תפריט עמוד

הטרנדים החמים של עולם התיירות

ביריד התיירות הבינלאומי שהתקיים בחודש מרץ בברלין, היריד הגדול מסוגו בעולם עם 11,098 מציגים מ-187 מדינות, אפשר היה להתרשם מהמגמות אחרונות בעולם הנסיעות. הנה כמה מהטרנדים הלוהטים בתחום

שיט נהרות
שיט חופים הוא מאוד פופולרי כבר שנים רבות, אבל לאחרונה גם שיט הנהרות צובר תאוצה. בין אם מדובר בשיט בספינת תענוגות על נהר הריין או בשיט בספינה מהתקופה הסובייטית על נהר הוולגה, יותר ויותר אנשים בוחרים לבלות את חופשתם על הנהר. אחת ההצעות המעניינות בתחום היא שיט על ה"מקונג סאן" בלאוס. מדובר בשיט אינטימי שכולל לא יותר מ-28 נוסעים, בחלק של נהר המקונג שבעבר לא ניתן היה לחצות אותו. השיט מתחיל בוויינטיאן הבירה, ממשיך דרך עיירת המקדשים לואנג פראבנג שהוכרזה כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו ומסתיים ב"משולש הזהב", המקום בו תאילנד, לאוס ומיאנמר נפגשות. הסירה מעוצבת כסירות נהר דרום-מזרח אסייתיות מסורתיות, כשחדרי השינה והשטחים הציבוריים מרוהטים בסגנון קלוניאלי.

חופשת בריאות
מושג ה"גוף נפש" הפך להיות ענף עיקרי בעולם הנופש. ביריד התיירות של ברלין הוקדש אגף שלם למלונות בהם אפשר להתפנק ובמקביל לשפר, או לפחות לנסות לשפר, את המצב הבריאותי. ד"ר אליזבט איקסמייר, מייסדת "מלונות הבריאות של העולם", היללה כמה מהתכונות המרפאות של חלק מבתי המלון בארגון., חלקם נמצאים במיקומים אקזוטיים כמו מלון "קמלאיה" באי קו סמוי שבתאילנד ו"ראנצ'ו לה פוארטה" במקסיקו. אפשרות נוספת, אם אתם רוצים לשלב את החופשה שלכם עם ירידה במשקל, היא לנסוע ל"לנסרהוף" שבאוסטריה. לחופשה נהנתנית יותר כדאי לנסוע ל"אננדה", אתר ספא שליו בהרי ההימלאיה, ליד רישיקש שבהודו.

טיול רכבות
חברת הרכבות הגרמנית דויטשה באן מאמינה בכוח המשיכה של רכבות עם מראה מיושן, ורכבת הטרנס יורו אקספרס, ריינגולד, היא גולת הכותרת שלה. הרכבת המצוחצחת, עם קרון האוכל המפואר והקרון התצפית המכוסה כיפת זכוכית, נודדת ברחבי אירופה כמו צוענייה, עוברת דרך כפרים ואזורים חקלאיים ביום ועוצרת בערים קוסמופוליטיות בלילה, שם הנוסעים עוצרם למנוחת לילה במלונות יוקרה.
מסעות רכבת יוכלו להפוך שוב לדרך מקובלת לנסיעות גם בארה"ב, אחרי שהנשיא אובמה כלל 8 מביליון דולר לפיתוח רכבת מהירה בחבילת התמריצים שלו.

חופשה פילנתרופית
תיירות אחראית ממשיכה לצבור פופולאריות, בין אם מדובר בתיירות אקולוגית, התנדבות או מלונות ירוקים. ארגון תיירות הניו יורקי בשם "גו פינלנתרופיק" משלב אלטרואיזם עם טיולים בהתאמה אישית ליעדים פופולאריים בינלאומיים. "נקודת המוצא שלנו היא שאנחנו לא יכולים לנסוע למלונות חמישה כוכבים בלי להיות מודעים לעוני שמבעד לחלון", אומר המייסד ג'ון דין. "במקום לחלק את הכסף אנחנו עובדים עם ארגונים מקומיים ללא מטרות רווח ותומכים במאמצים שלהם". חלק מהמתנדבים של "גו פילנתרופיק" הולכים ל"הוי אן" בוייטנאם ומחלקים שם ספרי לימוד לבית ספר מקומי. אחרים הולכים לסייע בשמורת פילים בתאילנד. ויש עוד המון אפשרויות. בארגון מתעקשים שלא מדובר בחופשת התנדבות. "מדובר במפגש וקשר עם מקומיים ותרומה בדרך משמעותית", טוען דין.

תיירות רפואית
חופשת ניתוח? זה אולי נשמע מוזר, אבל אם כבר צריך לעבור פרוצדורה רפואית, למה לא לעשות זאת במקום שבו אפשר לקבל טיפול רפואי מהמעלה הראשונה יחד עם התענוגות של יעד אקזוטי? זה אולי לא מתאים לכל סוג של ניתוח, אבל למה לא לנצל את החופשה השנתית לטובת חופשה במלון מפנק וחזרה עם אף חדש? בתאילנד, למשל, יש רשת גדולה של מרכזים רפואיים, שכוללת 12 בתי חולים במקומות כמו בנגקוק, פוקט וקו סמוי. במקומות אלו מוצעים ניתוחים פלסטיים שונים במחירים סבירים אבל גולת הכותרת היא החדרים היוקרתיים, שכוללים סלון, מסך טלוויזיה שטוח וכסא לאונג' צמוד למיטה. מחיר הלינה, שמגיע עד 400 דולר ללילה, כולל טיפול של אחות וארוחות לחדר.

שמרטפים בשחקים
טיסה עם ילדים יכולה להיות סיוט. אבל הנוסעים בחברת התעופה "גולף אייר" שנוסעים עם ילדים יכולים ליהנות משירות שמרטפות של המטוס ולהפוך את החוויה לנעימה יותר. המשימה שעומדת בפני השמרטפיות היא לעזור עם הילדים ולבדר אותם במהלך הטיסה משדה התעופה של בחריין. כעת נותר לקוות שחברות תעופה נוספות יאמצו את הרעיון כדי שגם הנוסעים הישראלים יוכלו ליהנות ממנו.

מקלחות במקום אמבטיות
האמבטיה, שהיתה בעבר חלק בלתי נפרד מהפינוק שיש לבית המלון להציע, הולכת ונעלמת. את מקומה תופסים חדרי מקלחת מרווחים, מעוצבים ומפנקים במיוחד, ברבים מהם בנויים עבור זוגות. הטרנד הזה צובר תאוצה גם בארץ ויותר ויותר צימרים מציעים מקלחת זוגית מפנקת במקום אמבטיה (אבל לא, חלילה, במקום הג'קוזי).

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.