תפריט עמוד

הטיול החסכוני: מינכן בחינם

פסטיבל הבירה הגדול בעולם, פארק יפהפה, תצפיות מרגשות מראשי כנסיות, סיורי הליכה מודרכים, מוזיאונים מצוינים - בחרנו כמה דברים נהדרים שמינכן מציעה למבקרים בה לגמרי בחינם

מינכן אמנם נחשבת לאחת הערים היקרות בגרמניה, והעלויות בה גבוהות בהשוואה לברלין, אבל המחירים בה עדיין נמוכים יותר מאלו של ערים אירופיות אחרות, ואפשר למצוא בה מלונות במחיר סביר לצד עסקאות משתלמות למדי במסעדות. מינכן מציעה גם היצע גדול למדי של אתרים בחינם, מה שמאפשר לצמצם עוד קצת את העלויות. הנה כמה דברים נפלאים שאפשר לעשות במינכן בחינם, או כמעט בחינם.

היכרות ראשונית עם מינכן: סיורי הליכה מודרכים
מינכן היא עיר נהדרת לסיור רגלי. כיף לטייל בעיר ברגל, להתרשם מהארכיטקטורה, לראות את האתרים המרכזיים ולנוח בכיכרות השוקקות ובפארקים השלווים. רבים מהאתרים המעניינים מהעיר מרוכזים ברדיוס קטן יחסית וניתן ללכת ביניהם. כמה חברות מציעות סיורים מודרכים חינמיים שמקנים ערך מוסף לטיול ברחבי העיר. הסיורים מועברים על ידי מדריכים מקצועיים שמכירים היטב את מינכן ומתבלים את הסיורים בסיפורים אודות העיר ואתריה החשובים. New Munich Tours מציעים סיורים מודרכים בחינם שעוברים באתרים המרכזיים בעיר, כמו כיכר מריאן, בית העירייה החדש ומגדל הפעמונים, כנסיית סן פטר, שוק ויטואליינמרקט, התיאטרון הלאומי ועוד ועוד. בנוסף להדרכה שניתנת על כל אחד מהאתרים, המטיילים שומעים על השורשים של האוקטוברפסט ועל ההיסטוריה של גני הבירה, ומקבלים טיפים שיהפכו את השהות בעיר למוצלחת במיוחד.
הסיורים יוצאים בכל יום בשעה 10:40 מכיכר מריאן ונמשכים כשלוש שעות.
אתר אינטרנט


כיכר מריאן, נקודת המוצא לסיורים המודרכים | צילום: digital cat, flickr

תצפית: טיפוס למגדלי הכנסיות

כמעט בכל עיר אירופית אפשר ליהנות מתצפית יפה על העיר מראש מגדל הפעמונים של הכנסייה המרכזית. הבשורה הטובה היא שבמינכן יש כמה תצפיות נפלאות שכאלה, והעלייה אליהן בחינם. קתדרלת גבירתנו (Frauenkirche) הגותית היא הכנסייה הגדולה בעיר. שני המגדלים שלה הפכו לאחד מהסמלים הבולטים של מינכן, ומי שיטפס על המגדל הדרומי יגלה נוף נהדר של העיר ושל האלפים הבוואריים שמסביב. פנים הכנסייה מרשים לא פחות מהנוף שתראו מלמעלה, וקירותיה מקושטים ביצירות אמנות מהמאות ה-18-14.
כתובת: Frauenplatz 12


המגדלים של כנסיית גבירתנו | צילום: אייסטוק

כנסייה נוספת שמציעה תצפית נפלאה על העיר היא כנסיית סן פטר (Peterskirche), העתיקה ביותר במינכן. כדי להגיע לראש מגדל הפעמונים יש לטפס 302 מדרגות, טיפוס שמתגלה כמשתלם במיוחד כשמגיעים למעלה ורואים את הנוף היפה של העיר והרי האלפים הבוואריים.
כתובת: Rindermarkt 1

ריאה ירוקה: הגן האנגלי
הגן האנגלי (Englischer Garten) הוא אחד הפארקים העירוניים הגדולים בעולם, והוא גדול אפילו יותר מהסנטרל הפארק של ניו יורק. זה המקום אליו מגיעים תושבי מינכן כדי לעסוק בספורט, לרחוץ, להשתזף או פשוט לנוח ולצפות בעוברים ושבים. במהלך הביקור בו אתם עשויים לשכוח בנקל שאתם בליבה של העיר הגדולה. יש בו אגמים שאפשר לשוט בהם בסירה, נהר (שבקיץ המקומיים גולשים על זרמי המים שלו), פלגי מים, שבילי הליכה מיוערים, גני פרחים ומדשאות ירוקות, שבימים חמים המקומיים אוהבים להשתזף בהן ללא בגדים. וזה לא הכל – יש גם בית תה יפני, שבסופי שבוע מתקיים בו טקס תה מסורתי, מקדש בסגנון יווני שמציע תצפית נהדרת על העיר וארבעה גני בירה שמהווים בילוי חביב במיוחד על המקומיים ועל התיירים. הכניסה לגן העדן הירוק של מינכן חופשית.


