תפריט עמוד

החלקה על הקרח – קרח על הסכין

ערים רבות באירופה ובארצות הברית מתקשטות במהלך החורף בזירות החלקה על הקרח, עם מוזיקה קצבית ומאות אנשים מחויכים שמחליקים על הקרח בתנועות רחבות. מדריך לכמה מזירות ההחלקה המפורסמות והנעימות ביותר בעולם

בטמפרטורות נמוכות מן האפס נועלים מאות אבות ואימהות את נעלי ההחלקה לילדיהם, אוחזים בידם ומנסים לשכנע אותם שאפשר לשמור על יציבות ואפילו לנוע בחן ובאלגנטיות על שני סכיני פלדה.

בכל זירות ההחלקה משכירים ציוד לאלה שלא הגיעו מוכנים, מוכרים אוכל ושתייה ובעיקר נהנים מפעילות משפחתית של חורף, עונה שלא קל לצאת בה בערים קרות מן הבית. זירות ההחלקה על הקרח באירופה ובארצות הברית הפכו בשנים האחרונות למסורת פופולרית ולעסק מכניס. יותר מרבע מיליון מחליקים עולים בכל חורף על משטח הקרח הקטן והמפורסם במרכז רוקפלר בניו יורק. כך בקביעות, משנת 1936, כאשר נפתח המשטח לראשונה.

עבור תיירים שמבקרים בערים בהן יש זירת החלקה זו הזדמנות נהדרת לצפות או להשתתף בבילוי משפחתי-ספורטיבי זול ומהנה מאוד. גם אם לא יודעים להחליק, אפשר ללמוד במסגרת שיעורים שנותנים בכל אחת מן הזירות (קל מאוד למי שהתנסה בילדותו בהחלקה על סקטים) או פשוט ליהנות מהמוזיקה ולהתבונן מהצד, עם ספל קפה חם ביד, איך נערים מנסים להרשים נערות בפעלולים מסוכנים, איך פעוט בן שלוש ממשיך ליפול ולקום מחייך במשך שעה שלמה, איך זוג קשיש מחליק יד ביד במעגלים גדולים. יש בזירות ההחלקה רומנטיקה, אינטימיות ובעיקר הרבה שמחת חיים.

ברוב המקומות משלמים עבור שעת החלקה סכום לא גבוה ומשלבים עסקים אחרים, בין אם זו משיכה של קונים למרכזי הקניות הסמוכים (כך זה במרכז רוקפלר במנהטן) ובין אם במכירה של קפה, יין חם, נקניקיות, חטיפים וממתקים. ברוב המקומות פועלת זירת ההחלקה הלא מקורה במשך חמישה חודשים, מתחילת נובמבר עד סוף מרץ. המפעילה את האתר היא בדרך כלל העירייה שרואה בכך חלק מפעילות החורף והחגים, בדיוק כמו שווקי חג המולד. זירות החלקה מקורות ומסחריות יותר קיימות אמנם ברוב הערים וחלקן פועלות במשך כל השנה, אבל אין בהן את אותו עונג שיש בזירות בפארקים ובמקומות הפתוחים, בעיקר בשעת ערב, כאשר התאורה הנוצצת מול השמיים השחורים מוסיפה הרבה קסם.

ניו יורק
משטח ההחלקה הקטן במרכז רוקפלר בלב מנהטן הוא, קרוב לוודאי, משטח ההחלקה המפורסם ביותר בעולם. מאות צופים מצטופפים בין המגדלים הענקיים (בין השדרה חמישית לשביעית ובין רחוב 47 ל-51) ומתבוננים מטה, אל זירת ההחלקה. שומרים חמושים מנסים להשליט סדר בצפיפות ומרשים רק למחליקים לרדת אל אזור המשטח עצמו. המשטח במרכז רוקפלר נפתח לראשונה ב-1936 וזוכה מאז לפופולריות עצומה. עץ חג המולד הגדול והמואר שניצב כאן, לצד הפסל המוזהב של פרומתיאוס הגונב את האש מן האלים, הופכים את המראה למרהיב ומושך. השנה זירת ההחלקה תהיה פתוחה עד אפריל
שעות הפתיחה: שני-חמישי 22:30-9:00, שישי-שבת 8:30 – עד חצות, ראשון 22:00-8:30.

