תפריט עמוד

היעדים המבטיחים

לאן כדאי לנסוע בשנה הבאה? למקומות שעדיין לא מוצו על ידי המטיילים הישראלים או שבשנה הקרובה יתקיימו בהם אירועים מיוחדים או שעכשיו יש אליהם טיסות ישירות. המלצות המערכת ליעדים החמים בשנה הקרובה

יש אנשים שאוהבים לחזור שוב ושוב לאותם מקומות מוכרים ואהובים – "תמיד תהיה לנו את פריז", אמר המפרי בוגרט לאינריד ברגמן בסיום הסרט המופתי "קזבלנקה". אבל יש גם מי שמעדיפים לגלות מקומות חדשים, כאלה שעוד לא מוצו על ידי הטייל הישראלי. ליקטנו עבורכם רשימה של עשרה מקומות שנראים מבטיחים במיוחד – בחלקם לא תפגשו גדודי תיירים, באחרים מתקיימים השנה אירועים מיוחדים ויש גם כאלה שקל בהרבה להגיע אליהם עכשיו, עם טיסות ישירות מישראל.

קוריאה הדרומית: אסיה שלא הכרתם
קוריאה הדרומית היא הזוכה הגדולה שלנו בקטגורית היעדים המבטיחים ברשימת המאה שלנו. למה? קראו ותבינו: הקוריאה הדרומית הצטיירה במשך שנים כיעד של אנשי עסקים, אבל לאחרונה, עם טיסות ישירות נוחות מישראל, אפשר לגלות בקלות את המדינה המרתקת הזו, ולראות שיש בה הרבה יותר מגורדי שחקים ומרכזי עסקים. סיאול, הבירה, היא אכן עיר חדשנית עם עשרה מיליון תושבים, גורדי שחקים עצומים ומרכזים של חברות היי-טק בינלאומיות, אבל לצד אלה יש בה גם מקדשים מסורתיים, ארמונות מפוארים מתקופת שושלת ג'וסיון, כמו ארמון צ'אנגדאוקגונג שהוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, וקברים מלכותיים מהמאה ה-15. בקרבת העיר נמצא כפר הפולקלור שהוא שחזור של כפר קוריאני עתיק, ובו ניתן להתרשם מאמנויות מסורתיות. סיאול היא גם גן עדן לאוהבי קניות, עם בתי כלבו גדולים, מרכזי קניות עצומים ושווקים מסורתיים, בהם שוק Namdaemun, הגדול ביותר בקוריאה הדרומית, שפועל כבר 600 שנה. אסור להחמיץ את קניון CEOX, הקניון התת-קרקעי הגדול ביותר באסיה.


ארמון צ'אנגדאוקגונג בסיאול

למרות שסיאול היא עיר מרתקת שאפשר להקדיש לה את כל הטיול ולא להשתעמם לרגע, כדאי לצאת מחוץ לעיר ולראות מה עוד יש למדינה הזו להציע. אחד האתרים המעניינים במדינה הוא האיזור המפורז המכונה DMZ שמפריד בין קוריאה הדרומית לקוריאה הצפונית. תיירים יכולים לבקר במקום ולהתרשם מטבע מגוון, עם הרים, נהרות ביצות ומינים רבים של בעלי חיים שחלקם נמצאים בסכנת הכחדה, לצד נקודות תצפית על צפון קוריאה ומנהרות גדולות שככל הנראה נועדו לשמש את צבא קוריאה הצפונית. אתרי טבע יותר שגרתיים פזורים בכל רחבי קוריאה הדרומית, בהם הפארק הלאומי סיאורקסן (Seoraksan), עם הרים גבוהים, יערות, מפלים, מעיינות חמים ומסלולי הליכה רבים. בקוריאה הדרומית גם חופים יפים, 4,200 איים, הרי געש, כפרי דייגים ציוריים, מאות נהרות ואגמים, גנים בוטניים ועוד.


