תפריט עמוד
הגרסה המודרנית לקופסת סרדינים: חברת תעופה צרפתית הודיעה כי הזמינה שני מטוסים עם 840 מושבים בכל אחד. המטוסים החדשים הם גרסה שונה מעט של מטוס הנוסעים הגדול בעולם, איירבוס A380. המטוס הענק הזה מכיל שתי קומות, אחת למחלקת תיירות והשנייה למחלקות עסקים וראשונה. גם במחלקת תיירים התנאים נוחים מהמקובל, הרווחים בין הכיסאות גדולים וכל מושב מצויד במסך טלוויזיה אישי. אבל כצפוי, הפינוקים האמיתיים שמורים לנוסעי המחלקה הראשונה, עם כורסאות רחבות ונוחות, שבלחיצת כפתור הופכות למיטות שטוחות. הרווח בין כורסאות הישיבה גדול במיוחד ויש שפע של חללים פתוחים, כפי שאפשר לראות בסרטון הוידיאו של הטיסה המאוישת הראשונה של המטוס הגדול בעולם. חברות תעופה כמו בריטיש איירוויס, סינגפור איירליינס, קוריאן אייר, אייר פראנס ואחרות מפעילות את מטוסי הענק האלה בקווים ארוכים, ומחיר הכרטיס בהתאם.

אבל בעוד הנוסעים רואים ברווחים בין הכיסאות יתרון ברור, חברות תעופה רואות בהם רווחים כספיים לא ממומשים. וכך, במטוסים החדשים שהזמינה חברת אייר אוסטרל הצרפתית לא יהיו יותר מחלקות עסקים וראשונה. מחלקת התיירים תתפרש על פני שתי הקומות, ובמקום 500 המושבים הנמצאים כיום במטוסי איירבוס A380, יותקנו בהם 840 מושבים. הטיסות עצמן יהיו נטולות פינוקים והנוסעים יידרשו לשלם עבור תוספות מסוימות. מבחינה טכנית, גם במטוסים הקיימים אין בעיה להטיס כמות כזאת של נוסעים, אולם הדבר מצריך תכנון פנימי שונה – ודחוס יותר. המטוסים החדשים, על 840 הנוסעים ו-33 אנשי הצוות, יתחילו לפעול באופן מסחרי בשנת 2014.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.