תפריט עמוד

הישראלים מגלים את היער השחור

גידול משמעותי במספר הישראלים הנופשים באזור היער השחור בגרמניה. בין השאר, הודות לאטרקציות לכל המשפחה והנופים הירוקים

מספר הישראלים המבלים את חופשתם ביער השחור הולך וגדל בשנים האחרונות, ובעשור האחרון הוכפל מספר לינות הישראלים באזור, שבלב מדינת באדן וירטמברג בגרמניה. התיירות מישראל הופכת לגורם חשוב לתעשיית התיירות באזור, ועל כך יעידו כתבות שונות שהתפרסמו באמצעי התקשורת בדרום גרמניה. ליסה וולצהופר, כתבת העיתון זונטאג אקטואל, כתבה לאחרונה כתבה המתמקדת בחשיבות הגוברת של התיירים מישראל לתעשיית התיירות במדינת באדן וירטמברג. בין השאר מוזכר בכתבה כי "אין אף מדינת מקור לתיירות נכנסת ליער השחור הרושמת צמיחה כה מהירה במספר המבקרים כמו ישראל. אתרי התיירות באזור נהנים בעיקר מגידול בביקוש בקרב משפחות צעירות".

הישראלים מגלים את מדינת באדן וירטמברג כיעד תיירות. בין ינואר לנובמבר 2012 נרשם גידול של 42% במספר הלינות של ישראלים ביחס לתקופה המקבילה בשנה הקודמת., ובסך הכל הגיע המספר ל-153,000. מספר התיירים הישראליים שהגיעו לאזור גדל ב- 35% והסתכם ב-42,000. "בהשוואה לנתוני התיירות ממדינות אחרות מדובר במספר צנוע יחסית, אך בתוך שנתיים-שלוש נרשם גידול מרשים ביותר בתנועת התיירות הישראלית לאזור", מציין אנדריאס בראון מנהל חברת שיווק התיירות של באדן וירטמברג. בהשוואה למדינות מקור גדולות כמו הולנד שווייץ שכל אחת מהן תורמת כמיליון לינות לאזור, ישראל נמצאת במקום ה-13 אחרי סין וספרד ולפני מדינות המפרץ הפרסי והודו.

מי שיוצאים נשכרים ממגמה זו הם בעיקר אתרי הנופש והמרפא ביער השחור. באד דורהיים ניצבת בראש רשימת האתרים המועדפים על ידי הישראלים, ואחריה נמצאות פרייבורג, הינטרצארטן, טיטיזה-נוישטאט, באדן באדן, טודנאו וקרלסרוהה.

כאשר מנסים לנתח את המגמות, ניכר בבירור שהיער השחור פופולרי בקרב משפחות צעירות המעדיפות לבלות את החופשה בדירות נופש או במלונות המציעים מחירים אטרקטיביים. ישראלים רבים מגיעים בקבוצות או באופן עצמאי ומזמינים את החופשה באמצעות סוכני ומארגני תיירות המציעים חבילת נופש. רובם נשארים באזור כמה ימים, כשיעד הטיסה המועדף הוא באזל.

אחד הגורמים התורמים לפופולריות של אזור היער השחור הוא לשכת התיירות הגרמנית, DZT, המעודדת תנועת תיירות לאזור תוך שימת דגש על התמורה לכסף. בתקופה האחרונה אף הגיעו גורמי תיירות מאזור היער השחור לישראל כדי לקדם את האזור ולייצור קשר עם סוכני נסיעות ועיתונאים. "נסיעה לחופשה ביער השחור הפכה ל'אופנה' בקרב הישראלים", מציין בועז וקסמן, מנכ"ל אופיר טורס, שכ-3,000 ישראלים נסעו באמצעותה ליער השחור בשנה שעברה. וקסמן אומר כי בעבר נסעו ישראלים בעיקר למטרות מרפא, בעיירות ספא כמו באדן באדן", אך כיום גם הצעירים מגיעים לאזור, בזכות המחירים האטרקטיביים, מגוון האטרקציות ואפשרויות הבילוי, דוגמת אירופה פארק והנופים הירוקים שאינם נפוצים בארץ.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.