נופים הרריים בפארק הלאומי סיאורקסן בקוריאה הדרומית

בליז: גן עדן לצוללים
בעוד שמקסיקו וקוסטה ריקה השכנות מושכות המוני תיירים, בליז נותרה במידה מסוימת מחוץ למסלול. בלי סיבה ממשית בעצם. יש בה הכל – אתרים ארכיאולוגיים מרשימים של בני המאיה, יערות טרופיים עבותים, אתרי צלילה מרהיבים, חופים יפים, כפרים אותנטיים, מלונות מפנקים ולא פחות חשוב – תושבים אדיבים שאנגלית היא שפת האם שלהם. ולא פחות חשוב – הטיסות לבליז לא זולות, אבל כשכבר תגיעו לבליז תגלו שהיא נותנת תמורה טובה למחיר.

בליז היא גן עדן לצוללים, וצלילה היא אחת הסיבות המרכזיות להגיע לבליז, עם מערכת שוניות המחסום בבליז שהיא השנייה באורכה בעולם (אחרי זו של אוסטרליה) והגדולה ביותר באוקיינוס האטלנטי. האי אמברגריס קי (Ambergris Key) הוא בסיס מצוין לצלילה בשונית המחסום של בליז, וכמותו גם האי קי קוקר (Key Caulker) שמציע חופים עם חול לבן, מים טורקיז, ערסלים שתלויים בין העצים ושלווה למכביר.


הפירמידה הגדולה באתר קרקול בבליז

בבליז יש גם הרבה אתרים לחובבי הארכיאולוגיה, כשהחשוב מכולם הוא קאראקול (Caracol), עיר שהיתה אחד המרכזים החשובים ביותר של בני המאיה, ובה פירמידות רבות (שהגבוהה שבהן מתנשאת לגובה 42 מטר), שחלקן מכוסות בצמחיית הג'ונגל. מבין אתרי הטבע, אסור להחמיץ את שמורת קוקסקומב (Cockscomb Basin Wildlife Sanctuary) שבדרום בליז, יער טרופי עם עצי מהגוני, שרכים וסחלבים, בריכות מים ומפלים, מינים רבים של ציפורים והעיקר – כמה עשרות יגוארים לצד מינים נוספים של בעלי חיים כמו פומות, קופים ואיגואנות.


אתר צלילה בבליז. גן עדן לצוללנים

ברזיל: כדורגל עולמי
ברזיל, על הבירה התוססת שלה, החופים היפים, הג'ונגל של האמזונס ומפלי האיגואסו השוצפים, מספקת סיבה טובה נוספת להגיע אליה בשנה הקרובה. ברזיל צפויה לארח בשנים הקרובות את שני אירועי הספורט החשובים בעולם – בקיץ 2014 יתקיים בברזיל גביע העולם בכדורגל (המונדיאל), ושנתיים מאוחר יותר, בקיץ 2016, ריו תארח את האולימפיאדה. גם מי שלא ישתתף בחגיגות, ייהנה מתנופת הפיתוח בברזיל בתקופה הקרובה.


חוף קופקבנה בריו דה ז'ניירו

מאחר ומשחקי אליפות העולם בכדורגל מתקיימים לא רק בריו אלא ב-12 ערים ברחבי המדינה, זו הזדמנות מצוינת להיחשף גם למקומות פחות מוכרים במדינה היפה הזו. עם הערים הנוספות שיארחו את גביע העולם ניתן למנות את רסיפה, שמתהדרת בחופים מהיפים במדינה; מנאוס, העיר הגדולה ביותר באגן האמזונס שמהווה בסיס מצוין לטיול בג'ונגלים של האזור; נטאל, שמציעה חופים ציוריים ודיונות חול מרשימות; ופורטו אלגרה, עיר נמל עם סצנת תרבות ואמנות מפותחת.

טייוואן: עכשיו זה הזמן
בשנים האחרונות יותר ויותר יעדים במזרח אסיה מתגלים על ידי התיירים, ונראה שטייוואן היא היעד החם הבא. לא במקרה הסלוגן של משרד התיירות של טייוואן הוא "The Time for Taiwan is Now". האי, שעד לפני שנים אחדות התדמית שלו במערב היתה של בית חרושת ענק, אוצר בתוכו לא מעט אוצרות – מגורדי שחקים מהגבוהים בעולם, דרך מקדשים מסורתיים ועד לאתרי טבע מרהיבים ביופיים.

