תפריט עמוד

הטיולים החמים לאביב ולקיץ

האביב והקיץ הם הזמן האידאלי לצאת לטיולים ולגלות מקומות חדשים סביב העולם. הנה כמה יעדים מומלצים במיוחד, שמשלבים טבע, נופים, תרבות, היסטוריה וטעימות ממטבחים מקומיים

האביב כבר כאן והקיץ ממש מעבר לפינה, וזה בדיוק הזמן לתכנן לאן לנסוע. לפני שאתם מתחילים לשבור את הראש איזה יעד טיול לבחור, רצינו לספר לכם על היתרונות של טיול מאורגן. נתחיל בכך שטיולים מאורגנים מבטיחים שקט נפשי: יש מי שדואג לכל הפרטים הטכניים, כמו הזמנת כרטיסי טיסה, מלונות ותחבורה, וחשוב לא פחות – הטיול מלווה בהדרכה מקצועית שמעניקה רובד של עניין ועומק. ועדיין נשארה השאלה לאן כדאי לנסוע? הנה כמה המלצות לטיולים מאורגנים ביעדים הכי חמים באביב ובקיץ.

טיול ליפן

יפן היא חלום של מטיילים רבים, וקל להבין מדוע – זוהי מדינה יפהפייה, עם תרבות מרתקת ושילוב יוצא דופן בין קדמה וטכנולוגיה של המאה ה-21 לעומת מסורות עתיקות יומין המהוות חלק בלתי נפרד מחיי היום יום. רק ביפן אפשר לראות במהלך טיול אחד עיר בירה כמעט עתידנית ורכבות מהמהירות בעולם לצד נשים בקימונו, לוחמי סומו, בתי תה מסורתיים, מקדשים פעילים והמונים המתכנסים בגנים כדי לחגוג את פריחת הדובדבן. אל כל אלה נוספים הנופים המגוונים להפליא של יפן: הרים מרשימים, שדות חקלאיים, אגמים, יערות ועוד.

המקדש המוזהב בקיוטו, מהיפים במקדשי יפן

המקדש המוזהב בקיוטו, מהיפים במקדשי יפן | צילומים: שאטרסטוק

הטיול ליפן כולל כמה שיאים, בהם טוקיו הסואנת והקוסמופוליטית, המקדשים היפים של קיוטו, אתרי הטבע של ניקו, נסיעה ברכבת הקליע המהירה מקיוטו להירושימה ושייט לאי מיאשימה המפורסם במקדש השינטו שבו. אזור נוסף שלא תרצו להחמיץ הוא האלפים היפנים, עם נופים הרריים, פסגות מושלגות, עיירות מסורתיות ומעיינות חמים שניתן לרחוץ בהם בלב הטבע. האביב הוא הזמן הטוב ביותר לטייל ביפן משום שזוהי עונת פריחת הדובדבן.

טיול ליפן

טיול לאוזבקיסטן

אוזבקיסטן, ששוכנת שבמרכז אסיה על דרך המשי ההיסטורית, היא מדינה מרתקת ואפופת מסתורין. הטיול בה מתאים לכל מי שמתעניין בתרבות ובהיסטוריה, ובנוסף יש בה גם נופים הרריים דרמטיים. באוזבקיסטן אפשר לראות ארמונות ומסגדים הנחשבים ליצירות מופת של ארכיטקטורה מוסלמית, בתי כנסת, שווקים ססגוניים, מוזיאונים עשירים, הרים ואגמים. הטיול באוזבקיסטן מתחיל ונגמר בטשקנט הבירה, ועובר בכמה מהערים ההיסטוריות: סמרקנד, אחת מהערים החשובות על דרך המשי, בה ניתן להתרשם ממדרסות ומסגדים ולשוטט בשווקים הססגוניים; בוכרה, שהיתה בית לקהילה יהודית גדולה, והיא מפורסמת בארמונותיה היפים; וחיווה שגם בה אפשר להתרשם מארמונות ומדרסות. בין הערים הללו מקשרות דרכי נוף מרהיבות, בהן דרך העוברת במדבר האדום.

