תפריט עמוד

היעדים המבטיחים לשנת 2020

לאן כדאי לטייל בשנת 2020? בטוקיו תתקיים האולימפיאדה, לשיקגו אפשר יהיה להגיע לראשונה בטיסות ישירות, בגאלווי, בירת התרבות האירופית, יתקיימו שלל אירועים. הנה עשרה יעדים נהדרים, שכדאי להגיע אליהם דווקא השנה

לקראת סופה של כל שנה אזרחית, אנחנו מציגים בפניכם את היעדים המבטיחים ומעוררי העניין, שכדאי יהיה לטייל בהם בשנה הקרובה. השנה הבחירה היתה קשה במיוחד, שכן במהלכה נפתחו קווי טיסות ישירים רבים וגם בשנת 2020 עומדים להיפתח עוד יעדי טיול חדשים בפני הישראלים. בחרנו כמה יעדים שכאלה, ואליהם צירפנו גם מקומות ותיקים ומוכרים, שבמהלך השנה יתרחשו בהם אירועים מיוחדים או ייפתחו בהם מוקדי עניין חדשים. הנה, אם כן, רשימת היעדים המבטיחים של מסע אחר אונליין לשנת 2020.

טוקיו, יפן

בשנים האחרונות, הישראלים מגלים את יפן והיא כבר לא היעד הרחוק והבלתי מושג שהיתה בעבר. ירידת מחירי הטיסות כמו גם ירידת מחירים ביפן עצמה (שכבר אינה אחד היעדים היקרים בעולם כפי שהיתה עד לפני שנים אחדות), הופכים את יפן לנגישה יותר. וכיוון שכך, יפן כבר לא יעד לטיול של פעם בחיים, ויש הבוחרים להתמקד רק בטוקיו מתוך ידיעה שיגיעו לאזורים האחרים של יפן בטיולים הבאים.

גורדי השחקים של טוקיו הם רק צד אחד של בירת יפן המרתקת והמסעירה

גורדי השחקים של טוקיו הם רק צד אחד של בירת יפן המרתקת והמסעירה | צילום: ESB Professional / Shutterstock.com

בירת יפן היא אחת הערים המדהימות בעולם. מצד אחד, היא נמצאת בחוד החנית של הטכנולוגיה והקדמה, ויש בה גורדי שחקים עצומים, רכבות מהירות וחדשניות, מבנים במראה עתידני ואפילו רובוטים שמחליפים עובדים במלונות ובמסעדות. מצד שני, יש בה אזורים עתיקים שבהם ניתן להתרשם מארכיטקטורה מסורתית, לקנות עבודות יד, לבקר במקדשים ולהשתתף בטקסי תה. בטוקיו יש גם גנים נהדרים בהם ניתן להתרשם מהשלכת היפנית המפורסמת ומפריחת הדובדבן.

מקדש סנסו גי' בטוקיו. בטוקיו יש מקדשים רבי שמשמשים מפלט מהמולת העיר

מקדש סנסו גי' בטוקיו. בטוקיו יש מקדשים רבים שמשמשים מפלט מהמולת העיר

• למה דווקא ב-2020? השנה, יותר מתמיד, כדאי להגיע לטוקיו משתי סיבות: פתיחתו הצפויה של קו הטיסות הישיר של אל על לטוקיו במרץ 2020 והמשחקים האולימפיים שיתקיימו בטוקיו בקיץ הקרוב. טוקיו תארח את מרבית התחרויות (מיעוטן יתקיימו בסאפורו ובסנדאי), וזוהי הזדמנות מצוינת לראות את מפגן העוצמה של טובי הספורטאים בעולם, עם ארגון וסדר מופתי כפי שרק היפנים יודעים.

בהוטן

בהוטן, ממלכה זעירה בקצה הדרומי של רכס ההימלאיה, היא מקום יחיד ומיוחד מבחינות רבות. זוהי אחת המדינות המבודדות בעולם, שמצליחה יותר מכל מדינה אחרת לשמור על הטבע ועל הסביבה ואשר שמה את רווחת התושבים ואושרם במקום הראשון, לפני שיקולים כלכליים. בסקרי דעת קהל, בהוטן מדורגת תדיר כמדינה המאושרת בעולם והיא גם נחשבת למדינה הכי ירוקה והיחידה שמאזן הפחמן שלה שלילי, כלומר פליטת הגזים המזהמים קטנה מנפח החמצן שנפלט מהיערות.

