תפריט עמוד

החרדונים ניצלו: כביש ליד אילת לא יעבור בשטחם

מאבק של ארגונים ירוקים הביא לצמצום הרחבה של כביש 90 בכניסה לאילת, ובכך תימנע פגיעה באזור בו חיה אוכלוסיית החרדונים הגדולה בארץ

מאבק שניהלו קק"ל, רשות הטבע והגנים ועיריית אילת נשא פרי: מע"צ החליטה לצמצם באופן משמעותי את הפגיעה ב"ארץ החרדונים" כתוצאה מהרחבת כביש 90 בכניסה לאילת. ארץ החרדונים נפרשת על שטח של כ-300 מ"ר בין פארק הצפרות לכביש הערבה, ויש בה את הריכוז הגדול ביותר של חרדונים בארץ.

התוכנית המקורית של מע"צ כללה הרחבה משמעותית של הכביש, דבר שהיה עלול לגרום לפגיעה קשה בטבע ולנזק בלתי הפיך לאוכלוסיית החרדונים. בפגישות שנערכו בין הגופים הירוקים, עיריית אילת ונציגי מע"צ הובהרה הפגיעה האפשרית במחילות שהחרדונים חופרים באדמת המדבר ובעצים לשימור. בעקבות חוות דעת של מומחים מע"צ חזרה בה מכוונתה הראשונית, והצדדים הגיעו להסכמה בנוגע לתוואי הרחבת הכביש, תוך פגיעה מינימלית בחי ובצומח באזור.

"אני שמח שבמע"צ קיבלו את עמדתנו, אף שהדבר יגרום להם להוצאות כספיות נוספות, ואולי גם לעיכוב בביצוע התוכנית עקב תכנון מחדש", אמר יו"ר קק"ל אפי שטנצלר. "התוכנית החדשה מבטיחה צמצום הפגיעה בטבע, כך שהרוב המוחלט של המחילות והעצים לא ייפגע".


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.