תפריט עמוד

המדריך השלם לטיול עם הילדים במזרח

טיול עם הילדים במזרח אסיה הוא כבר מזמן לא בגדר פנטזיה, והוא יכול להציע שלל חוויות והתנסויות מיוחדות לכל בני המשפחה. כדי שהחוויה תהיה מושלמת, חשוב לדעת כמה דברים שיהפכו את הטיול המשפחתי במדינות כמו וייטנאם, קמבודיה ובורמה למוצלח במיוחד

טיול במזרח הוא חוויה בלתי נשכחת, ושונה לגמרי מטיול באירופה או בארצות הברית. בשנים האחרונות אנו עדים למגמה הולכת וגדלה של משפחות הבוחרות לטייל במזרח עם הילדים. עם זאת, עדיין יש רבים החוששים לטייל במדינות אסיה ממגוון סיבות, בהן תרבות ומנהגים לא מוכרים, אוכל שונה, היגיינה בעייתית וכדומה. אך דווקא הדברים השונים הם שהופכים את הטיול במזרח לחוויה מופלאה ומיוחדת במינה, למבוגרים ולילדים. אז איך עושים את זה?

אם ובנותיה בלבוש מסורתי בשוק בצפון וייטנאם. טיול במזרח שונה מכל מה שפגשתם והכרתם באירופה ובארצות הברית

קודם כל, צריך לבחור באיזו דרך לטייל. לפניכם עומדות שלוש אפשרויות עיקריות:

טיול עצמאי: כשמו כן הוא – קונים ספרים, מפות ומדריכים ומתכננים הכל לבד, מאלף ועד תו. כיף להרכיב את הטיול בכוחות עצמכם, וללמוד על היעד הנבחר באופן עצמאי, אבל חשוב לזכור שמדובר במדינות פחות מפותחות, ויש לדאוג להזמין מראש מלונות טובים ומדריך עם רכב צמוד.

• טיול מאורגן: יש חברות המתמחות בטיולים מאורגנים במזרח, כולל טיולי משפחות. היתרון הגדול בטיול מאורגן הוא שאתם לא נדרשים לעשות דבר – צריך פשוט להגיע, והמדריך (דובר העברית) ידאג לכל הפרטים. החיסרון הגדול בטיול מאורגן הוא שמדובר בטיול יקר יחסית, ויש מי שמכתיב את הקצב ובוחר את המקומות בהם תבקרו.

• טיול מאורגן לנוסע העצמאי: למעשה זהו טיול מאורגן, שאינו במסגרת קבוצתית. יש כמה חברות המתמחות בבניית טיולים לנוסע העצמאי, שיבנו ביחד איתכם את המסלול האידיאלי, המתאים במדויק לצרכים ולרצונות שלכם. כל השירותים והמלונות מוזמנים מראש מהארץ, ומדריך מקומי (דובר אנגלית) יאסוף אתכם ברכבו הפרטי והממוזג משדה התעופה וילווה אתכם לאורך כל המסלול.

האפשרות האחרונה מתאימה במיוחד למשפחות, שכן בדרך זו מקבלים את כל השירותים הנדרשים – בתי מלון, הדרכה, בניית מסלול – באופן שמתאים במיוחד לדרישות, המגבלות והרצונות האישיים. בטיול עצמאי אתם עלולים להזמין מלונות שאינם ראויים (מבחינתכם) או לשכור אנשי מקצוע שאינם מוסמכים (מה שנקרא חפרים), בעוד שבטיול מאורגן לנוסע העצמאי יש אבא ואמא לכל דבר ועניין, והמארגנים הם בעלי ניסיון רב והיכרות אישית עם המקומות המומלצים. 

בשונה מטיול מאורגן רגיל, טיול מאורגן פרטי מאפשר לכם להתקדם בקצב שלכם: כיף לכם? רוצים להישאר במקום מסוים עוד זמן? אין כל בעיה, אפשר לשנות את המסלול בהתאם. אינכם שבעי רצון מהמדריך שלכם? אפשר להחליף אותו באופן מיידי באחר.

ילד נזיר באתר המקדשים בגאן בבורמה. המפגשים עם החדש והלא מוכר הם שהופכים את הטיול במזרח לחוויה מיוחדת כל כך

בכל דרך שבה תבחרו לטייל עם הילדים במזרח, יש כמה כללי ברזל שיעזרו לכם לא רק לעבור את הטיול בשלום, אלא גם ליהנות מכל רגע.

לינה: רצוי להזמין עוד מהארץ מלונות ברמה של 3 כוכבים ומעלה, ולוודא שמדובר במלון ידוע. אם אתם מכירים מישהו שכבר היה ביעד הנבחר ויש לו המלצות על מלונות מסוימים, בהחלט כדאי להיעזר בו.