מנזר קן הנמרים בבהוטן. מפגש תרבותי ונופי מפעים

מנזר קן הנמרים בבהוטן. מפגש תרבותי ונופי מפעים

רוב תושבי בהוטן הם בודהיסטים והטיול כאן מהווה חוויה תרבותית יוצאת דופן לצד חוויה נופית מפעימה, עם פסגות ההימלאיה המושלגות, נהרות ויערות.

• למה דווקא ב-2020? בשנת 2020 יתווסף לבהוטן תואר נוסף, נחשק ביותר: המדינה הראשונה בעולם שכל החקלאות בה אורגנית. עם תושבים מאושרים, סביבה נקייה ואוכל בריא, שווה בהחלט לסמן את בהוטן במפת הטיולים שלכם לשנה הקרובה.

בבהוטן יש פסטיבלים רבים שמאפשרים להיחשף למסורות המקומיות

בבהוטן יש פסטיבלים רבים שמאפשרים להיחשף למסורות המקומיות

קו החוף של אנגליה

עד לפני כמה עשורים אנגליה היתה אחד היעדים המובילים למטיילים ישראלים. מאז נפתחו המון יעדים חדשים, ומלבד לונדון שעדיין שומרת על מעמדה, אנגליה קצת נזנחה. אבל, למעשה, לאנגליה יש הרבה מאוד מה להציע למטיילים מעבר לעיר בירה נהדרת. יש בה אזורים כפריים פסטורליים, עם תפאורה של גבעות ירוקות מנוקדות בכבשים ופרות, נחלים ונהרות, יערות ופארקים, וגם קו חוף ארוך ויפה במיוחד.

קטע של שביל החוף בצפון יורקשייר

קטע של שביל החוף בצפון יורקשייר

• למה דווקא ב-2020? קו החוף האנגלי צפוי להחזיר השנה את אנגליה למרכז תשומת הלב. ב-2020 ייחנך שביל החוף, השביל החופי הארוך מסוגו בעולם, שיימתח לאורך 4,500 ק"מ ויאפשר גישה רגלית לכל חוף באנגליה. מי שילך לאורכו של השביל (וממש לא חייבים להשלים את כל הקילומטרז' הזה, למרות שזה יכול להיות טרק נהדר), ייהנה מנופים של חופים מבודדים, צוקים דרמטיים, דיונות חול, כפרי דייגים, טירות עתיקות, מגדלורים מבודדים ומפרצים קסומים.

גאלווי, אירלנד

גאלווי (Galway) מהווה נקודת מוצא מצוינת לטיולים בחבל קונמרה הפראי, בצוקי מוהר, באיי אראן ובמקומות נוספים בהם תוכלו לחוות את אירלנד במיטבה. יחד עם זאת, גאלווי היא יעד נהדר בפני עצמו וכדאי להקדיש לה כמה ימים של שיטוט ברחובות שבתיהם צבעוניים ותמיד יש בהם מופעי רחוב, ביקור בקתדרלה ובטירת לינץ' ובילוי בפאבים שבהם תוכלו ליהנות מהופעות חיות של מוזיקה אירית.

גאלווי מהווה בסיס לטיולים בחבל קונמרה הפראי שיואר השנה בתאורה מיוחדת

גאלווי מהווה בסיס לטיולים בחבל קונמרה הפראי שיואר השנה בתאורה מיוחדת

• למה דווקא ב-2020? ב-2020 גאלווי צפויה להיות תוססת מתמיד, שכן היא נבחרה לבירת התרבות האירופית לשנה זו, מה שיצוין בשפע של חגיגות ואירועים. בעיר יתקיימו קונצרטים, הצגות, מופעי מחול, תערוכות, סיורים ואירועים נוספים, חלקם יתקיימו באולמות, בתיאטראות ובמוזיאונים, ואחרים – ברחובות.

