תפריט עמוד

המזרח הרחוק מחוץ למסלול

המזרח הרחוק מושך מטיילים מכל העולם, אבל בעוד שהתיירות הגואה פגעה בחלק מהמקומות, אם יורדים ממסלול הטיולים הרגיל, אפשר למצוא נופים נפלאים, טבע לא מקולקל, שלווה מבורכת ומסורות שנשמרות גם היום. הנה כמה יעדים נפלאים במזרח הרחוק מחוץ למסלול המוכר

מזרח אסיה, המכונה לעתים "המזרח הרחוק", משך מאז ומתמיד מטיילים בזכות התרבויות המרתקות והנופים שובי הלב. אבל מה שהיה שנחשב פעם יעד רחוק ואקזוטי למטיילים הרפתקנים בלבד, הפך עם השנים לנגיש הרבה יותר. המזרח הרחוק הוא בגדר תחנת חובה למטיילים צעירים, שמנצלים את המחירים הזולים במדינות האזור כדי לצאת לטיול ארוך של אחרי צבא או אחרי הלימודים. אבל מזרח אסיה אינו נחלתם של תרמילאים בלבד, ובשנים האחרונות יותר ויותר משפחות ומטיילים מבוגרים מגיעים לכאן. מרבית המטיילים במזרח נעים במסלול קבוע פחות או יותר, ובעקבותיהם התשתיות התיירותיות התפתחו וחלק מהמקומות הפכו מסחריים למדי. אם אתם רוצים לרדת מהמסלול המוכר ולטעום חבלי ארץ לא מטוילים, יש לנו הצעות ליעדים נהדרים במזרח אסיה, שרק מעטים מגיעים אליהם ושווה בהחלט להכיר אותם.

בהוטן

ממלכת בהוטן, הממוקמת בהרי ההימלאיה בין הודו לסין, היא אחת המדינות המרתקות והפחות מתוירות באסיה. אחת הסיבות שבהוטן נותרה מחוץ למסלול הרגיל היא שהרשויות מגבילות במכוון את תנועת התיירים במדינה, ואלה חייבים לתאם מראש את מסלול הטיול, לטייל עם נהג ומדריך צמוד ולשלם סכום לא מבוטל על כל יום טיול. מי שיעשה את המאמץ ויגיע לכאן יגלה מדינה יפהפייה, עם מסורות עתיקות שהשתמרו גם בימינו.

ילדים נזירים בבהוטן. במקום בו אושר התושבים נחשב יותר מעושרם, תפגשו הרבה חיוכים

ילדים נזירים בבהוטן. במקום בו אושר התושבים נחשב יותר מעושרם, תפגשו הרבה חיוכים | צילום: Wantanee Chantasilp / Shutterstock.com

הנופים ההרריים בבוטהן עוצרי נשימה, הטבע שמור ומוגן, ביערותיה אפשר לראות בעלי חיים שבמקומות אחרים כבר נכחדו וגם הערים הגדולות בנויות בסגנון מסורתי ללא סממנים מודרניים. במנזרים המרשימים אפשר להתרשם מהבודהיזם הייחודי לבהוטן. התושבים, אשר לעתים קרובות לבושים בלבוש מסורתי, מסבירי פנים וחייכניים, אולי משום שבבהוטן במקום תל"ג הדגש מושם על אל"ג – אושר לאומי גולמי, מה שמעיד על סדר העדיפויות של השלטון.

מנזר טאקטסאנג שהפך לאחד מהסמלים של בהוטן

מנזר טאקטסאנג שהפך לאחד מהסמלים של בהוטן | צילומים: שאטרסטוק

מזרח טימור

הסוד השמור ביותר של אסיה והמדינה הצעירה ביותר בה היא מזרח טימור (Timór-Leste), אשר קיבלה עצמאות מאינדונזיה ב-2002. אחרי כמה עשורים קודרים, בהם מזרח טימור היתה נתונה תחת כיבוש אינדונזי, המדינה הצעירה עדיין מתאוששת ומרבית המטיילים מדירים ממנה את רגליהם. תשתיות התיירות כאן עדיין לא מפותחות, אבל זה בדיוק חלק מסוד הקסם. מי שיגיע לכאן ייהנה מחופים יפהפיים, אתרי צלילה מרהיבים, יערות גשם ומעיינות חמים.