הגן האנגלי במינכן. הריאה הירוקה של העיר | צילום: Márcio Cabral de Moura, flickr

הפסטיבל הגדול בעולם: האוקטוברפסט
מדי שנה, מאמצע ספטמבר ועד יום ראשון הראשון בחודש אוקטובר, מתקיים במינכן פסטיבל הבירה אוקטוברפסט (Oktoberfest) הפסטיבל הגדול ביותר בעולם, עם למעלה משישה מיליון משתתפים מדי שנה. הדגש בפסטיבל הזה, שמתקיים כבר למעלה מ-200 שנה, הוא הבירה – הבירה בפסטיבל (שמיוצרת על ידי שש מבשלות מקומיות שמייצרות את הבירה במיוחד עבור הפסטיבל) נמזגת לכוסות ענק של ליטר, וכל מבקר בפסטיבל שותה בממוצע כשלושה ליטרים. הבירה מוגשת באוהלי בירה ענקיים ומלווה באוכל בווארי טיפוסי – נקניקיות, כרוב כבוש, בצקניות גבינה, פרעצלס וסלט תפוחי אדמה. הכניסה לפסטיבל חופשית, והמבקרים נהנים מהופעות של תזמורות ולהקות שמנגנות מוזיקה מסורתית ומודרנית, ריקודים, תהלוכות וגם יריד ענק עם מתקני שעשועים (שהעלייה עליהם כרוכה בתשלום). גם האווירה העליזה היא בחינם.


חוגגים באחד מאוהלי הבירה באוקטוברפסט | צילום: Alex Berger, flickr

כמעט בחינם: ימי ראשון במוזיאונים של מינכן
ימי ראשון במינכן הם חגיגה גדולה לאוהבי האמנות והתרבות. כמעט כל המוזיאונים במינכן מציעים כניסה בתעריפים מיוחדים ביום זה. חלק מהמוזיאונים מציעים ביום ראשון כניסה בחינם, ובשורה ארוכה של מוזיאונים, בהם מוזיאונים מהשורה הראשונה, אפשר ליהנות ביום זה מכניסה בתעריף של אירו אחד. קצרה היריעה מלפרט כאן כל הרשימה, אבל הנה כמה המלצות למוזיאונים נהדרים בהם אפשר ליהנות ביום זה תמורת אירו אחד בלבד.:

הגלריה החדשה (Neue Pinakothek) מציגה אמנות אימפרסיוניסטית ואקספרסיוניסטית מהמאות ה-19 וה-20, ויש בה, בין היתר, יצירות של פול סזאן, קלוד מונה, וינסנט ואן גוך, ז'אק לואי דויד ואחרים.
כתובת: Barerstrasse 29


מוצגים בגלריה לאמנות מודרנית | צילום: Rob124, flickr

הגלריה לאמנות מודרנית (Pinakothek der Moderne) שוכנת במבנה מרשים שכולל בתוכו ארבעה מוזיאונים – מוזיאון לאמנות מודרנית עם יצירות של גרהרד ריכטר, מקס בקמן, פיקאסו, מאטיס ואחרים; מוזיאון לאמנות גרפית עם רישומים והדפסים חשובים מהמאה ה-15 ועד המאה ה-21; מוזיאון הארכיטקטורה ומוזיאון העיצוב.
כתובת: Barer Strasse 40
אתר אינטרנט

במוזיאון ברנדהורסט (Museum Brandhorst) אפשר להתרשם מלמעלה מ-1,000 עבודות של אמנים מהמאה ה-20 והמאה ה-21, ובעיקר אמנים אמריקאים כמו אנדי וורהול (עם למעלה ממאה עבודות שלו), סיי טוומבלי, דמיאן הרסט ועוד רבים.
כתובת: Kunstareal,Theresienstrasse 35a
אתר אינטרנט

מוזיאון האדם והטבע (Museum Mensch und Natur) הוא מוזיאון מדע וטבע נהדר עם הרבה תצוגות אינטראקטיביות שעוסקות בהיסטוריה של כדור הארץ ובצורות החיים שבו, במגוון הביולוגי ובהשפעה של האדם על הטבע שמסביב. המוזיאון מתאים לכל המשפחה ויש בו סדנאות חווייתיות לילדים.
כתובת: Nymphenburg Palace 17
אתר אינטרנט
לקריאה נוספת:

מינכן - טיול עירוני
מינכן – טיול עירוני
ארמונות, גנים, מוזיאונים ואטרקציות לילדים, סיור במינכן עובר דרך כל אלה, ולא פוסח גם על אתרים יהודים וגני בירה מסורתיים


מפת מינכן:


לחצו להגדלה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.