תפריט עמוד

הישג סביבתי: ניצלו שטחים פתוחים בעמק האלה

ערר שהגישו אדם טבע ודין והחברה להגנת הטבע הביא לביטול הוצאת היתרי בנייה להקמת חוות לולים בלב האזור הפתוח של עמק האלה בשפלת יהודה. בסוף חודש דצמבר 2010 אישרה הוועדה המקומית מטה יהודה מתן היתר להקמת לולים ממוכנים לפטמים במושב זכריה, הסמוך לתל עזקה, בשטח של 8,960 מ"ר. בערר שהגישו הגופים הירוקים נטען שההיתר אושר ללא תוכנית מפורטת וללא סמכות, ועל כן אינו חוקי. כמו כן, האתר שבו תוכננו לקום הלולים ממוקם בשטח בעל רגישות סביבתית נופית גבוהה, ומהווה חלק ממכלול נופי, ולכן נדרשה הכנתו של נספח נופי סביבתי, בטרם אישור ההיתר.

"עמק הנחל, בו מבוקשת הקמת הלולים, נמצא במרחב רציף של שטחים פתוחים, המהווים חלק משפלת יהודה. הנוף הוא נוף גבעות המכוסות בחלקן בחורש טבעי מפותח וביניהן נחלים", נכתב בערר. כאמור, עוד לפני מועד הדיון שנקבע בערר הודיעה הוועדה המקומית, כי לאחר בדיקה חוזרת של התוכנית ולאור ערכיות השטח, הוועדה ממליצה לבטל את ההיתרים שניתנו להקמת הלולים.

"הוצאת היתרים לביצוע בנייה שלא אושרה לפני כן בתוכנית היא אחת העבירות המזיקות ביותר לסביבה, שלמרבה הצער המחוקק לא מיצה עד כה את הדין עם מי שעברו עליה", אמר עו"ד אלי בן-ארי, היועץ המשפטי של אדם טבע ודין. "מטריד לשער מה היה גורלו של השטח היפה הזה אילולא הוגש הערר, וההחלטה הבלתי חוקית הייתה נשארת על כנה".


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.