תפריט עמוד

הוקם פורום לקידום פתרון קבע בים המלח

הפורום, שבו שותפים החברה להגנת הטבע, התאחדות המלונות בים המלח והמועצה האזורית תמר, יפעל להגנה על החוף המערבי של בריכה מספר 5 ולמניעת הצפה של המלונות שעל חופה

החברה להגנת הטבע, התאחדות המלונות בים המלח והמועצה האזורית תמר הכריזו על הקמת פורום משותף לקידום פתרון קבע שיספק הגנה על החוף המערבי של בריכה מספר 5. הפורום, המשתף לראשונה את מחזיקי העניין בנושא, מתנגד להצעה להרוס את מלונות ים המלח וקורא לממשלת ישראל ולשר התיירות, סטס מיסז’ניקוב, לאמץ את חלופת קציר המלח כפיתרון קבע הראוי לעצירת עליית מפלס בריכה מספר 5 ולמניעת הצפת המלונות השוכנים לחופה.

הקריאה המשותפת מגיעה מתוך הבנה כי כל פיתרון אחר יפגע בתיירות, בתעסוקה ובסביבה. לדברי ראשי הפורום, פתרונות ביניים אינם יכולים להימשך עוד זמן רב והגיע הזמן להחלטה שתאפשר את המשך הקיום של התיירות, ההתיישבות והתעשייה, ושתשמור על הסביבה בים המלח. לדברי ראשי הפורום, "המשך המצב הקיים מהווה סכנה ברורה ומיידית לענף התיירות הייחודי במקום הנמוך בעולם. החרבת התשתית המלונאית תביא לירידה דרמטית במספר התיירים שמגיעים לים המלח וכתוצאה מכך לפיטורי אלפי עובדים המועסקים במלונות ולפיטוריהם של עשרות אלפי מועסקים עקיפים בנגב.

"העתקת בתי המלון לא תעצור את עליית מפלס מי האגן הדרומי ועל כן ברור לכולם כי ממילא לא יהיה מנוס מקציר מלח בטווח הארוך. הקציר הוא הפתרון הסביבתי ביותר, הנגיש והזמין בטווח המיידי, ובכוונת הפורום לדרוש לאמץ את ההסכמות ולפתוח בהידברות פתוחה, כנה ומקצועית עם נציגי כל הגופים המעורבים בים המלח".


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.