נופים של הרים וים במזרח טימור

נופים של הרים וים במזרח טימור

דילי, הבירה, היא עיר מודרנית, אשר חסרה את החן והברק של בירות אחרות במזרח אסיה, ובכל זאת, כדאי להקדיש זמן למוזיאונים שלה בהם אפשר ללמוד על ההיסטוריה האפלה של המדינה. כשיוצאים מדילי מגלים רצועת חוף בתולית ומקסימה, עם חול לבן, מים צלולים ושוניות אלמוגים ססגוניות, שהופכות את מזרח טימור ליעד הצלילה הכי טוב שלא שמעתם עליו. מומלץ להגיע לטוטואלה (Tutuala) ולאי ג'קו (Jaco), אי טרופי בודד שהוא גן עדן לצוללים. גם ב-Oecusse, הסמוכה לדילי, יש חופים משגעים. חובבי טבע ימצאו בחלקה המערבי של מזרח טימור יערות גשם סבוכים, מטעי קפה, מעיינות חמים, חופים יפים והרים שמזמינים לטפס עליהם. ואם אתם רוצים להכיר קצת את התרבות המקומית, נסו את העיירה סאם (Same), בה פועל שוק קטן של עבודות יד, או את  העיר הקולוניאלית היפה Baucau.

קו אדנג, תאילנד

תאילנד מפורסמת באיים הטרופיים המדהימים שלה, שמציעים פיסה קטנה של גן עדן. הדבר היחיד שיכול להעיב על ההנאה הוא התיירים הרבים שפוקדים את האיים, גם כאלה שעד לפני שנים לא רבות נחשבו לבתוליים. אבל עדיין יש כמה איים שלווים ולא נגועים, כמו האי קו אדנג (Ko Adang). מיקומו של האי, כחלק מהפארק הלאומי הימי טרוטאו (Tarutao), הופך אותו לחסין מפני פיתוח יתר, ואין פה מלונות, מסעדות או מרכזי ספורט ימי. את החופשה אפשר לבלות בבונגלו פשוט או באוהל על החוף. את שאר הזמן תוכלו להקדיש לטיול ביערות הגשם שבמרכז האי שבהם יש מפלים יפים.

האי קו אדנג בתאילנד. עובדת היותו חלק מפארק לאומי הופכת אותו לחסין מפני פיתוח יתר

האי קו אדנג בתאילנד. עובדת היותו חלק מפארק לאומי הופכת אותו לחסין מפני פיתוח יתר

סיפאו, בורמה

בורמה היא לא רק יאנגון, באגאן, מנדליי ואגם אינלה. אחד המקומות הפחות מוכרים הוא העיירה השלווה סיפאו (Hsipaw) שבמזרח בורמה, אשר נסיעת  הרכבת הנופית אליה היא חלק מהחוויה. העיירה עצמה היא מקום נפלא להיחשף בו לתרבות ולהכנסת האורחים המקומית.

כפר הררי בקרבת סיפאו

כפר הררי בקרבת סיפאו

מדי בוקר מתקיים בעיירה שוק, שנפתח כבר בשלוש לפנות בוקר, אליו מגיעים בני השבטים מכל כפרי האזור. בשוק אפשר לקנות אוכל, חפצים לבית, ביגוד טיפוסי לשבטי האזור, אבל לא חייבים לקנות דבר מה כדי לספוג את האווירה. מומלץ מאוד לבקר בכפרים ובמנזרים באזור. העיירה מהווה בסיס מצוין לטרקים ולטיולים בטבע, ובקרבתה יש מפלים יפים, כמו מפל Nam Hu Nwe, אגמים, בהם אגם Nawng Kaw Gyi, ומעיינות חמים.

הנסיעה ברכבת לסיפאו היא חלק בלתי נפרד מחוויית הטיול במקום

הנסיעה ברכבת לסיפאו היא חלק בלתי נפרד מחוויית הטיול | Alexander Mazurkevich / Shutterstock.com

האי קמיגין, פיליפינים

מבין 7,107 האיים שמרכיבים את הפיליפינים לא קשה למצוא איים לא מתויירים. אחד מהם הוא קאמיגין (Camiguin), גן עדן טרופי מצפון למינדנאו. בעוד שמרבית התיירים מתרכזים בבורקאי, לוזון ופלוואן, מי שיגיע לקמיגין ייהנה משקט ומשלווה בחופים היפהפיים. ואחרי שנהנתם על חוף הים, אפשר לטפס לראשו של הר הגעש היבוק היבוק, אחד מכמה הרי געש באי, לטייל למפלים יפים, כמו מפלי Tuasan ומפלי Katibawasan ולטבול במעיינות חמים. בקמיגין יש גם אתרי צלילה מרשימים, אחד מהם הוא בית הקברות ליד העיירה בונבון, אשר שקע לים בעקבות רעידת אדמה.

