תפריט עמוד

היעדים המבטיחים לשנת 2019

לאן נטוס בשנת 2019? לקראת השנה האזרחית ליקטנו 10 יעדים מבטיחים במיוחד - מליכטנשטיין באירופה ועד סרי לנקה באוקיינוס ההודי. בחלק מהיעדים האלה יתקיימו במהלך השנה אירועים מיוחדים, לאחרים נפתחו לראשונה קווי טיסה ישירים, ויש גם כאלה שהמצב הביטחוני שלהם השתפר וזאת הזדמנות מצוינת לחזור לטייל שם. קבלו את עשרת היעדים המבטיחים לשנת 2019

בתקופה שבה מחירי הטיסות צונחים, יעדים חדשים נפתחים בפני המטיילים הישראלים והיצע המקומות החדשים שאפשר להגיע אליהם בקלות הולך וגדל, לא פשוט להחליט לאן לנסוע בחופשה הקרובה. כאן אנחנו נכנסים לתמונה:  למרות שאנחנו מאמינים שלכל מקום בעולם יש קסם מיוחד משלו, יש יעדים שמומלץ לנסוע אליהם דווקא עכשיו, בשנת 2019. לחלקם נפתחו לאחרונה טיסות ישירות מישראל, באחרים המצב הביטחוני התייצב, יש יעדים שבהם נפתחו אטרקציות חדשות ובאחרים יתקיימו במהלך השנה הקרובה אירועים מיוחדים. הנה 10 יעדים מסביב לגלובוס ששווה במיוחד לבקר בהם ב-2019:

קופנהגן, דנמרק

קופנהגן היא אחת מערי הבירה המקסימות באירופה. יש בה אווירה נינוחה, תעלות המים, מוזיאונים המצוינים ונוכחות בולטת של אופניים, המהווים אמצעי תחבורה מרכזי בעיר. למרות כל אלה, ישראלים לא מרבים להגיע לקופנהגן, בעיקר בשל העובדה שעד עכשיו לא היו טיסות ישירות לעיר, מה שהפך אותה לבחירה פחות משתלמת לחופשת סופשבוע. עכשיו זה משתנה: בחודשים האחרונים החלו לפעול טיסות ישירות ומוזלות לקופנהגן, וזו רק אחת הסיבות לבקר בעיר דווקא השנה.

קופנהגן. השנה יש הרבה סיבות טובות לבקר בעיר התעלות התוססת

קופנהגן. השנה יש הרבה סיבות טובות לבקר בעיר התעלות התוססת | צילומים:  שאטרסטוק

קופנהגן היא אחת מבירות הקולינריה המפתיעות של אירופה, ובשנה האחרונה נפתחו בה הרבה מסעדות מצוינות, כולל מסעדת נומה (Noma), שדורגה כמסעדה הטובה בעולם עד שנסגרה ב-2016 וכעת נפתחה מחדש. בקופנהגן יש חידושים גם בתחום האטרקציות. גני טיבולי, מפארקי השעשועים הוותיקים באירופה, ייפתחו השנה לראשונה לאורך כל חודש פברואר ויציינו את יום האהבה ואת ראש השנה הסינית. מוזיאון קופנהגן ייפתח מחדש לאחר שיעבור למשכנו החדש במרכז העיר, גם מוזיאון Ordrupgaard, שבו אוסף פרטי של אמנות צרפתית אימפרסיוניסטית מהגדולים באירופה, צפוי להיפתח מחדש השנה. מבשלת קרלסברג תפתח מרכז מבקרים חדש, שצפוי להיות אחת האטרקציות הבולטות בעיר. על גג מרכז המחזור החדש, Amager Bakke, נפתח השנה אחד מאתרי הסקי המלאכותיים הגדולים בעולם, ואטרקציה נוספת שנפתחה לא מזמן היא BLOX – מרכז הארכיטקטורה הדנית ומרכז תרבות בבניין בעיצוב חדשני. קו מטרו טבעתי חדש שצפוי להצטרף השנה לשניים הקיימים יעזור לכם להתנייד בקלות בין האטרקציות הוותיקות והחדשות של העיר.