בירת טייוואן היא טייפה, מטרופולין ענק וגדוש בגורדי שחקים, ובהם המבנה השני בגובהו בעולם – טייפה 101, שמתנשא לגובה 509 מטר. בטייפה יש גם היצע מרשים של מוזיאונים, ובהם מוזיאון הארמון הלאומי שכולל היצע של כ-700 אלף פריטים, ובהם ספרים נדירים, אמנות פרהיסטורית, כלי קרמיקה וברונזה ועוד. בירת טיוואן גם גדושה במקדשים, ובהם מקדש לונגשאן שנבנה ב-1738 ונחשב למפואר ביותר במדינה. וכמו כל עיר גדולה במזרח אסיה, גם בטייפה יש מרכזי קניות עצומים ושווקים ססגוניים.


פינה שלווה בשמורת אלישן בטייוואן

טייוואן מציעה גם שמורות טבע נפלאות, כמו הפארק הלאומי ינגמינגשאן, עם נופים וולקניים, מעיינות חמים, עצי דובדבן ומינים רבים של פרפרים וציפורים. בשמורת אלישן שבמרכז המדינה נמצאת הפסגה הגבוהה במדינה, בגובה 3,997 מטר, לצד יערות, נחלים וזריחות עוצרות נשימה. עוד כמה גורמים שהופכים את טייוואן ליעד מבטיח הם הפסטיבלים הססגוניים, ובראשם פסטיבל הפנסים; והאוכל המשובח, עם מנות מהמטבח הסיני והשפעות יפניות.

יורקשייר, אנגליה: פסטורליה במיטבה
אזור צפון אנגליה מפורסם בעיקר במחוז האגמים היפהפה, בעוד שאזור יורקשייר (Yorkshire) זוכה לפחות תשומת לב, וחבל. זהו אחד מהאזורים העתיקים ביותר באנגליה, ויש בו נופים פסטורליים של שדות מרעה ירוקים, חופים פראיים, כפרים שלווים ומנומנמים ועיירות עתיקות ומלאות קסם. בירת יורקשייר היא יורק (York), שהיא לבדה מצדיקה הגעה לאזור. זוהי עיר עתיקה ומוקפת חומות, ששיחקה תפקיד מרכזי בהיסטוריה הבריטית. העיר העתיקה עם הרחובות הצרים, הבתים שנשתמרו היטב, בתי התה והפאבים היא מקום נפלא לטיול רגלי. בעיר העתיקה נמצאת גם יורק מינסטר, הקתדרלה הגדולה ביותר באירופה.


רחוב ביורק, היפה בערי יורקשייר

מחוז יורקשייר נמצא בשנים האחרונות בפריחה תרבותית וקולינרית, ויש לו עוד הרבה מה להציע מלבד יורק הבירה. בצפון יורקשייר נמצאת עיירת הספא הויקטוריאנית הארוגייט (Harrogate), שיש בה מעיינות מרפא, בתים היסטוריים, גנים יפים, בתי תה וחנויות עתיקות, וגם תואר מכובד – העיירה השמחה ביותר בבריטניה לשנת 2013. במערב יורקשייר נמצאת העיר ברדפורד (Bradford), שמצטיינת בארכיטקטורה ויקטוריאנית מרשימה וזכתה ב-2009 בכבוד להיות עיר הסרטים הראשונה של אונסק"ו, בשל תרומתה לתעשיית הקולנוע בבריטניה. העיר נחשבת לבירת הקארי של בריטניה, עם כמה מבתי הקארי הטובים במדינה. ואם עוסקים באוכל, ביורקשייר נמצא הריכוז הגבוה ביותר של מסעדות מישלן בבריטניה, מחוץ ללונדון. בקיץ 2014 יש סיבה נוספת להגיע לאזור – מרוץ האופניים המפורסם טור דה פראנס, שאחת לכמה שנים מתחיל מחוץ לגבולות צרפת, יוזנק השנה מהעיר לידס שבמערב יורקשייר, והרוכבים יזכו לדווש בנופים הירוקים של האזור.

