תפריט עמוד

הונג קונג – שדה התעופה כעיר עתידנית

נמל התעופה של הונג קונג נראה כעיר עתידנית, עשויה בטון, פלדה וזכוכית. עיצובו האולטרה מודרני, גודלו הבלתי נתפס, ובעיקר יעילותו ושפע השירותים והנוחיות שהוא מספק, הופכים אותו לאחד מנמלי התעופה הטובים בעולם

הארכיטקטורה של נמל התעופה בהונג קונג פונקציונלית ויפה. נראה שהמתכננים חשבו על כל פרט שיכול לתרום לרווחת הנוסעים. המתחם שעליו מפוזרים 160 החנויות ובתי העסק הפועלים כאן, בנוסף ל-40 המסעדות ובתי הקפה, משתרע על שטח של 39 אלף מטרים רבועים. למרות הממדים העצומים מפתיע עד כמה קל להתמצא בו ועד כמה הוא ידידותי למשתמש. אפילו כאלה שאינם נווטים מלידה לא ילכו בו לאיבוד: השילוט באנגלית ובסינית מצוין. כמעט בכל רגע נתון תיתקלו בדיילת או בדייל במדים מצוחצחים, חלקם אף לובשים כפפות לבנות, שנמצאים שם רק כדי לכוון אתכם ליעד שאתם מחפשים.

מוזיאון, ספא או שדה תעופה?
נחתתם מטיסה ארוכה ומתחשק לכם לקבל טיפול רפלקסולוגיה? אין בעיה. ליד שער מספר 40 תוכלו לקבל (תמורת סכום פעוט של כ-30 דולר של ארה"ב) עיסוי ממריץ ומפנק לכפות הרגליים, וכך תוכשרו לכתת רגליים ברחבי ממלכת התעופה הזו ולגלות את נפלאותיה. זה לא אמור רק לגבי הסדר המופתי והשירותים הנוצצים. זה עוסק גם ברצפות הענק המבהיקות שלא רואים את סופן ושאפשר לעשות לאורכן הליכה ספורטיבית של ממש, זה אדניות הענק דמויות השיש השחור שבתוכן צומחים סחלבים אמיתיים, סגולים, לבנים, צהובים, העציצים עם עצי הבונסאי הענקיים, העגלות שנמצאות בכל מקום, ומפות ממוחשבות להתמצאות (כולל מפות אנימציה תלת מימדיות).

הפסלים של האמן צ'נג משווים למתחם שבו הם מוצגים מראה של מוזיאון

נכון, מדובר רק בשדה תעופה, אבל הפסלים המרשימים של האמן צ'נג יי (Cheng Yee), שעל אחד מהם נכתב כי "הטיסה היא פריצת גבולות ושבירת מחסומים", משווים למתחם שבו הם מוצגים לא פחות ממראה של אגף במוזיאון.

החנויות במתחם SkyMart, אלגנטיות מאוד. כמעט כל המותגים הבינלאומיים נמצאים כאן, בחנויות היוקרה של השדה, מגוצ'י וטיפאני, פראדה וקרטייה, ועד באלי, סווטש, בוס, וכל מותגי הקוסמטיקה הנחשבים. אם אתם נוסעים עם תינוקות ופעוטות, עומד לרשותכם חדר מיוחד, גדול נקי ואסתטי, שבו משטחי החלפה, כיור, סבון ומגבות נייר. אם אתם מטופלים בילדים, הריצו אותם אל פינת הילדים שליד שער 22 (ושער 36), הצבועה בצבעים עליזים, ובה מתקנים כמו מבוך זעיר, מעין קסילופון נייח וגלילים שאפשר לסובב כדי לפרוק את עודף המרץ. הכניסה בגרביים (כן, יש מדף מיוחד לנעליים), והשלט מורה שאסור פה לאכול, לשתות וגם לצעוק. לילדים שרוצים להרגיש טייסים, בקומה מעל יש רפליקה זעירה של שדה תעופה, עם מגדל תצפית, תא טייס ו"עמדות" של בקרים.