המטבח הדני העדכני יפתיע אתכם בשילובי טעמים עכשוויים נועזים

המטבח הדני העדכני יפתיע אתכם בשילובי טעמים עכשוויים נועזים

מטרה, איטליה

מטרה (Matera), אחת הערים העתיקות והיפות בדרום איטליה, נמצאת קצת מחוץ לרדאר של התייר הישראלי. בחירתה של מטרה כבירת התרבות האירופית לשנת 2019 היא הזדמנות טובה לגלות את אחת הערים העתיקות באירופה, שמיושבת ברציפות כבר עשרות אלפי שנים. מטרה מפורסמת בבתי המערות הפרהיסטוריות ששימשו למגורי אדם והוכרזו כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, רבות מהן הוסבו לבתי הארחה (כמה מלונות מפנקים בבתי מערות נפתחו בעיר בשנה האחרונה). השנה כדאי במיוחד לנסוע לשם, הודות לשפע של אירועים הצפויים להתקיים בעיר. אירוע הפתיחה של שנת התרבות יתקיים ב-19 בינואר ויכלול תהלוכת תזמורות מקומיות ובינלאומיות, עם יותר מ-2,000 נגנים שיצעדו לאור נרות שיפוזרו ברחובות העיר.

 מטרה, מהערים העתיקות והיפות בדרום איטליה ובירת התרבות האירופית לשנת 2019

מטרה, מהערים העתיקות והיפות בדרום איטליה ובירת התרבות האירופית לשנת 2019

פלובדיב, בולגריה

לצד מטרה, גם פלובדיב (Plovdiv), העיר השנייה בגודלה בבולגריה, תהיה בירת התרבות האירופית בשנת 2019. העיר העתיקה של פלובדיב מקסימה, עם רחובות צרים ומרוצפי אבן ובתים ססגוניים. עוד בפלובדיב, אתרים מרתקים רבים, בהם תיאטרון רומי ומוזיאון אתנוגרפי. במהלך 2019 יתקיימו בפלובדיב ובסביבתה מאות אירועי תרבות, תערוכות, מופעי מחול ומוזיקה, מיצגים אמנותיים, אופרה, אירועים קולינריים ועוד. בין האירועים שלא כדאי להחמיץ: תהלוכה שתתקיים ב-4 במאי לאורך המדרחוב הראשי ואשר תכלול תחפושות, בובות ענק, רקדנים, נגנים וזמרים;  פסטיבל Brexit Blues עם הופעות מוזיקליות במגוון ז'אנרים; ביוני יתקיים פסטיבל אנימה וגיימינג; ביולי יתקיים פסטיבל הרוק הפופולרי Hills of Rock, פיקניק המוני ייערך על גדות נהר המאריצה באוגוסט, ופסטיבל ג'אז בינלאומי יתקיים בעיר בנובמבר 2019.

בתים צבעוניים ברובע העתיק של פלובדיב

בתים צבעוניים ברובע העתיק של פלובדיב

נובי סאד, סרביה

בשנים האחרונות סרביה נמצאת בפריחה, אך בעוד שמרבית התיירים מגיעים לבלגרד, הבירה התוססת, אחת הערים המבטיחות לשנת 2019 היא דווקא נובי סאד (Novi Sad). העיר היפה והאלגנטית, שבה מתגוררים כ-160 אלף צעירים (כמחציתם סטודנטים), נבחרה כבירת הצעירים של אירופה לשנת 2019. הבחירה הזה מלווה בשלל אירועים, מופעים, מסיבות ופרויקטים המכוונים לקהל צעיר. אחד האירועים שמושכים בכל שנה המוני צעירים הוא פסטיבל המוזיקה המצליח אקזיט, מפסטיבלי המוזיקה הגדולים באירופה ואליו יצטרפו בשנה הקרובה עוד שלל אירועים. לקראת כך, העיר העתיקה עוברת תהליך של מתיחת פנים ורבים מהמבנים הישנים עוברים שיפוץ ושימור, מה שהופך את נובי סאד לאטרקטיבית מתמיד.