במהלך השנה יתקיימו בעיר ובסביבתה למעלה מ-1,900 אירועים, הנה כמה מהמעניינים שבהם:

  • אירוע הפתיחה יתקיים ב-8 בפברואר 2020 ויכלול הופעות חיות, זיקוקי דינור ופירוטכניקה מרהיבה.
  • חבל קונמארה יואר בתאורה מיוחדת על ידי אמן האור הפיני קארי קולה.
  • פסטיבלי המוזיקה והתאטרון של גאלווי יתקיימו במתכונת מורחבת.
  • האודיסאה של הומרוס תוצג בחופים באזור גאלווי.

פרטים על כל אירועי התרבות שיתקיימו בגאלווי בשנת 2020 תמצאו בקישור הבא >>

ברחובות הצבעוניים של גאלווי תמיד קורה משהו, מהופעות מוזיקאים ועד תיאטרון רחוב | צילום: C.Echeveste / Shutterstock.com

ברחובות הצבעוניים של גאלווי תמיד קורה משהו, מהופעות מוזיקאים ועד תיאטרון רחוב | צילום: C.Echeveste / Shutterstock.com

רייקה, קרואטיה

לצד גאלווי, גם עיר הנמל הקרואטית רייקה (Rijeka) תשמש כבירת התרבות האירופית ב-2020. רייקה היא עיר היסטורית יפהפייה הגדושה בארמונות, כנסיות, מוזיאונים ופנינים ארכיטקטוניות, כולם מהווים סיבה טובה לבקר בה. מדרחוב קורזו במרכז העיר העתיקה הוא יעד נהדר לקניות ולישיבה באחד מבתי הקפה. בנוסף, רייקה מהווה גם בסיס מצוין לטיולים בחצי האי איסטריה ובאתרים מרוחקים יותר כמו מפלי פליטביצה.

רייקה הקרואטית תהיה בירת התרבות האירופית לשנת 2020

רייקה הקרואטית תהיה בירת התרבות האירופית לשנת 2020

למה דווקא ב-2020? השנה, כבירת התרבות האירופית, רייקה הופכת לאטרקטיבית מתמיד. בעיר יתקיימו אירועים רבים, בהם פסטיבל Smoqua הבינלאומי לתרבות פמיניסטית וקווירית, פסטיבל אירופי לסיפורים קצרים, פסטיבל ילדים, פסטיבל תאטרון בובות, פסטיבלי מוזיקה, כולל פסטיבל של מוזיקה אתנית, ומגוון אירועים נוספים ובהם תערוכות, כנסים, הרצאות ועוד. פרטים על אירועי התרבות ברייקה בשנת 2020 תמצאו בקישור הבא >>

שיקגו, ארצות הברית

שיקגו, העיר השלישית בגודלה בארצות הברית (אחרי ניו יורק ולוס אנג'לס), נמצאת על פי רוב מחוץ למסלול התיירות הרגיל, וישראלים מגיעים אליה לרוב במסגרת נסיעות עסקים. ב-2020 נראה שזה הולך להשתנות, עם פתיחתו של קו טיסות ישירות של אל על לשיקגו, שיאפשר להכיר את העיר התוססת והכיפית הזו.

קו הרקיע של שיקגו. יעד מומלץ לאוהבי אדריכלות מודרנית

קו הרקיע של שיקגו. יעד מומלץ לאוהבי אדריכלות מודרנית

שיקגו היא יעד נהדר לאוהבי אדריכלות מודרנית: קו הרקיע שלה מעוטר בגורדי שחקים מהגבוהים בארה"ב, בחלק מהם יש קומות תצפית מהן תוכלו להשקיף על העיר והאגם מלמעלה. בשיקגו יש גם היצע מסחרר של מוזיאונים, עם כמה מהמוזיאונים המובילים בארה"ב, בהם המכון לאמנות של שיקגו, מוזיאון המדע והתעשייה, הגדול מסוגו בחצי הכדור המערבי, ומוזיאון פילד להיסטוריה של הטבע. ואם לא די בכל אלה, שיקגו שוכנת על גדות אגם מישיגן ונהר שיקגו חוצה אותה.