להתקלח, להתפלל, לעשן סיגריה ולטוס
כשאתם כבר עייפים ורצוצים משיטוט אינסופי בחנויות, ממש מעל שער מספר 60 תוכלו לקנות שירותי מקלחת וגם לשכור חדר שינה קומפקטי לכמה שעות או לכל הלילה. תמורת עשרה דולר אמריקאי (כ-80 דולר של הונג קונג) אפשר לשכור תא מקלחת. השירות כולל מגבת, שמפו, סבון ומייבש שיער, ואפשר להתפנק שם עד חצי שעה ואף לא דקה אחת יותר. חבילה הכוללת מיטה ללילה, מקלחת ומזנון ארוחת בוקר עולה 60 דולר אמריקאי (כ-450 דולר של הונג קונג). אם קמתם עם שיער סתור, ליד שער מספר 15 יש מספרה. בשדה פועלים גם מרפאה ובית מרקחת.

לרשות נוסעים עם תינוקות עומד חדר מיוחד עם משטחי החלפה, כיור, סבון ומגבות נייר

לרשותכם עומד גם חדר תפילה אוניברסלי הפתוח 24 שעות ביממה. ואם מתחשק לכם לעשן, בשדה פזורים חדרי עישון סגורים, שבהם אפשר לשאוף לנשוף וגם ליהנות מהעשן של האחרים. מי שנדמה לו שפיספס משהו אם לא ראה את החדשות האחרונות, יכול לשקוע בכורסה מול אחת מטלביזיות הפלזמה הגדולות התלויות על הקירות, ולהתעדכן. שלא לדבר על האפשרויות האחרות לתקשורת: יש כאן עמדות אינטרנט אלחוטי בכל פינה (ללא תשלום); לרשות הנוסעים עומדים גם חדרי מולטי מדיה הפועלים 24 שעות, ובבית הקפה Cyber Break יש 16 עמדות של מסכי מחשב גדולים במיוחד.

[banner]
עומס כבד וסדר מופתי
נמל התעופה של הונג קונג נבנה על אי מלאכותי, בסמוך לחופו של האי לנטאו (Lantau). הוא ממוקם 34 קילומטרים מצפון מזרח לעיר ונחשב כיום כשער הראשי מאירופה ומארצות הברית לסין. 750 מטוסים נוחתים וממריאים ממנו בכל יום, והוא נמנה עם חמשת נמלי התעופה העמוסים בעולם. יותר מ-37 מיליון נוסעים עברו בו בשנת 2004, משנעים בו כמות ענקית של סחורות ומספר העובדים בו עומד על כ-50 אלף! ולמרות זאת, אין בו צפיפות, אין צעקות, אין דוחק.

מספר גדל והולך של אנשי עסקים (בהם ישראלים), שעושים עסקים עם סין, נעזרים באנשי עסקים מהונג קונג. הם נוחתים כאן, והעיר ונמל התעופה שלה גוזרים קופון. בתוך 23 דקות אפשר להגיע לעיר ברכבת המהירה, ה-MTR, שעוצרת בדרך בחצי האי Kowloon. הנסיעה לעיר באוטובוס ציבורי (או במונית) נמשכת אמנם כשעה, אך היא זולה בהרבה וגם דרך מצוינת להתרשמות ראשונית מהעיר המהממת הזו.

סין של פעם: הכפר שאשי במחוז יונאן

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהונג קונג

סיפורו של בנק אוף צ'יינה בהונג קונג
סיפורו של בנק אוף צ'יינה בהונג קונג

לכאורה, בניין בנק אוף צ'יינה הוא עוד גורד שחקים בקו הרקיע של הונג קונג, אבל מאחורי תכנון הבניין ובנייתו מסתתר סיפור מרתק, עמוס בניגודים בין מזרח למערב, בין עבר לעתיד, בין מודרניות למסורת, בין תקווה לחופש למציאות העכשווית

עסקים בהונג קונג: בין שקט לסערה
עסקים בהונג קונג: בין שקט לסערה

הונג קונג עומדת בסוף 2019 בצומת דרכים: הממשל הסיני מפעיל סיפוח זוחל שלה והצעירים מציפים את הרחובות בהפגנות ובאלימות ובעיקר בפחד רב מפני הבאות. זהו עדיין מרכז פיננסי ועסקי בינלאומי, עם הזדמנויות עסקיות עצומות, אבל העתיד לוט בערפל. ...

טיול בהונג קונג: טיפים והמלצות
טיול בהונג קונג: טיפים והמלצות

גם אם הונג קונג היא רק נקודת עצירה בטיסה שלכם למזרח אסיה, מומלץ בחום לשהות בה לפחות יומיים לפני שתמשיכו הלאה. אז מה עושים באי עם קו הרקיע האייקוני, תרבות סינית ואנגלית שמתערבבות זו בזו ויותר שווקים ומרכזי ...