נובי סאד בימים רגועים

נובי סאד בימים רגועים | צילום: photosmatic / Shutterstock.com

אקזיט, מפסטיבלי המוזיקה הגדולים באירופה

ובמהלך אקזיט, מפסטיבלי המוזיקה הגדולים באירופה | צילום: Nikola Spasenoski / Shutterstock.com

ליכטנשטיין

הנסיכות הזעירה, הנמצאת בין האלפים האוסטרים לאלפים השווייצרים, חוגגת השנה יום הולדת 300, וזו הזדמנות נהדרת לגלות אותה. מטיילים רבים מדלגים על ליכטנשטיין, אבל מי שיגיע לכאן יגלה מדינה יפה עם נופים אלפיניים, טירות עתיקות, מוזיאונים מצוינים, כרמים ויקבים וכפרים הרריים ציוריים. לאורך 2019 יתקיימו בליכטנשטיין עשרות אירועים מיוחדים, שראשיתם במסיבת יום הולדת שתיערך ב-23 בינואר עם תהלוכות ענק בליווי תזמורות ופירו-טכניקה. אירוע הדגל של השנה הוא החג הלאומי, שנחגג ב-15 באוגוסט, עם מסיבת רחוב ענקית שתיערך בוואדוז הבירה. בין לבין ייערכו תערוכות ויתקיימו הצגות, מופעים ופרויקטים מיוחדים. סיבה מצוינת נוספת להגיע לליכטנשטיין השנה היא חנוכת שביל ליכטנשטיין בחודש מאי הקרוב. השביל, שאורכו 75 ק"מ, חוצה את המדינה הקטנה ועובר דרך נופים מגוונים ואתרים היסטוריים. ממדיה הקטנים של ליכטנשטיין מהווים יתרון, שכן איזו עוד מדינה תוכלו לחצות לכל אורכה בימי הליכה ספורים?

טירת ואדוז, מעונו של נסיך ליכטנשטיין, על רקע האלפים

טירת ואדוז, מעונו של נסיך ליכטנשטיין, על רקע האלפים

הקווקז הרוסי

אזור הקווקז הולך ומתגלה בשנים האחרונות למטיילים, בעיקר במדינות כמו גיאורגיה, ארמניה ואזרבייג'ן. לאחר שנים רבות בהן אזור הקווקז הרוסי נותר מחוץ למסלול, עקב מתיחות פוליטית וביטחונית, נראה שהוא מתחיל לחזור למפת התיירות וחברות, גם ישראליות, מתחילות להוציא לשם טיולים. זהו אחד מאזורי הפרא האחרונים של אירופה, אזור הררי של יערות, קרחונים, מפלים יפים, כמו מפלי רופאבגו ומפלי קיצ'מאי, אגמים קרחוניים, קניונים והרים מושלגים, בהם הר אלברוס, ההר הגבוה באירופה, שפסגתו מתנשאת לגובה 5,642 מטר. הדרך הטובה ביותר לטייל באזור היא בג'יפ, שכן רבות מהדרכים הן דרכי שטח לא סלולות, מה שתורם לקסם המיוחד של הטיול באזור.

נוף בקווקז הרוסי, מאזורי הפרא האחרונים של אירופה

נוף בקווקז הרוסי, מאזורי הפרא האחרונים של אירופה

קסטקילס, ניו יורק

אזור הקטסקילס (Catskills) בצפון מדינת ניו יורק משמש כבר עשרות שנים כאתר נופש החביב על תושבי העיר ניו יורק. אם אתם מתכנים לנסוע לניו יורק ורוצים לברוח לזמן מה מהמולת העיר, זוהי בחירה מצוינת. זהו אזור של יערות ואגמים, עם עיירות קטנות שבשנים האחרונות נמצאות בפריחה – ברבות מהן נפתחו בשנים האחרונות גלריות אמנות, מבשלות בוטיק, בתי הארחה נוחים ומסעדות "מהחווה לשולחן" מצליחות. אם כל אלה לא מהווים סיבה מספקת להגיע לקטסקילס, בקיץ הקרוב יש סיבה טובה נוספת: 50 שנה אחרי שהתקיים בשטחה של חווה חקלאית בקסטקילס פסטיבל וודסטוק, יחגגו באוגוסט הקרוב עם פסטיבל וודסטוק מחודש. למרות שהתכנית עדיין לא פורסמה, נראה שהולך להיות מעניין ומרגש, וזו סיבה טובה לכל אוהבי המוזיקה להגיע לאזור.