זהירות, כבשים בכביש! מראה טיפוסי ביורקשייר

סיציליה: איטליה בזווית אחרת
האי האיטלקי סיציליה, שעד לפני שנים לא רבות היה מזוהה יותר מכל עם המאפיה, כובש בשנים האחרונות את ליבם של התיירים, ובצירוף עם טיסות ישירות מישראל הוא הופך ליעד נגיש, נוח ולא מאוד יקר לתיירים הישראלים. סיציליה היא יעד ים תיכוני עם חופים נהדרים, אבל לא מדובר ביעד לחופשת בטן-גב עצלה. זהו אי מגוון להפליא שיש לו המון מה להציע, והוא מתאים לביקור גם בחורף. רבים טוענים שגולת הכותרת של סיציליה היא הר אטנה, הר הגעש הפעיל באירופה, שאפשר לחזות בלוע המעשן שלו ולעיתים גם בלבה שזורמת במורדות ההר. בסיציליה יש ריכוז גבוה של אתרי עתיקות, ואם זמנכם מספיק רק לאתר אחד, כדאי לכם לבקר בווילה הרומית הסמוכה לעיירה פיאצה ארמרינה. הווילה המפוארת נבנתה במאה הרביעית לספירה ויש בה את אוסף הפסיפסים הגדול בעולם מתקופת רומא המאוחרת. בסיציליה יש גם כפרים מסורתיים וערים ועיירות מקסימות, ובהן העיר הציורית טאורמינה הבנויה על מצוק שממנו נשקף נוף נפלא, ויש בה סמטאות צרות עם בתים עתיקים, גנים יפים, כנסיות, גלריות וגם תיאטרון יווני עתיק.


הר הגעש אטנה, משיאי הביקור בסיציליה

מי שמעוניין בחופשה עירונית יכול להתמקם דווקא בפלרמו, בירתה השוקקת של סיציליה, ובה ארכיטקטורה נהדרת, ארמונות, כנסיות, מנזרים, מוזיאונים, שווקים וגם הרבה מרכזי תרבות, מקומות בילוי ומסעדות. ואם עוסקים במסעדות, כדאי לזכור שהאוכל בסיציליה מצוין, וכולל מנות מהמטבח האיטלקי המסורתי לצד דגים, פירות ים והשפעות מהמטבח הצפון-אפריקאי.

סלובקיה: גן עדן לחובבי טבע
במשך שנים ארוכות התבססה התיירות בסלובקיה בעיקר על תיירים מהמדינות השכנות – הונגריה ופולין, אבל לאחרונה יותר ויותר תיירים, ובהם גם ישראלים, מתחילים לגלות את המדינה היפהפייה הזו. סלובקיה היא גן עדן לחובבי הטבע, ויש בה, בעיקר באזור הרי הטטרה, פסגות גבוהות, יערות עבותים, אגמים קרחוניים, מפלים שוצפים ולמעלה מ-2,000 מערות, ובהן מערות נטיפים דרמטיות ומערות קרח מרשימות. הנופים היפים של סלובקיה מזמינים למגוון פעילויות בחיק הטבע – ממסלולי הליכה ורכיבה מגוונים ביערות, דרך רפטינג ועד לסקי. יש בסלובקיה גם לא מעט דברים נפלאים מעשה ידי אדם, כמו טירות מרשימות,  עיירות מקסימות וערים עתיקות ומלאות אווירה. בירת סלובקיה, ברטיסלבה, היא עיר עתיקה ויפה עם ארמונות, כנסיות ומוזיאונים לרוב, וטירה אחת, טירת ברטיסלבה, שממוקמת מחוץ לעיר ומציעה תצפית נהדרת על האזור כולו. טירות מרשימות נוספות הן טירת טרנצין מהמאה ה-11, השלישית בגודלה בסלובקיה, וטירת ספיש, מהגדולות ביותר באירופה, ששוכנת בראש גבעה תלולה ומציעה נוף מרהיב.


