תפריט עמוד

הכי יקר בעולם: פרויקטים שבהם הכסף נשפך כמים

כמה עולה לבנות רשת כבישים מהירים שתחבר את כל חלקי ארצות הברית? ומהו הסכום הנדרש להקים פארק שעשועים ראוותני בדובאי? המגזין הכלכלי "ביזנס אינסיידר" דירג את הפרויקטים היקרים ביותר שמתנהלים כעת ברחבי העולם. יש בהם כאלה שישפרו באופן ניכר את חיי התושבים, תועלתם של אחרים מוטלת בספק. הנה כמה פרויקטים בינלאומיים שבהם הכסף נשפך כמים:

הפרויקט היקר ביותר שמתנהל כיום בעולם, בעלות מוערכת של 459 מיליארד דולר, הוא הקמה של רשת כבישים מהירים ברחבי ארצות הברית, באורך כולל של 75 אלף קילומטרים. הרבה פחות מזה, ועדיין סכום מסחרר, תעלה רכבת מהירה שתפעל במדינת קליפורניה בין הערים סקרמנרטו ולוס אנג'לס. העבודות יחלו בעוד חודשים אחדים והעלות הצפויה – 98.5 מיליארד דולר. סכום דומה יידרש להקמת עיר עסקים חדשה בסעודיה, שבנייתה אמורה להסתיים ב-2020 והיא צפויה לאכלס ארבעה מיליון תושבים. פחות מחצי הסכום הזה יידרש כדי להקים רובע עסקים חדש בסיאול, בירת קוריאה הדרומית, שבמרכזו יהיה פארק גדול – העתק מדויק של סנטרל פארק הניו יורקי. גם הפרויקט הזה מתוכנן להסתיים ב-2020 בעלות של 40 מיליארד דולר.

וכמה עולה להקים פארק שעשועים? בדובאי של תחילת שנות האלפיים השאלה הזאת היתה כמעט מיותרת. ב-2003 החלה שם הקמתו של דובאי-לנד, פארק שעשועים אדיר-ממדים, בעלות של 64 מיליארד דולר. אלא שהמשבר הכלכלי של 2008 עצר את עבודות הבנייה, ולא ברור האם הן יחודשו, ואם כן – מתי. בכל מקרה, על פי המגזין, אם יוחלט להמשיך בהקמת הפארק, העלות נכון להיום תהיה לא פחות מ-74 מיליארד דולר.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.