תפריט עמוד

החגיגה נגמרת? הגבלות על התנהגות בקרנבל של ריו

מדיניות היד הקשה, שעליה הכריז ראש עיריית ריו, באה לידי ביטוי בשורה של הגבלות שהוטלו על החוגגים בקרנבל השנה. המטרה - לשפר את תדמיתה של העיר, שנבחרה לארח את האולימפיאדה בשנת 2016

החגיגה הגדולה ביותר בעולם, כפי שהקרנבל של ריו דה ז'ניירו מכונה, תהיה פחות פרועה מעתה והלאה, לאחר שהוטלו הגבלות ואיסורים חדשים על החוגגים. ההגבלות הללו הן חלק ממדיניות "אפס סובלנות", שעליה הכריז לא מזמן ראש עיריית ריו, אדוארדו פאאס. מטרת ההגבלות היא לנקות את ריו מפשע ולהפוך אותה לעיר נקייה ובטוחה יותר עבור תושביה והתיירים המבקרים בה, בדומה למדיניות היד הקשה שהנהיג בשנות ה-90 ראש עיריית ניו יורק, רודולף ג'וליאני. בין השאר, החל מהקרנבל הנוכחי אי אפשר יהיה למכור מזון ברחובות ובחופים ללא רישיון, בתי ספר לסמבה לא יוכלו לצרף לשורות הצועדים ילדות בתלבושות פרובוקטיביות עם רמיזות מיניות, משחקי כדורגל חופים הוגבלו לשעות אחר הצהריים בלבד, וחוגגים ששתו יותר מדי בירה ייקנסו אם יטילו את מימיהם ברחוב (כבר ביומו הראשון של הקרנבל הנוכחי חולקו 100 קנסות על השתנה במקום ציבורי).

חלק מהאיסורים הללו נועדו באופן מיוחד לתקופת הקרנבל, אחרים, כמו ההגבלות שהוטלו על משחקי כדורגל החופים הפופולריים, ישפיעו על החיים בריו במשך כל השנה. פאאס קורא למדיניות שלו "הלם של סדר" והוא מבטיח לאכוף את החוקים החדשים ביד קשה ובזרוע נטויה.

ריו סובלת מבעיות אלימות לא פשוטות, ורק בשבוע שעבר נהרגו ביום אחד בשכונה בצפון העיר שוטר ושבעה סוחרי סמים. מעבר לרצון לתרום לשיפור איכות החיים של תושבי העיר הגדולה והצפופה, ראש העיר מודאג מתדמיתה בעולם, במיוחד לקראת משחקי המונדיאל שיתקיימו בה בשנת 2014 והאולימפיאדה שתתקיים שנתיים לאחר מכן – שני אירועים שאמורים למשוך המוני אוהדי ספורט וצוותי תקשורת מכל רחבי העולם.

עוד על קרנבלים ברחבי ברזיל – בכתבה הבאה:

ברזיל: ארץ הקרנבלים
ברזיל: ארץ הקרנבלים
הקרנבל האגדי של ריו דה ז'ניירו נחשב דוגמת ומופת לחגיגה לטינית אמיתית בקצב הסמבה, אבל יש בברזיל עוד כמה וכמה חגיגות שלא כדאי להחמיץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.