תפריט עמוד

הטרנד החם בתיירות העולמית

איך זה קרה שפתאום חצי מדינת ישראל בעניין של טיול ג'יפים בחו"ל? מה מיוחד כל כך בטיול כזה ואיזה יתרונות גלומים בו? מה ההבדל בין טיול ג'יפים קבוצתי לעצמאי? יש לנו את כל התשובות, וגם... איך אפשר בלי 3 יעדים שתפורים על הקונספט. קדימה, מתניעים...

טיול ג'יפים בחו"ל – לא רק לחובבי האקסטרים

טיולי ג'יפים ברחבי תבל היו פעם קונספט ששמור למטיילים אתגריים בלבד, אך לא עוד. עם השנים טיולים מסוג זה הפכו לנחלתם של יותר ויותר ישראלים – לא בהכרח חובבי שטח מושבעים אלא גם אנשים מן השורה. עוד ועוד משפחות וקבוצות חברים גילו את הקסם של טיולי הג'יפים המזמנים חוויית חו"ל אחרת מזו שאנו רגילים אליה. הפופולריות של טיולי הג'יפים הולכת וגדלה ככל שגדל הצורך לחדש, לגוון ולמצוא דרכים מיוחדות יותר למיצוי חוויות בחבלי ארץ זרים מעבר לים. אז בין אם אתם פריקים של גי'פאות או כאלה שתרים אחר הריגוש והאקסטרים, ובין אם אתם משפחה או קבוצת חברים שפשוט מעוניינת בטיול שונה מהרגיל – עלו, עלו על הטרנד.

דברים שרואים מהג'יפ לא רואים משום מקום אחר

היתרון הגדול של טיול ג'יפים בחו"ל הוא ביכולת להגיע ליעדים ולאוכלוסיות שאינם נגישים למטיילים בצורה אחרת. הג'יפ מוביל את התיירים הישראליים ליעדים מיוחדים במינם, ומאפשר להם לחוות אותם מזווית ראייה  שונה. ישנם אזורים וחבלי ארץ שניתן להתוודע אליהם בצורה מעמיקה ואותנטית רק תוך כדי נסיעה בג'יפ. דוגמאות לכך לא חסרות, החל מהג'יפים שנועצים את גלגליהם בדיונות הסהרה המרוקאית, המשך באלה המתפתלים בין הרי הפינדוס היווניים ועד לאלו המעפילים לקווקז הגבוה בגאורגיה. הנסיעה בג'יפ מזמנת מפגש עם טבע פראי וטהור שיד אדם לא נגעה בו, ועם אזורים מבודדים שהתברכו בנופים עוצרי נשימה. בנוסף, טיולי הג'יפים שמגיעים לעיירות ולכפרים שמחוץ למסלול התיירות השחוק, מפגישים את המטיילים גם עם תושבי המקום. התקשורת הבלתי אמצעית שנרקמת עם המקומיים, הכניסה לבתיהם, הטעימה ממאכליהם המסורתיים, ההיכרות עם תרבותם – כל אלה מוסיפים לטעם והריח המיוחדים המאפיינים את טיולי הג'יפים בחו"ל.

אפשר בקבוצה ואפשר באופן עצמאי

אוכלוסיית מטיילי הג'יפים מתחלקת בגדול למטיילים בקבוצה ולמטיילים עצמאיים. הבחירה בסוג הטיול נגזרת מפרמטרים שונים כמו גיל, העדפות אישיות, צורך בעצמאות ואינטימיות לעומת הרצון לנסוע בחברותא. הנסיעה בקבוצה מאורגנת מחברת בין אנשים ומוסיפה ערך מוסף חברתי ושיתוף בחוויות השונות. במסגרת כזו נוצר גם קשר מיוחד אל המדריך שדואג למטיילים ומעשיר אותם לאורך כל הדרך. מאידך, טיול במסגרת עצמאית מתאים למטיילים שמעדיפים להיות פחות מוגבלים לזמנים קבועים מראש ולתלות באחרים. מטיילים עצמאיים רבים משלבים את טיול הג'יפים כחלק מטיול גדול יותר. בכל מקרה, מסלולי הנסיעה זהים גם בטיול עצמאי וגם בקבוצתי.

טיול ג'יפים ביוון – אחד המסלולים היפים בתבל

יוון ההררית שונה לחלוטין מיוון הקלאסית המוכרת לרוב הישראלים. זו לא יוון של חופים, טברנות תיירותיות וצלילי בוזוקי. זו כן יוון הפראית והמסעירה שנופיה המופלאים עטופים ברוח סיפורי המיתולוגיה. זו כן יוון שמהווה קרקע מדהימה לטיולי ג'יפים. הג'יפ דוהר בין גבעות וסלעים, בין כפרים  למנזרים, בין קניונים למערות, בין אגמי טורקיז למצוקים עצומים. הוא גומע מרחקים תוך שהוא חושף לעיני הנוסעים נופים אדירים. הנשימה נעתקת מיופיו של הטבע והלב מתמלא בחום מהמפגשים הלבביים עם הכפריים שבתיהם ממוקמים בלב החורש הטבעי. הרי פינדוס, הצוקים של מטאורה, המנזרים התלויים, קניון ויקוס העמוק בעולם, כפרי זגוריה וצומרקה, המערה השחורה ומפלי הגשם הנצחיים בחבל אבריטניה – כל אלה ועוד מחכים לכם על גבי אחד ממסלולי הג'יפים היפים בעולם.

טיול ג'יפים ברומניה – קילומטרים של אותנטיות ויופי

טיול ג'יפים ברומניה מוביל את הנוסעים לאזורים פחות מתויירים במדינה. במהלך הנסיעה תוכלו להיחשף לצד הפראי והמרתק של רומניה – לטבע מלא עוצמה ולתרבויות קדומות שהשתמרו בקרב הכפריים המתגוררים באזורים נידחים. מול עיניכם ירוצו בזה אחר זה נופים מגוונים, נדירים ביופיים, טירות ומצודות שמזכירות את תיאורי האגדות, גבעות מוריקות ואגמים מרהיבים. בין לבין תוכלו לפגוש יערנים, חוואים, רועי צאן ותושבים מסבירי פנים שיקדמו את פניכם בברכה, וגם בצ'ורבה והממליגה הידועות.

טיול ג'יפים בגאורגיה – מסע בין פלאי הטבע

טיול ג'יפים הוא ללא ספק הדרך המרגשת והמוצלחת להיפגש עם פלאי הטבע בהם בורכה גאורגיה –  רכס הקווקז על פסגותיו המשובצות בקרחונים, מורדות ההרים המיוערים, הנהרות השוצפים אל הים השחור, פריחות אביביות ועוד. מסלול הנסיעה עובר בין מבצרים עתיקים ונמתח עד לכפרים בהם גרים צאצאיהם של השבטים הקווקזיים. בין לגימה מהנופים שיחלפו על פניכם לבין טעימה מהאתרים ההיסטוריים המרתקים, תוכלו לטעום גם ממטעמי המטבח הגאורגי – החצ'אפורי, החינקלי, הדגים הצלויים, הסלטים הרעננים, וללגום כוסית של צ'צ'ה – לחייכם ולהנאתכם מטיול חווייתי במיוחד.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.