בסנטרל פארק פועלים שני משטחי החלקה: משטח לאסקר נמצא בצפון הפארק (רחוב 106) ומשטח וולמאן בחלק הדרומי (רחוב 62). שניהם גדולים ומרווחים הרבה יותר מן המשטח במרכז רוקפלר ובשניהם יש נוף נהדר של עצי הפארק על רקע קו הרקיע המדהים של מנהטן. מעל משטח וולמאן יש בית קפה נעים, בו אפשר לשתות ולאכול בפנים או בחוץ.
שעות הפתיחה: משטח וולמן: שני-שלישי 14:30-10:00, רביעי-חמישי 22:00-10:00, שישי-שבת 23:00-10:00, ראשון 21:00-10:00. משטח לאסקר: שני, רביעי-חמישי – 15:45-10:00, 15:30-10:00, 22:00-20:00, שישי 17:15-10:00, 23:00-19:00, שבת 23:00-13:00, ראשון 16:30-12:30.
מחיר: וולמאן – מבוגר – 10.75 דולר באמצע השבוע ו-16 דולר בסופ"ש , ילד – 5.75 דולר באמצע שבוע, 6 דולר בסופשבוע.  השכרת מחליקיים – 6.75 דולר. לאסקר – 6.75 דולר למבוגר, 3.75 דולר לילד. השכרת מחליקיים – 6 דולר.

וושינגטון
משטח החלקה מעניין פועל בחצר של הגלריה הלאומית לפיסול (קונסטיטיושן אבניו ורחוב תשע). המשטח פתוח עד אמצע מרץ ומאפ שר להחליק ולצפות בעבודות האמנות שפזורות בגן במהלך הביקור, בהן עבודות של אלכסנדר קלדר, רוי ליכטנשטיין ועוד. בבית הקפה הצמוד אפשר ללגום משקה חם ולצפות על המחליקים.
שעות הפתיחה: שני-חמישי 21:00-10:00, שישי-שבת 23:00-10:00, ראשון 21:00-11:00.
מחיר: כניסה – שבעה דולרים למבוגר ושישה דולרים לילד. השכרת מחליקיים שלושה דולרים.

לונדון
בהייד פארק מתקיים עד ה-3 בינואר יריד חורף עם גלגל ענק, קרוסלות, קרקס, שוק חג מולד וגם יריד החלק על הקרח, שכל האטרקציות מסביב הופכות אותו לאטרקטיבי במיוחד.
שעות פתיחה: 22:00-10:00.
מחיר: 13.5 ליש"ט למבוגר, 9 ליש"ט לילד.

משטח החלקה נוסף נמצא בחצר המרשימה של סומרסט האוס (הכתובת: The Strand WC2R). המחליקים יכולים ליהנות גם מן המוזיאון שפועל במקום ומן התאורה בשעות הערב, חלקה מלפידים בוערים. בבית הקפה המקומי מוכרים בעיקר יין חם. תחנות הרכבת הסמוכות הן טמפל, צ'רינג קרוס וקובנט גארדן. המשטח פתוח עד 22 בינואר.
שעות פתיחה: 22:00-10:00
מחיר: 15-10.5 ליש"ט למבוגר, 8.5-7.5 ליש"ט לילד.

ברחבי לונדון ישנן זירות החלקה רבות נוספות במיקומים מעניינים, בין היתר בטאואר אוף לונדון, בהמפטון קורט, למרגלות הלונדון איי, בחצר של מוזיאון הטבע ועוד.

פריז
משטח ההחלקה המפורסם ביותר בפריז הוא זה של הוטל דה ויל ברובע הרביעי (תחנת מטרו עם שם זהה). זירת ההחלקה בהוטל דה ויל פתוחה עד סוף השבוע הראשון של מרץ.
שעות הפתיחה: שני-חמישי 22:00-12:00, שישי 12:00-חצות, שבת 9:00 – חצות, ראשון 22:00-9:00.
מחיר: הכניסה חופשית, השגרת נעלי החלקה – 5 אירו.
כדאי לקחת בחשבון שבמשטח ההחלקה יש צפיפות גדולה בשעות אחר הצהריים, בייחוד בסופי שבוע, וכדאי לבוא בשעות הבוקר או בשעות הערב המאוחרות.