אוכל: תמיד העדיפו לאכול אוכל שבושל בחום גבוה, טוגן או נאפה. הימנעו מאכילת ביצים חיות, ירקות ופירות חיים שלא ניתן לקלפם ובשר ברמת עשייה שמתחת ל-Well Done. אכילה בדוכניםלעולם אל תקנו אוכל בדוכן ריק – אם המקומיים דילגו עליו, ככל הנראה יש סיבה טובה לכך. בקשו כמה פעמים שיכינו לכם מנה "לא חריפה", שכן התיבול במזרח חריף מאוד לחך הישראלי, והעדיפו תמיד לאכול בכלים חד פעמיים. אכילה במסעדות – הורים רבים חוששים שלילדיהם לא יהיה מה לאכול במדינות המזרח. הסירו דאגה מלבכם: בכל מקום אפשר להשיג אורז לבן, פסטה וצ'יפס. כדאי לדעת שההמתנה למנה במסעדה יכולה לקחת זמן ממושך, אפילו שעה תמימה, ולכן מומלץ להגיע למסעדה עוד לפני שהילדים מתחילים לפתח רעב ולשחק יחד עד שהאוכל מגיע.


האוכל במזרח נפלא, ובכל מקום אפשר למצוא גם אורז לבן, פסטה או צ'יפס לשמח את הילדים הבררניים 

שתייה: המים במזרח אינם ראויים לשתייה, אל תשתו מים מהברז בשום מקום, גם לא במלון. דאגו שתמיד יהיו איתכם בקבוקי מים מינרלים (שימו לב שהבקבוקים שקניתם סגורים וחתומים) והקפידו לשתות רק מהם.

בריאות: הקפידו להתחסן בהתאם להנחיות משרד הבריאות – לפחות שישה שבועות לפני הנסיעה! בררו מראש איזה חיסונים אתם והילדים נדרשים לקבל, ומלאו אחר ההוראות. פרטים באתר משרד הבריאות.
קחו איתכם לנסיעה תיק עזרה ראשונה עם פדים סטריליים, פלסטרים בגדלים שונים, נוזל לחיטוי פצעים (פולידין), תחבושות, ג'ל אלוורה לטיפול בכוויות, תכשיר נגד עקיצות יתושים, משחה להרגעת העור במקרה של עקיצה או צריבת שמש, אלכוהול רפואי לחיטוי פצעים, מגבונים לחים, שפתון לחות לשפתיים, משככי כאבים, כולל כאלה שנועדו לילדים, כדורים נגד שלשול ובקבוק לניקוי וחיטוי הידיים ללא שטיפה.


היגיינה: הקפידו לנקות את הידיים ביסודיות לפני כל ארוחה, עדיף בחומר חיטוי אלכוהולי, והימנעו משימוש בכלי אוכל רב פעמיים. אפשר להתקלח במים רגילים, אבל צחצחו שיניים עם מים מינרלים כדי להימנע מזיהומים.


אישה משבט המונג השחור על רקע טרסות האורז המרהיבות של צפון וייטנאם

לבוש: מזג האוויר במזרח חמים ולח רוב ימות השנה. ארזו בגדים קלים לשעות היום, ומשהו חם לערב ולימים שבהם אתם שוהים במקומות גבוהים יותר. הצטיידו במטריות ובמעילי גשם קלים – באזורים הטרופיים גשם נפוץ מאוד בכל השנה.

ציוד לילדים: אם אתם נוסעים עם ילדים מתחת גיל 4, קחו אתכם עגלה נוחה, שכן ילדים צעירים מאוד יתקשו בהליכה ממושכת. טיולים למזרח כרוכים בשעות ארוכות של טיסות, נסיעות והמתנה, וחשוב להביא ציוד שיעסיק את הקטנים – חוברות צביעה, משחקים, נשנושים, ספרים, נגן מוזיקה, נגן DVD נייד וכדומה.

הכנה מוקדמת של הילדים: חשוב לשוחח עם הילדים לקראת הנסיעה ולקבוע כמה כללי התנהגות וזהירות בסיסיים, כמו לא להתרחק מההורים, לא לגעת בצמחים, לא לשתות מים מהברז וכדומה. תופתעו לגלות עד כמה מהירה יכולת ההסתגלות של הילדים למצבים ולמקומות חדשים ובאיזו קלות דברים יכולים לזרום באופן חלק ונעים לכולם. 

הכתבה באדיבות נופר נופש וטיולים


The Best of Georgia - 4K

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.