תפריט עמוד

הכריך היקר בעולם: סנדוויץ' כמהין חם

את המנה הפשוטה להפליא של השף הצרפתי מישל רוסטנג - שתי פרוסות לחם ופטריות כמהין - תוכלו לאכול במסעדתו תמורת 98 אירו או לרכוש במעדנייה פריזאית ב-65 אירו, אבל אז תצטרכו לקלות את הכריך בבית

סנדוויצ'ים הם כבר מזמן לא רק משהו שילדים לוקחים לבית ספר, והרבה מעבר לשתי פרוסות של לחם אחיד מרוחות בגבינה לבנה או בממרח שוקולד. יש לא מעט שפים, גם בישראל, שעייפו ממנות מורכבות ומתוחכמות והחליטו לרתום את כישוריהם הקולינריים לטובת כריכים מושקעים, לעיתים במילויים מפתיעים ובשילובים בלתי צפויים. אבל אין ספק שהתואר "הכריך המופרך" שייך לשף הצרפתי מישל רוסטנג, המגיש במסעדתו מנה הנקראת LE “SANDWICH” TIEDE A LA TRUFFE FRAÎCHE, או בעברית – כריך חם עם כמהין. מדובר במנה פשוטה להפליא: שתי פרוסות של לחם שאור עם חמאה מלוחה ופטריות כמהין שחורות. כל החומרים שוכבים יחד במשך יומיים כדי שהטעמים ייספגו זה בזה, ולפני ההגשה הכריך נקלה קלות משני צדדיו. כמו טוסט גבינה, רק שאת הגבינה מחליפות פרוסות כמהין. ויש עוד הבדל בין טוסט שתכינו בבית לכריך של רוסטנג – במסעדה שלו תשלמו 98 אירו עבור כריך הכמהין.

אם אתם רוצים לטעום את יצירת המופת מבלי לשבור תוכנית חסכון ולא אכפת לכם להשקיע קצת מאמץ בבית, תוכלו לרכוש את אותו כריך בדיוק במהדורה מיוחדת, ארוז בתוך קופסה שחורה ואלגנטית, בהיכל האוכל הפריזאי Bon Marche Grand Epicerie שברובע השביעי. בתמורה ל-65 אירו הכריך הנחשק יהיה שלכם, אבל אם תכננתם לקחת את האוצר לפיקניק נינוח בגני לוקסמבורג כדאי שתקראו את הוראות ההפעלה המצורפות: יש לחמם בטוסטר במשך ארבע דקות לפני האכילה. כן, הרגע הוצאתם מאות שקלים על טוסט כמהין שאתם צריכים להכין לעצמכם. בון אפטיט!


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.