טירת אורבה, אחת מהטירות הרבות שפזורות ברחבי סלובקיה

אתרי הטבע היפים ביותר בסלובקיה נמצאים במזרח המדינה, שם אסור להחמיץ את שמורת גן העדן הסלובקי, אזור הררי קרסטי ומיוער עם נהרות, מפלים, קניונים ומערות רבות, בהן מערת הקרח דובשינסקה. אזור לוותר גם הפארק הלאומי פיאניני, שבשטחו זורם נהר הדונאייץ' שמזמין לרפטינג בקניון צר שמעליו מתנשאים צוקי אבן גיר מרשימים, וכמובן על הרי הטטרה הגבוהים, שהנופים האלפיניים שלהם יכולים להתחרות בגבורה באלה של אוסטריה או של שווייץ. סלובקיה אמנם משתייכת לגוש האירו, אבל בגלל שהתיירות בה עדיין בחיתוליה המחירים בה זולים ביחס למדינות אירופיות אחרות, ואפשר ליהנות בה מאווירה אותנטית, מכפריים שנראה שרק מעט השתנה בהם במאה האחרונה, ומקומיים שעדיין שמחים לפגוש תיירים. השנה הקרובה היא זמן מצוין לבקר בסלובקיה, לפני שהמוני התיירים יגלו אותה והקסם יעלם.


נוף של הרים ואגמים בהרי הטטרה הגבוהים

פיליפינים: השקט שאחרי הסערה
מדינת האיים השלווה הזאת ידעה בשנה החולפת שורה של אסונות טבע קטלניים, מרעידת אדמה ועד סערת טייפון אדירה שגרמה לשטפונות עזים. אבל אחרי שהרוחות נרגעו ומזג האוויר התייצב אפשר להתחיל לתכנן את הטיול הבא – דווקא לפיליפינים. ועכשיו, בעקבות ההכרזה של שר התחבורה על הסכם חדש שיאפשר הפעלת טיסות ישירות מישראל לפיליפינים, היעד הזה יהפוך לנגיש מתמיד.


חוף טרופי חלומי באי בורקאי

איי הפיליפינים הם יעד קסום ואקזוטי, שיכול להוות אלטרנטיבה זולה ופחות המונית לתאילנד, כמו שתאילנד היתה לפני שהתגלתה על ידי המוני התיירים. יש בהם חופים חלומיים עם צמחייה טרופית, חול לבן, מים צלולים בצבע טורקיז ועולם תת מימי עשיר, ואין זה מקרי שחופי הפיליפינים, ובעיקר חופי האי בורקאי, מככבים תדיר ברשימות החופים היפים בעולם.  יש בפיליפינים אתרי טבע מקסימים ונופים נפלאים שכוללים טרסות אורז (אסור להחמיץ את הטרסות של בנאו), יערות גשם, מפלים,הרי געש (הר פינטובו הוא אחד הייחודיים שבהם). ועוד לא דיברנו על התושבים, שהם חייכנים וידידותיים להפליא ורובם המוחלט מדבר אנגלית. ויש גם הרבה פינוקים – אוכל טוב – תערובת של אוכל מלזי, סיני, ספרדי ויפני; אלכוהול זול; וגם אתרי ספא מפנקים ועיסויים על החוף במחירים מצחיקים.

פינלנד: בין אגמים ליערות
חברת התעופה הפינית פינאייר התחילה להפעיל בקיץ האחרון טיסות ישירות לפינלנד, שיימשכו גם במהלך החורף, וזו הזדמנות מצוינת לגלות את המדינה היפה הזו שעד כה מעטים הישראלים שהגיעו אליה. פינלנד מפורסמת בתיירות החורף שלה, עם תיירים רבים שמגיעים ללפלנד, חבל הארץ הצפוני, כדי לצפות בזוהר הצפוני ולעסוק בפעילויות שונות ומשונות בשלג – מדהירה על אופנועי שלג, דרך גלישה במזחלות רתומות לכלבים ועד לשייט בשוברת קרח. גם בקיץ יש לפינלנד המון מה להציע, והיא מהווה מקום מפלט קריר מהחום והלחות של הקיץ הישראלי.


