תפריט עמוד

הכלנית נבחרה לפרח של המדינה

הציבור אמר את דברו: הכלנית היא הפרח של המדינה. בכך היא מצטרפת לדוכיפת, שזכתה בתואר הציפור של המדינה. הפרויקט לבחירת הפרח של ישראל הוא הושק במסגרת חגיגות 60 שנה לחברה להגנת הטבע ובמלאות 48 שנה לקמפיין המצליח לשמירה על פרחי הבר ("צא לנוף, אך אל תקטוף"). צוות שהורכב מאנשי מקצוע, בהם בוטנאים, חוקרים ואנשי החברה להגנת הטבע, בחר מתוך כל פרחי הארץ עשרה פרחים, שמהם הציבור נקרא להצביע בעד הראוי ביותר לתואר "הפרח של המדינה". בתום ספירת הקולות התברר שהכלנית, עם 28 אחוזים, גברה על הרקפת שהגיעה למקום השני עם 23 אחוזים. למקום השלישי הגיע אירוס הארגמן עם 12 אחוזים מקולות הבוחרים, כשבעורפו נושף החצב המצוי שהגיע למקום הרביעי עם 11.4 אחוזים.


אירוס הארגמן התמקם במקום השלישי והמכובד | צילום: עמיר בלבן

בתום ספירת הקולות התברר שהכלנית, עם 28 אחוזים, גברה על הרקפת שהגיעה למקום השני עם 23 אחוזים. למקום השלישי הגיע אירוס הארגמן עם 12 אחוזים מקולות הבוחרים, כשבעורפו נושף החצב המצוי שהגיע למקום הרביעי עם 11.4 אחוזים. מטרת הפרויקט היא לחזק את המודעות הציבורית לשמירה על פרחי הבר ועל בתי הגידול שלהם ולהדגיש את החשיבות של שטחים פתוחים, טבעיים ורציפים.


שושן צחור, הגיע רק למקום השביעי | צילום: יעל לביא אפרת

להלן הרשימה הסופית (בסדר יורד): כלנית מצויה, רקפת מצויה, אירוס הארגמן, חצב מצוי, דם המכבים האדום, נרקיס מצוי, שושן צחור, חבצלת החוף, צבעוני ההרים, וסוגרת את הרשימה אדמונית החורש, שזכתה רק ב-2.4 אחוזים מקולות המצביעים.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.