זירת החלקה מעניינת נוספת פועלת בקומה הראשונה של מגדל אייפל. המשטח, ששטחו מאתיים מטרים רבועים ושמונים גולשים יכולים להשתמש בו בעת ובעונה אחת. המראה מגובה 57 מטר, ממרומי הקומה הראשונה של המגדל, מרהיב, בייחוד בשעת ערב מוקדמת כאשר האורות הרבים של פריז נוצצים מכל עבר. המשטח פתוח עד סוף ינואר.
שעות הפתיחה: 22:30-10:30.

משטחי החלקה נוספים בפריז אפשר למצוא במונפארנס (רובע 15, תחנת מטרו – מונפארנס ביינוונו) ובבאסין דה לה וילט בצפון מזרח פריז.

בודפשט
האגם הגדול בפארק העירוני (Varosliget) משמש בימי הקיץ לשיט סירות. לצד האגם בנה בסוף המאה ה-19 האדריכל ההונגרי אודון לכנר מבנה ארוך ומעוטר, מעין ארמון, שמשמש כמועדון לבאי האגם. כאן פועלים כיום חדרי ההלבשה, בית קפה ומשרדים.

כבר לפני יותר ממאה שנה, כאשר האגם קפא בימי החורף, החליקו עליו תושבי העיר. הפופולריות העצומה של האתר גרמה לכך שבנובמבר 1926 החליטו בבודפשט שאין טעם לחכות עד שהאגם יקפא. בטכנולוגיה שנחשבה אז חדשנית הקפיאו את מי האגם באופן מלאכותי. מאז נהפכה הזירה בפארק לאחד ממשטחי ההחלקה הפופולריים והיפים ביותר באירופה. אלופי החלקה אמנותית צמחו כאן במהלך המאה העשרים והפכו את הונגריה למעצמה בתחום. ילדי בודפשט זוכים בשנים האחרונות לשיעורי החלקה על הקרח באגם העירוני כחלק מתוכנית הלימודים הסדירה.

קרוב מאוד למשטח ההחלקה נמצאים גן החיות של בודפשט, הקרקס העירוני ומסעדת "גונדל" הנודעת, אחד האתרים הקולינריים הנחשבים ביותר בבודפשט.
שעות הפתיחה: שני-שישי 13:00-9:00 ומ-20:00-16:00, שבת ראשון 14:00-10:00 ו-20:00-16:00.
מחיר כניסה: 1,000 פורינט באמצע שבוע, 1,300 פורינט בסופשבוע.

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מניו יורק

ניו יורק: השכונות הכי שוות מחוץ למנהטן
ניו יורק: השכונות הכי שוות מחוץ למנהטן

מנהטן הוא אחד הרבעים המסעירים בעולם, אבל בשנים האחרונות גם הרבעים ברוקלין, קווינס וברונקס נמצאים בפריחה ומציעים מוזיאונים משובחים, גלריות לאמנות, אמנות רחוב, פארקים ירוקים, חנויות תקליטים ווינטג', בתי קפה והמון מסעדות מצוינות, והכל באווירה מקומית ובמחירים הרבה ...

בתי הקפה הכי שווים בניו יורק
בתי הקפה הכי שווים בניו יורק

תשכחו מהדימוי המוכר של קפה אמריקאי דלוח, תתעלמו ממאות סניפי סטארבקס הפזורים ברחבי ניו יורק. במקום זה, קבלו המלצות לבתי קפה ניו יורקים נהדרים, שבכל אחד מהם תיהנו מחוויית קפה איכותית במיוחד

המסעדות הכי משתלמות בניו יורק
המסעדות הכי משתלמות בניו יורק

ניו יורק מציעה מבחר כמעט אינסופי של מסעדות, ממסעדות אתניות מכל סוגי המטבחים ועד מסעדות ביסטרו טרנדיות. חלקן זולות ולא בהכרח איכותיות, באחרות תשלמו הון עתק. כדי שלא תיפלו בסעיף האיכות או המחיר, קבלו המלצות למסעדות ניו יורקיות ...