תפריט עמוד

הכנות לטיול ארוך

סוף סוף אתם עומדים לצאת לחופשה הגדולה והטובה של החיים שלכם. כלומר, לפחות לשנתיים הקרובות. לא עוד סופ"ש בברצלונה או חמשוש בפראג: אנחנו מדברים פה על הדבר האמיתי. חופשה גדולה, ארוכה, ממצה עד העצמות, כזו שתגרום לכם להיטהר מכל המתחים והעצבים ותנקה לכם את המערכת באופן יסודי. אז מה צריך לזכור לפני טיול כזה? כמה טיפים זריזים:

חיסונים מתאימים וגם – לצאת בריאים מהארץ

חלק מהמדינות מצריכות חיסונים, והיערכות מתאימה מבחינה רפואית. כמובן שזהו שלב שאסור לכם לדלג עליו, מאחר שהחיסונים נועדו לשמור עליכם מפני המחלות והזיהומים שיש במדינות הללו. עליכם גם להבין מה קורה במדינות אליהן אתם יוצאים, מבחינת מערכת בריאות. ברוב המדינות, גם מדינות עולם שלישי, יש בתי חולים אמריקאים ברמה טובה, שיקלטו אתכם במידה שקרה לכם משהו (כשאתם בטיול בחו"ל, גם רגל שבורה היא אישיו).

מאחר שאתם נוסעים לתקופה מאוד ארוכה, כדאי שתצאו מפה בלי בעיות בריאותיות לא מטופלות. למשל, אם יש לכם בעיה כלשהי בשיניים, כמובן שאתם חייבים לטפל בה בארץ, כדי שלא תמצאו את עצמכם במרפאת שיניים נידחת באקוודור או בלאוס. גם אם אתם נמצאים בתהליך רפואי כלשהו, סיימו אותו ורק אז תצאו. ובאותו עניין, הצטיידו לקראת הנסיעה בכדורים נגד אלרגיה, כדורים נגד כאבים ומשחות. יש מטיילים שלוקחים אתם אנטיביוטיקה, למקרה שיכאב להם הגרון. זה כמובן לא מומלץ, כי מטייל לא יכול לאבחן את עצמו ולדעת אם יש לו וירוס או חיידק, שכל אחד מהם מצריך טיפול שונה לחלוטין.

תכנון כלכלי לטווח ארוך

סביר להניח שאתם טסים עם תקציב מסוים, שאמור להספיק לכם לכל הטיול – בין אם הכסף יושב אצלכם בתרמיל, ובין אם אתם נעזרים בכרטיס אשראי ומוציאים בכל פעם סכום כסף. אל תיסחפו מכך שבמדינות המזרח הכל מאוד זול, כי הרבה זול הופך בסופו של דבר ליקר ועלול ליצור לכם בעיה של מחסור בכסף להמשך הטיול. מצד שני, אל תחסכו יותר מדי: אתם בטיול של פעם בחיים, זה לא הזמן לוותר על טרק או על אטרקציה שווה. קחו בחשבון שיש מקומות שבהם אין בכלל כספומטים, אבל גם אל תסתובבו עם יותר מדי מזומן בתרמיל.

לא לסגור קצוות בארץ

פעם הרי תחזרו. אל תמהרו להתפטר, אל תזדרזו לנתק קשרים חברתיים או רומנטיים.

למצוא אנשים שתוכלו לסבול, וכאלה שתוכלו להיפרד מהם

חלק מהכיף זה לטייל עם אנשים שזורמים אתכם – אבל גם לבד. אל תקבעו לטייל עם אנשים שברור לכם שיידבקו אליכם כמו עלוקות… הסבירו להם שחלק מהזמן אתם תרצו לטייל בגפכם.

הכי חשוב – ביטוח נסיעות לחו"ל

שלא תעזו, שלא תחשבו ושלא תחלמו אפילו לצאת מהארץ בלי ביטוח נסיעות לחו"ל. כל דבר שעלול לקרות לכם, בחו"ל מקבל ממדים מלחיצים. כאבי בטן, אשפוז בגלל התייבשות או נקע בקרסול, על כל אלה צריך לשלם לרופא פרטי או ללכת לבית חולים באופן פרטי, והחשבונות יכולים להיות יותר גבוהים מכל הטיול שלכם ביחד. הביטוח מכסה אתכם בכל צרה רפואית שעלולה לקרות לכם, וגם מכסה כל בעיה שעלולה לקרות בטיסה, כמו איבוד מזוודה, איחור או ביטול טיסה ועוד. הביטוח לא עולה הרבה כסף, ואסור לקחת את הסיכון של יציאה לחו"ל בלעדיו.

אל תתחייבו לדברים שגדולים עליכם

אתם מתכננים את הטיול שלכם בזמן שאתם יושבים בכיף בבית, על כוס קפה ובטריינינג. אתם חייבים להכיר את המגבלות והקשיים שלכם ולהתחשב בהם, כי הטיול לא מאפשר לכם חופש מעצמכם. אם אתם נטולי כושר גופני, זה לא יהיה חכם לתכנן טרק מפרך בהימלאיה, שם גם אנשים מנוסים וספורטיביים הרבה יותר מכם, עלולים לחטוף מחלת גבהים. אם אתם אוהבים יוקרה וחולים על ניקיון, הודו לא מתאימה לכם, כי תגלו שאתם לא מסוגלים לאכול שום דבר ולא מצליחים להתמודד עם המראות ברחוב. היו נאמנים למי שאתם, גם אם זה אומר להפסיד כמה דברים.

קחו רק מה שאתם צריכים

אתם לא יכולים לסחוב את כל הבית על הגב שלכם, מה גם שתזוזו הרבה מנקודה לנקודה. אבל אתם חייבים בגדים למזג אוויר קר וחם, וציוד שיאפשר לכם לתחזק שגרה נעימה גם במקומות בהם אין כלום, כמו אבקת כביסה, שמפו וכדומה. מצד שני, אם אתם מתכננים לטייל באזורים עירוניים או במדינות מפותחות, תמיד תוכלו להצטייד במה שחסר לכם לאורך הדרך.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.