תפריט עמוד

הישג נדיר: שני כוכבי מישלן למסעדה שנפתחה השנה

לקבל שני כוכבי מישלן, זוהי משאת נפש של כל מסעדה. לקבל שני כוכבי מישלן חצי שנה אחרי שהמסעדה נפתחה זוהי משימה כמעט בלתי אפשרית. אבל זה בדיוק מה שקרה למסעדה קטנה ונחבאת אל הכלים, שנפתחה באביב 2012 בשכונת טריבקה במנהטן. מסעדת Atera שונה מאוד ממה שאפשר לצפות ממקום שזוכה להצלחה כה מהירה ומסחררת – היא ממוקמת בבניין מסחרי ליד מרפאת אף, אוזן גרון והעיצוב שלה פשוט להפליא, כמעט פשוט מדי. אין בה שולחנות נפרדים, מפות, כלי חרסינה או נרות. למעשה, Atera היא אנטי-תזה למסעדות הצרפתיות המפוארות, ואת השראתה היא שואבת דווקא מהיערות של צפון-מערב ארצות הברית. האורחים יושבים לאורך דלפקי בר ואוכלים ארוחה המורכבת מ-22 מנות טעימה במחיר אחיד – 150 דולר לאדם. מי שרוצה ללוות את הארוחה ביינות מתאימים ישלם תוספת של 90 דולר.

המטבח הקונספטואלי של השף הצעיר מאוד, מייקל לייטר, מושפע מהמטבח החדשני של מסעדת נוֹמה בקופנהגן, שזוכה שוב ושוב בתואר המסעדה הטובה בעולם, ומהבישול המולקולרי שהיה סימן ההיכר של מסעדת אל בולי אשר פעלה עד לא מזמן בצפון ספרד. לפני שפתח את המסעדה, לקח לייטר את הצוות שלו למסע ביער במדינת אורגון, שם הם טעמו צמחים, הריחו את ניחוח היער, ליקטו פטריות, אספו ענפים וזרדים. את תוצאות המסע הזה אפשר לראות הן בצורת ההגשה של המנות, שחלקן מונחות על גזעים, סלעים שטוחים וכדומה, והן בזיקוק הטעמים והניחוחות שמזכירים עצים, אדמה, שורשים ועוד. המנות קטנות, חלקן נאכלות בביס אחד, אבל מורכבות משכבות ורבדים שונים של מרכיבים וטעמים. וכמעט תמיד דברים אינם כפי שהם נראים: לדוגמה, בוטן קפוא שמוגש על סלע אפור מתגלה כקציפה של כבד אווז; ביצי שלו מוחמצות שנחות במעטה עשב בתוך תיבת עץ הן למעשה איולי של קצף ביצים שאודה בחומץ וכן הלאה.

כל המינימליזם המתקדם הזה הוכיח את עצמו, ובמדריך מישלן היוקרתי, שיוצא לאור בימים אלו, Atera הצטרפה לחמש מסעדות ניו יורקיות אחרות שמתהדרות בשני כוכבי מישלן. כמעט מיותר לציין, שהיא היחידה מתוכן שפועלת רק חודשים אחדים.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.