חול לבן, מי טורקיז והרי געש באי קאמיגין בפיליפינים

חול לבן, מי טורקיז והרי געש באי קאמיגין בפיליפינים

הא ג'יאנג, וייטנאם

עד לפני שנים לא רבות, תיירים לא יכלו לבקר באזור הא ג'יאנג (Ha Giang) שבצפון-מזרח וייטנאם. גם כיום, כשאפשר לטייל  כאן, האזור ההררי המבודד, הסמוך לגבול עם סין, נותר כשהיה במשך מאות שנים. כאן תוכלו לראות את וייטנאם במיטבה, עם נופים של טרסות אורז, יערות והרים דרמטיים. האוכלוסייה של הא ג'יאנג מורכבת ברובה הגדול ממיעוטים אתניים החיים בכפרים מסורתיים. במרבית כפרי האזור מתקיימים שווקים מקומיים, בעיקר בימי שבת או ראשון – הזדמנות מצוינת לפגוש את האוכלוסייה המקומית. היצע מקומות הלינה בהא ג'יאנג מוגבל, אך נמצא בתהליך צמיחה. המלצה שלנו – ותרו על מלון והתארחו בבתי המקומיים.

טרסות אורז בהא ג'יאנג בצפון-מזרח וייטנאם

טרסות אורז בהא ג'יאנג בצפון-מזרח וייטנאם

שמורת יאדינג, סין

שמורת הטבע יאדינג (Yading), בדרום-מערב חבל סצ'ואן שבסין, היתה במשך שנים רבות בגדר סוד כמוס למטיילים המערביים, וגם היום היא עדיין לא עמוסה במטיילים. מי שמרבה לפקוד את השמורה הם בני העם הטיבטי, אשר עבורם זהו אתר קדוש. הנוף כאן מורכב מהרים ואגמים, לכולם שמות פיוטיים, כמו הר החכמה, הר הכוח, הר החמלה, אגם החלב, אגם הפנינה או אגם חמשת הצבעים. אפשר לצאת כאן לטיולים רגליים – המסלול המפורסם ביותר הוא מסלול הקורה, המקודש לטיבטים. אורכו של המסלול 27 ק"מ וממנו נשקפים אגמים ופסגות והוא עובר דרך מנזרים ומקדשים עתיקים.

שמורת יאדינג. נופי הרים ואגמים, לכולם שמות פיוטיים

שמורת יאדינג. נופי הרים ואגמים, לכולם שמות פיוטיים

הוקאידו, יפן

מרבית המטיילים ביפן מתמקדים במסלול הקלאסי, שכולל את טוקיו, קיוטו ולעתים גם אוסאקה, נארה וניקו. אם להונשו, האי המרכזי, מגיעים בעיקר בגלל התרבות,  להוקאידו (Hokkaido), האי השני בגודלו ביפן, באים בשביל הטבע. הוקאידו פחות מפותח מהאיים המרכזיים האחרים. יש בו חמישה פארקים לאומיים, עם הרים, יערות, מפלים, אגמים ומעיינות חמים. אם יתמזל מזלכם תוכלו לפגוש פה אפילו דובים בטבע.

מרבדים של פריחה צבעונית, יערות והרים מושלגים באי הוקאידו

מרבדים של פריחה צבעונית, יערות והרים מושלגים באי הוקאידו

מבין הפארקים הלאומיים של הוקאידו, המבודד מכולם הוא שירטוקו (Shiretoko), בקצה הצפוני-מזרחי של האי, בו תוכלו ליהנות מטרקים מדהימים. ההרים המושלגים של הוקאידו הופכים את האי למרכז סקי בעל שם עולמי, עם עיירות סקי יוקרתיות דוגמת ניסקו. בחורף מתקיים בעיר סאפורו פסטיבל שלג, בקיץ אפשר לראות ברחבי האי מרבדים של פריחה ססגונית. בהוקאידו מומלץ ללון בריוקנים, בתי הארחה יפניים מסורתיים.