שיקגו היא גם עיר של פסטיבלים ופסטיבלי המוזיקה הקיציים שלה, במגוון ז'אנרים, מושכים מבקרים מכל העולם. גם הסצנה הקולינרית המקומית נמצאת בפריחה, עם כמה ממסעדות השף הטובות בארה"ב, דוגמת Parachute של השפית בוורלי קים, Tortas Frontera של השף ריק בייליס ואחרות.

פארק המילניום בשיקגו. ריאה ירוקה בין גורדי השחקים | צילום: Lissandra Melo / Shutterstock.com

פארק המילניום בשיקגו. ריאה ירוקה בין גורדי השחקים | צילום: Lissandra Melo / Shutterstock.com

למה דווקא ב-2020? כאמור, השנה אל על פותחת קו טיסות ישירות מישראל לשיקגו. בנוסף, בשנה האחרונה נחנכה טיילת חדשה באורך שני קילומטרים על גדות נהר שיקגו, החוצה את העיר, עם מסעדות חדשות, מרכז אמנות דיגיטלית ואטרקציות לכל המשפחה.

מיין, ארצות הברית

מיין (Maine), הגדולה במדינות ניו אינגלנד, היא יעד נפלא לאוהבי טבע. בנוסף, בשנים האחרונות מיין נמצאת בפריחה קולינרית, עם מסעדות "מהשדה לשולחן" (farm to table), בתי קפה שמגישים קפה אורגני שנטחן במקום, מאפיות בוטיק ומבשלות בירה קטנות.

מיין התברכה בנופים של הרים, יערות ואגמים

מיין התברכה בנופים של הרים, יערות ואגמים

• למה דווקא ב-2020? השנה יש סיבה טובה נוספת לבקר במיין – היא חוגגת השנה 200 שנה להכרזתה כמדינה ה-23 של ארצות הברית בשלל אירועים, בין השאר תתקיים תהלוכה חגיגית ב-16 במאי עם במות נעות, להקות ותזמורות; סופי שבוע מיוחדים עם  הופעות, הקראות שירה, נאומים ומשאיות מזון; מרוצי סירות ושיוטים, מטסים, הופעות מוזיקליות ומופעי זיקוקים מרהיבים. פרטים על חגיגות ה-200 של מיין תמצאו בקישור הבא >>

מגדלור בפורטלנד, מיין. חגיגות ה-200 הן הזדמנות נהדרת לגלות את המדינה היפה הזו

מגדלור בפורטלנד, מיין. חגיגות ה-200 הן הזדמנות נהדרת לגלות את המדינה היפה

איי סיישל

איי סיישל הם התגשמות הפנטזיה על איים טרופים: מקבץ של איים מכוסים בצמחייה עבותה, חופים נהדרים עם חול לבן ומים בצבע טורקיז משגע. בגלל שהאיים הם סוג של גן עדן עלי אדמות, הרשויות עושות כל מאמץ לשמרם ככאלה, כך שאין בהם פיתוח תיירותי מאסיבי כפי שיש באיים טרופיים אחרים בעולם. פירוש הדבר, שבחלק משמורות הטבע מספר התיירים מוגבל, אין בנייה לגובה, אין כבישים מהירים או מלונות ענק, והשקט והשלווה נשמרים בכל מקום.

חוף בסיישל המעוטר בסלעי גרניט וצמחיה טרופית

חוף בסיישל המעוטר בסלעי גרניט וצמחיה טרופית

• למה דווקא ב-2020? עד עכשיו, ההגעה לסיישל היוותה מכשול מרכזי לרוצים לנפוש בגן עדן. ההגעה לסיישל הצריכה טיסה לאחת מערי אירופה (לרוב פריז) ומשם טיסת המשך לסיישל, מבצע יקר וארוך מאוד. עכשיו כל זה הולך להשתנות: אייר סיישל החלה להפעיל  טיסות ישירות שבועיות לאיי סיישל, מה שמפחית את זמן הטיסה ביותר מחצי.