חיווה, אחת מהערים המדהימות באוזבקיסטן

חיווה, אחת מהערים המדהימות באוזבקיסטן

טיול לקרואטיה וסלובניה

במרחק טיסה קצר מישראל תגלו עולם טבע מדהים, עם הרים, יערות, אגמים, מפלים ורצועת חוף מפורצת ויפהפייה. בנוסף לנופים וטבע, שתי המדינות השכנות מציעות גם ערים עתיקות וכפרים ציוריים. גולת הכותרת של הטיול בקרואטיה היא שמורת מפלי פליטביצה, שבה מטיילים על שבילי עץ המובילים בין מפלים רבים הנופלים לסדרה של בריכות מים שצבען טורקיז מהפנט. טיול בקרואטיה עובר גם בערים עתיקות כמו פולה ורייקה, השוכנות בחצי האי איסטריה.

שמורת מפלי פליטביצה, גולת הכותרת של הטיול בקרואטיה

שמורת מפלי פליטביצה, גולת הכותרת של הטיול בקרואטיה

הדבר הראשון שתופס את העין עם המעבר לסלובניה הוא עד כמה היא ירוקה. הטיול עובר דרך הנופים עוצרי הנשימה של אגם בלד, שבמרכזו אי קטן ועליו כנסייה, וכולל שייט בנהר סוצ'ה, טיול בין קירותיו התלולים של קניון וינטגר, שבתחתיתו זורם נהר גועש, וביקור במערות פוסטוינה המרשימות.

טיול לקרואטיה וסלובניה

טיול בניחוח בלקני: בולגריה, מקדוניה ויוון

בעוד שיוון תמיד היתה על מפת התיירות הישראלית, מרבית הישראלים מכירים את האיים והחופים ופחות את הערים והנופים שבצפון המדינה. בשנים האחרונות צפון יוון מתחילה להתגלות למטיילים הישראלים, כמו גם המדינות הבלקניות הסמוכות, מקדוניה ובולגריה. השילוב של שלוש אלה מרכיב טיול שיש בו נופים הרריים, יערות, אגמים ומפלים, כפרים ציוריים, מורשת יהודית ואוכל נהדר. הטיול משלב ביקור בערים עתיקות כמו סופיה בבולגריה, סקופיה, ביסולה ואוכריד במקדוניה וסלוניקי, העיר השנייה בגודלה ביוון. ברובן היו בעבר קהילות יהודיות משגשגות, והטיול מספק רגעים מרגשים.

מנזר רילה, הגדול והמרשים במנזרי בולגריה, טובל בנופים הרריים מיוערים

מנזר רילה, הגדול והמרשים במנזרי בולגריה, טובל בנופים הרריים מיוערים

לצד אלה, הבלקן מציע שמורות ואתרי טבע נפלאים, כמו שמורת קניון מאטקה, שמורת אגם מברובו ואגם אוכריד במקדוניה, ובמפלי אדסה ביוון. טיול באזור לא יהיה שלם בלי ביקר במנזר רילה בבולגריה, מנזר גדול ומרשים מהמאה העשירית, שהוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו.

טיול לאלבניה ומונטנגרו

אלבניה ומונטנגרו מציעות טבע פראי ונופים בתוליים והטיול בהן מתאים מאוד לחובבי טבע ונוף. בשתי המדינות השכנות יש נופים הרריים, אגמים ונהרות, מפרצים קסומים וגם תרבות והיסטוריה עשירות. את הטיול פותחים בקוטור שבמונטנגרו, עיר ימי ביניימית מבוצרת על שפת מפרץ מרהיב. מקוטור חוצים את הגבול לאלבניה השכנה, שם מחכים למטיילים הרפתקאות בטבע – באגם שקודרה, הגדול ביותר בבלקן, שייט בנהר הדרין וטיפוס ברכבל לפסגת הר דייטי.

האי הזעיר סווטי סטפן במונטנגרו

האי הזעיר סווטי סטפן במונטנגרו

מעבר לטבע, מצפות גם ערים מרתקות כמו טירנה, בירת אלבניה, שבה נמצא המרכז העולמי של דת הבקטשים, שאנשיה הצילו יהודים רבים במלחמת העולם השנייה; בראט, עיר עתיקה עם ארכיטקטורה ייחודית שהוכתרה כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, ודורס, עיר נמל היסטורית השוכנת לחוף הים האדריאטי. בסופו של הטיול באלבניה חוזרים למונטנגרו, אל הנופים הנפלאים של אי הנופש היוקרתי סווטי סטפן והחופים היפים של בודווה.

טיול לאלבניה ומונטנגרו

  • כתבה פרסומית

The Best of Georgia - 4K

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.