מפלים באי הוקאידו

מפלים באי הוקאידו

יאוסו, קוריאה הדרומית

סיאול, בירת קוריאה הדרומית, היא מטרופולין גדול ומסעיר, אבל בקוריאה הדרומית יש עוד ערים מרתקות, אחת מהן היא יאוסו (Yeosu) בדרום המדינה. המקומיים מרבים לנפוש ביאוסו, אבל תיירים מעטים להגיע אליה, בין השאר כי היא  מרוחקת כשש שעות נסיעה מסיאול. פירוש השם יאוסו הוא "מים טובים", וזה לא מפתיע שכן היא שוכנת על חצי אי ובשטחה נכללים מאות איים קטנים, רובם לא מיושבים. העיר מוקפת בנופים ירוקים ומשלבת באופן אופטימלי בין חוויות אורבניות לטבע.

רכבל בעיר החוף יאוסו הטובלת בנופים ירוקים

רכבל בעיר החוף יאוסו הטובלת בנופים ירוקים

יש הרבה מה לעשות פה: אפשר לנסוע ברכבל שמחבר בין האי דולסן לאודונגדו וליהנות מתצפית יפה על האזור, להתרשם מגשר דולסן הארוך שמקשר בין הדאון טאון לאי דולסן ושאורותיו מתחלפים בלילה, לאכול במסעדות דגים משובחות בנמל, לנפוש בחוף Manseongri שמפורסם בחול הוולקני השחור שלו , לבקר באקווריום ולצפות במופע מזרקות מרהיב Big-O, עם זרמי מים שנעים ומשנים צבעים בהתאם למוזיקה. בעיר יש גם מוקדי עניין מסורתיים יותר, כמו מקדש היאנגילם (Hyangilam).

סיקים, הודו

סיקים (Sikkim), המדינה הקטנה ביותר בהודו, שוכנת בצפון-מזרח תת היבשת ובשל בידודה וריחוקה היא נמצאת מחוץ למסלול הטיולים הרגיל. הנופים שתראו פה הם של הרי ההימלאיה העצומים, יערות אלפיניים, פלגי מים ובעונה – מרבדים מושכי עין של שושנת האלפים ופרחים נוספים.

חבל סיקים גדוש ביערות, מפלים ופלגי מים

חבל סיקים גדוש ביערות, מפלים ופלגי מים

לא רק טבע יש בסיקים, אלא גם מפגש תרבותי מרתק, מנזרים הרריים מבודדים ומקדשים מרשימים. מטיילים הרפתקנים יכולים לצאת להליכה באחד ממסלולי הטרקים הרבים, אבל גם מי שלא מחפש הליכות אתגריות יימצא מה לעשות בסיקים – מטיולי הליכה קצרים, דרך ביקור בכפרים המקומיים, במטעי התה במנזרים הרבים, בהם מנזר רומטק (Rumtek), אחד המרכזים החשובים של הבודהיזם הטיבטי, ועד דאייה במצנח רחיפה מעל הנופים ההרריים המפעימים.

חבל סיקים. חוויה של נוף ותרבות

חבל סיקים. חוויה של נוף ותרבות

טרק אגם ררה, נפאל

נפאל היא ממלכת הטרקים, אבל לצד הרבה טרקים עמוסים ומוכרים, כמו האוורסט בייס קאמפ או סובב אנפורנה, יש מסלולים שנותרו מחוץ למפת הטיולים השגורה. אחד מהם הוא הטרק של אגם ררה (Rara) במערב נפאל. אגם ררה,  הגדול באגמי נפאל, שוכן בגובה 2,980 מטר ומוקף ביערות של עצים מחטניים ובפסגות ההימלאיה המושלגות. זהו מסלול מעגלי שמתחיל ומסתיים בג'ומלה (Jumla) ונמשך כעשרה ימים בדרגת קושי בינונית. בדרך אפשר לראות מינים רבים של בעלי חיים, כמו אייל מושק וביזון הודי.

נוף טיפוסי בטרק אגם ררה

נוף טיפוסי בטרק אגם ררה

בתמונה הפותחת: נוף בסיקים, בצפון-מזרח הודו

The Best of Georgia - 4K

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.