תפריט עמוד

החוק בגאורגיה לגבי הכנסת תרופות

בעקבות עיכוב של תיירים ישראלים בגבול גאורגיה, שגרירות גאורגיה בישראל מעדכנת לגבי החוק האוסר על הכנסת תרופות מסוימות למדינה. להלן החוק העוסק בתרופות מרשם לשימוש אישי

בשנים האחרונות גאורגיה הפכה ליעד תיירות  נחשק ופופולרי ביותר עבור התיירים הישראלים. נתוני רשות התיירות של גאורגיה מציגים עלייה מתמדת במספר הישראלים שבוחרים לעשות את חופשתם בגאורגיה. בשנת 2018 ביקרו בגאורגיה 150,000 ישראלים, עלייה מרשימה של 35,000 מהשנה הקודמת.

גאורגיה מושכת את התיירים הישראלים בזכות נופיה היפים, תשתית תיירות מפותחת, המחירים הנמוכים ומעל הכל – קבלת האורחים החמה והלבבית. הקשר בין העם הגאורגי לעם היהודי הוא   אותנטי ועתיק יומין. אין פלא שהישראלים מרגישים "בבית" כאשר הם מבקרים בגאורגיה.

כנסיית השילוש הקדוש בקווקז הגבוה. בכל שנה עולה כמות התיירים הישראלים המטיילים בגאורגיה

כנסיית השילוש הקדוש בקווקז הגבוה. בכל שנה עולה כמות התיירים הישראלים המטיילים בגאורגיה

בשל הרצון להמשיך בתחושת הקרבה והחברות בין שתי המדינות, הוציאה שגרירות גאורגיה בישראל את ההודעה הבאה:

לאחרונה, חלו מספר אירועים לא נעימים בהם ישראלים שנכנסו לגאורגיה כתיירים עוכבו לחקירה בגבול כשהתחוור שהם נושאים בכבודתם תרופות לשימוש אישי. על כן חשוב לדעת כי החוק בגאורגיה אוסר על הכנסת תרופות  מסוימות, הוצאתן או העברתן מגבולותיה. החוק בגאורגיה רואה בתרופות המופיעות ברשימה זו חומרים ממכרים.

אי לכך, אזרחים ישראלים המעוניינים להביא עימם לביקור בגאורגיה תרופות לשימושם, עליהם לפנות טרם היציאה מישראל לרופא המטפל ולבדוק אתו על פי רשימה המצורפת אם התרופה האמורה מכילה חומרים ממכרים. במקרה של תשובה חיובית, יש להצטייד, בנוסף לתרופות גם במרשם הרשמי עבורן החתום על ידי הרופא או בית החולים, עם חותמת רשמית. את המרשם יש להביא כשהוא מתורגם לאנגלית.

במידה ולא יוצג בגבול מרשם רופא בעל תוקף רשמי, התרופות יילקחו עד אשר יוצג מרשם רפואי מתאים. כדי למנוע אי נעימות ולהבטיח שהחופשה בגאורגיה תהיה מהנה, חשוב לשים לב לחוק הנ"ל.

צילומים: שאטרסטוק
לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.