תפריט עמוד

המהומות בלונדון – האם הטכנולוגיה אשמה?

פרשנים פוליטיים טוענים כי הפצת תמונות פרובוקטיביות של ביזה ושריפת חנויות דרך טלפונים סלולריים מלבה את ההתפרעויות בלונדון

האם הטכנולוגיה אשמה בליבוי המהומות בלונדון? בימים האחרונים נשמעות האשמות בבירה האנגלית כי שימוש בטכנולוגיה סלולרית וברשתות חברתיות מעודד אנשים להצטרף למתפרעים ומלבה את היצרים. המהומות פרצו בשבת בשכונת טוטנהם בצפון לונדון לאחר ששוטרים ירו והרגו את מארק דאגן, תושב השכונה בן 29, ומאז הן מתפשטות במהירות לאזורים אחרים בעיר וכן לערים אחרות, בהן ליברפול, נוטינגהם ובריסטול.

ה-BBC מצטט פוליטיקאים ופרשנים פוליטיים האומרים כי השימוש בטוויטר ובשירות ההודעות החינמי של בלקברי (שמאפשר לשלוח מסרים מוצפנים), מעודד את המתפרעים להעביר לחבריהם מידע בזמן אמת על המתרחש בחלקים השונים של העיר, לשלוח תמונות עם מראות קשים של ביזה ושריפת רכוש ולהזמין אותם להצטרף. משהו מהמתרחש בלונדון בימים אלה אפשר לראות הסרטון הבא:

מלבד הנזק הכבד לרכוש והפגיעה בנפש (נכון לכתיבת שורות אלו מפגין אחד נהרג מירי שוטרים, ושוטרים ומתפרעים רבים נפצעו), המהומות נותנות את אותותיהן גם על הכדורגל האנגלי: משחק ידידות בין נבחרת אנגליה לנבחרת הולנד, שהיה אמור להתקיים באצטדיון וומבלי, בוטל, וכך גם שני משחקי כדורגל של קבוצות לונדוניות – ווסטהאם וצ'רלסטון.

המהומות התפשטו גם לערים אחרות, בהן ליברפול שם צולמה המכונית השרופה הזאת | צילום: Andy Miah, flickr

ביטול המשחקים בא על רקע חששות מפני התקהלות של אוהדים רבים במקום אחד וכן בשל הצורך להפנות את כל השוטרים לטיפול במהומות. עדיין מוקדם מדי לדעת כיצד המצב בלונדון וסביבתה ישפיע על המשחקים האולימפיים שאמורים להיפתח בעיר בתוך פחות משנה.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.