נוף טיפוסי בקטסקילס

נוף טיפוסי בקטסקילס

סאו פאולו, ברזיל

השנה ברזיל קרובה מתמיד, עם פתיחתו של קו טיסות ישירות לסאו פאולו, הגדולה והמשגשגת בערי ברזיל והעיר המאוכלסת ביותר בדרום אמריקה. סאו פאולו (São Paulo) היא עיר קוסמופוליטית הנחשבת לבירת התרבות של ברזיל. מרכז העיר גדוש בגורדי שחקים ומבנים מודרניים לצד מבנים קולוניאליים מלאי קסם. במרכז תמצאו את שדרות פאוליסטה (Avenida Paulista), שנמתחות לאורך 2.8 קילומטרים עם חנויות יוקרה, בתי קפה ומסעדות, וגם את השוק המרכזי הממוקם בבניין קולוניאלי מרשים. בסאו פאולו יש היצע גדול של מוזיאונים טובים והרבה פארקים וגנים ירוקים, בהם הגנים הבוטניים. בשנה האחרונה נפתחו בעיר כמה מלונות מצוינים של רשתות יוקרתיות בינלאומיות, כמו Four Seasons, מה שהופך את השהות כאן לנעימה במיוחד. סאו פאולו מהווה גם בסיס לטיולים באזורים אחרים בברזיל. במרחק 6-5 שעות נסיעה – נסיעה לא ארוכה במיוחד במדינה ענקית כמו ברזיל – תגיעו לכמה יעדים אטרקטיביים במיוחד, כמו ריו דה ז'ניירו, פאראטי וקוריטיבה.

סאו פאולו, הגדולה והמשגשגת בערי ברזיל

סאו פאולו, הגדולה והמשגשגת בערי ברזיל

סרי לנקה

כעשור לאחר סיום מלחמת האזרחים בסרי לנקה, התיירות נמצאת בתנופת עלייה תמידית. הנופים הירוקים, עולם החי העשיר, החופים היפים והמקדשים המרתקים, כל אלה מושכים לסרי לנקה קהל מגוון של מטיילים – מתרמיליאים, דרך משפחות ועד לחובבי הרפתקאות בטבע. ב-2019 יהיה קל ונוח מתמיד לטייל באי היפה שבאוקיינוס ההודי: כבישים חדשים שנסללו בשנה האחרונה מאפשרים להגיע לכל חלקי האי, כולל לאזור הצפוני, שהיה מבודד וקשה להגעה, היצע הטיסות הפנימיות גדל ואל אלה הצטרפו מסלולי רכבת נופיים. גם אפשרויות הלינה גדלו עם מלונות איכותיים חדשים, לודג'ים אקולוגיים ובתי הארחה ביתיים. כל אלה תורמים לצמיחת התיירות והתפתחות של חופשות נישה, בהן חופשות גלישה, טרקים, חופשות יוגה ועוד.

נמר סרי לנקה, תת מין הנמצא בטבע אך ורק באי הזה

נמר סרי לנקה, תת מין הנמצא בטבע אך ורק באי הזה

מצרים

אחרי שנים של חוסר יציבות, שבמהלכן התיירות למצרים דעכה, מצרים חוזרת למפת התיירות הבינלאומית וגם חברות טיולים ישראליות מציעות לאחרונה טיולים לקהיר ולעמק הנילוס. מצרים היא אחד היעדים המרתקים והזולים ביותר שתוכלו לנסוע אליהם השנה, לא רק בגלל הקרבה, אלא גם בגלל מחירי השהות והאוכל הזולים. הטיולים במצרים כוללים לרוב את קהיר, ממפיס, בירתה הקדומה של מצרים, הפירמידות בגיזה, אתר המקדשים והקברים בלוקסור ומקדשי אבו סימבל, מהאדירים בעולם. אחת הדרכים המלהיבות לטייל במצרים היא בשייט על הנילוס בין לוקסור לאסוואן.

חוזרים למצרים: נהר הנילוס, לוקסור

חוזרים למצרים: נהר הנילוס, לוקסור

סיבה נוספת להגיע למצרים דווקא השנה היא פתיחתו של המוזיאון הגדול של מצרים בגיזה. המוזיאון שנבנה בהשקעה עצומה של כמיליארד דולר כולל אוסף פריטים עצום ממצרים העתיקה, בהם אוצר הקבורה השלם של תות אנך אמון, ובו למעלה מ-5,000 פריטים, כולל מסכת המוות שלו.

מתחם הפירמידות בגיזה

מתחם הפירמידות בגיזה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.