איי סיישל מפורסמים בצבי הענק שחיים בהם

איי סיישל מפורסמים בצבי הענק שחיים בהם

אסוואטיני (סוואזילנד)

אסוואטיני (Eswatini), המוכרת יותר בשמה הקודם סוואזילנד, היא אחת המדינות הפחות מתוירות באפריקה. אבל מי שיטייל בה יגלה נופים מגוונים ושמורות טבע יפהפיות. שמורת Mkhaya, למשל, היא אחד המקומות הטובים בעולם לצפייה בקרנפים, בשמורת Malolotja יש הרים, מפלים וקניונים ובעמק קומאטי – ציורי סלע עתיקים.

שמורת Mkhaya באסוואטיני היא אחד המקומות הטובים בעולם לצפייה בקרנפים

שמורת Mkhaya באסוואטיני היא אחד המקומות הטובים בעולם לצפייה בקרנפים

• למה דווקא ב-2020? שנת 2020 היא שנה מצוינת ליהנות מהמדינה כשהיא מהיופי הבתולי של אסוואטיני, הגובלת בדרום אפריקה ובמוזמביק. בשנים האחרונות נחנך בה שדה תעופה בינלאומי חדש ומודרני, שהופך את ההגעה לנוחה יותר. לשדה התעופה מצטרפים כבישים חדשים שמקשרים בין מבבנה, עיר הבירה, לבין שמורות הטבע. גם תשתיות התיירות התפתחו ונוספו אטרקציות חדשות ופעילויות אתגר מלהיבות, דוגמת פארקי חבלים, רפטינג וטיולי ספארי.

את היופי של אסוואטיני כדאי לחוות עכשיו כשהיא עדיין בתולית ולא מתוירת

את היופי של אסוואטיני כדאי לחוות עכשיו כשהיא עדיין בתולית ולא מתוירת

רואנדה

רואנדה נקשרה בעבר עם מאורעות עקובים מדם: ב-1994 התרחש בה רצח עם מחריד שגבה את חייהם של כחצי מיליון בני אדם, ב-2003 הסתיימה מלחמת האזרחים האכזרית. באופן מפתיע, רואנדה השכילה לשים את העבר הכאוב מאחור ובשנים האחרונות היא השתקמה והתאוששה. כיום זוהי אחת המדינות הבטוחות באפריקה והיא נמצאת בצמיחה כלכלית מרשימה.

מטע תה ברואנדה. זוהי מדינה ירוקה ששמה דגש רב על שימור הסביבה והטבע

מטע תה ברואנדה. זוהי מדינה ירוקה ששמה דגש רב על שימור הסביבה והטבע | צילום: sifkigali / Shutterstock.com

ברואנדה יודעים להעריך את הטבע השופע שנתברכו בו ונעשים מאמצים אדירים לשמירה עליו. זוהי לא רק מדינה ירוקה, עם תיירות אקולוגית מפותחת, אלא גם מדינה נקייה להפליא. כל אלה הופכים את רואנדה ליעד אידאלי למי שרוצה ליהנות מהחוויה האפריקאית במיטבה, אך בה בעת ליהנות מביטחון ותנאים נוחים יחסית.

אחת החוויות המרגשות ברואנדה היא המפגש הקרוב (מאוד) עם גורילת הרים

אחת החוויות המרגשות ברואנדה היא המפגש הקרוב (מאוד) עם גורילת הרים

• למה דווקא ב-2020? בקיץ 2019 נפתח קו טיסות ישירות בין ישראל לרואנדה, וזו הזדמנות מצוינת לגלות את המדינה המסקרנת והיפהפייה הזאת. רואנדה מציעה נופים ירוקים מאוד, עם הרים, יערות, אגמים, נהרות, מטעי תה ושמורות טבע שבהן אפשר לפגוש בעלי חיים רבים. אחת החוויות העצמתיות ביותר שרואנדה מציעה למטיילים בה היא מפגש עם גורילות הרים – קופי אדם הנמצאים בסכנת הכחדה חמורה וחיים בטבע רק ברואנדה, אוגנדה וקונגו.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.