תפריט עמוד

היונקים בסכנת הכחדה

בדו"ח חדש של האיחוד הבינלאומי לשימור הסביבה (IUCN) שפורסם ביום ג' (7.10) נקבע כי כל מין אחד מארבעה מ-5,487 מיני היונקים הידועים בעולם מצוי בסכנת הכחדה. מצבם של היונקים הימיים גרוע עוד יותר עם כל אחד משלושה מינים

בהכנת ההערכה, שהתבצעה כחלק מהרשימה האדומה של האיחוד הבינלאומי לשימור הסביבה, לקחו חלק יותר מ-1,700 מומחים מ-130 מדינות במשך חמש שנים של מחקר. תוצאות המחקר פורסמו ביום ג' במקביל לוועידת האיחוד בברצלונה שבספרד, ויפורסמו בהמשך במגזין Science. "התוצאות שלנו מראות תמונת עגומה על מצבם של היונקים ברחבי העולם", כך כתבו המומחים. את עיקר האשמה למצב הם מטילים על בני האדם שגורמים להרס אזורי מחייה וזיהום וממשיכים לצוד.

הדו"ח החדש מעדכן את הסקר הקודם שבוצע ע"י האיחוד לשימור הסביבה בשנת 1996, ומוסיף 700 מינים שלא השתתפו בהערכה הקודמת. כמה מהמינים המאוימים ביותר נמצאים באסיה, אזור שעובר גידול מהיר של האוכלוסייה וזוכה לתאוצה כלכלית. "יש תהליך של הרס אזורי מחייה בעקבות התרחבות חקלאית, פיתוח תשתיות ושטחים נרחבים של גידולים לתעשייה", אמר בארני לונג, ביולוג מארצות הברית שהשתתף בכתיבת הדו"ח.

נכון להיום, 79% ממיני הפרימטים נמצאים בסכנת הכחדה. הרס אזורי מחייה ברחבי העולם משפיע על כ-40% ממיני היונקים המצויים בסכנה והציד משפיע על 17%. 78% מהיונקים הימיים מאוימים על ידי מוות לא מכוון כאשר הם נתפסים בטעות ברשתות הדיג המיועדות למינים אחרים. "כל האיומים הללו מייצגים פעילויות של האדם. מאז שנת 1,500 נכחדו 76 מיני יונקים. אם פעולות האדם לא יבוקרו, הן יובילו לבסוף לעלייה בכמות המינים שיכחדו." אמר לונג.

יש גם נקודת אור. לפי הדו"ח, 5% מהמינים שהיו בסכנת הכחדה התאוששו הודות למאמצי שימור.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.