נוף טיפוסי בפינלנד, ארץ אלף האגמים

פינלנד מכונה ארץ מאה אלף האגמים, למרות שספירה מדוקדקת מגלה שיש בה למעלה מ-180,000 אגמים. סביב האגמים יש יערות עצומים של עצים מחטניים שנראים כאילו נלקחו מספר אגדות. אפשר לנהוג כמנהג המקומיים, לשכור בקתת נופש על שפת האגם וליהנות מחופשה רגועה אך פעילה, שמציעה אינספור פעילויות בחיק הטבע – שייט, דיג, שחייה, הליכות ועוד. הלסינקי הבירה היא עיר ידידותית להפליא שמוקפת בטבע ונופים יפים, ובה מוזיאונים מצוינים, פארקים מטופחים ואטרקציות לכל המשפחה. בין האתרים שאסור להחמיץ בהלסינקי ניתן למנות את כיכר השוק, שבה מתקיים מדי יום שוק מקורה ושוקק חיים, ואת המבצר הימי של סואומנלינה, מבצר מהמאה ה-19, ששיש בו גם גלריות, מוזיאונים ומסעדות, ובקיץ מתקיימים בו אירועים רבים.

קופנהגן: אמסטרדם למתקדמים
בירת דנמרק נמצאת כבר שנים רבות על מפת התיירות העולמית, אבל מרבית הישראלים שביקרו בה עשו זאת במסגרת טיול גדול יותר לסקנדינביה, כשהיעדר טיסות ישירות לקופנהגן ומחירים גבוהים הפכו את הבירה הדנית ליעד לא משתלם במיוחד עבור הישראלים. לאחרונה המגמה הזו משתנה. בשנה האחרונה חברת התעופה הסקנדינבית SAS מקיימות טיסות ישירות לקופנהגן בתדירות גבוהה ובמחירים נוחים, והעיר מתגלה כיעד אידיאלי לחופשה קצרה. זוהי עיר נעימה ומלאת חיים, עם אווירה נינוחה וליברלית, רשת נרחבת של תעלות מים ואופניים בכל מקום – כל אלה הופכים אותה למעין אמסטרדם למתקדמים.


תעלת נוהאון בקופנהגן

בעיר המטופחת הזו יש שפע של אטרקציות שמתאימות לכל טעם והעדפה – אוהבי הקניות יתלהבו מרחוב סטרוייט, שטוען לכתר המדרחוב הארוך בעולם, עם שפע של חנויות של מעצבים ומותגי אופנה בינלאומיים לצד מסעדות, בתי קפה ומופעי רחוב. הילדים והילדים בנפשם יבקרו את פסלה של בת הים הקטנה ויחגגו בגני טיבולי, פארק השעשועים הוותיק והקלאסי שנחשב לאחד מהטובים באירופה, ובו לא רק מתקנים לבני כל הגילאים, אלא גם גנים מטופחים, אגם גדול ויפה, מופעי בידור וזיקוקי דינור וגם מסעדות מעולות. לבליינים כדאי ללכת לאזור תעלת נוהאון (Nyhavn), תעלה צרה וציורית שבצידיה יש המון מסעדות, בתי קפה וברים, ואילו חובבי האמנות לא יחמיצו ביקור בנו קרלסברג גלופטוטק, מוזיאון האמנות שמציג, בין היתר, עבודות של גוגן, דגה ורודן. מלבד אלה יש בקופנהגן גם ארמונות, כנסיות מרשימות ופארקים ירוקים.

___

התמונות בכתבה: אייסטוק, Visit Finland, Welcome to Yorkshire, Edauardo MC

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.