תפריט עמוד
אם ביצעתם את ההוראות המאוירות משמאל, דעו שהתנסיתם בסודרשאן קרייה (Sudarshan Kriya). זוהי טכניקה של נשימה מרפאת מבית מדרשו של הגורו סרי סרי ראווי שנקר, מועמד פרס נובל לשלום ומייסד ארגון "אמנות החיים" (The Art of Living), ארגון מתנדבים עולמי הדוגל בפתרון סכסוכים בין יחידים, קהילות ואומות, על ידי הבאת הגוף והנפש להרמוניה פנימית.

נשימה נכונה כדרך חיים
"כשנחשפתי לראשונה לטכניקת הנשימות באשראם של המרכז הבינלאומי לאמנות החיים, לא הבנתי מה קורה", מספרת ד"ר חיה רמון, הפעילה בארגון "אמנות החיים" והמתגוררת כעת בבנגלור שבהודו. "ראיתי סביבי אנשים, חלקם במצב של שמחה, אחרים עם דמעות בעיניים, ובכולם ניכר שהם שרויים בהתרגשות גדולה. רק אז הבנתי עד כמה הנשימה – הפעולה הראשונה והכי בסיסית – חשובה בחיינו, ועד כמה רובנו שכחנו כיצד לנשום נכון. הבנתי שלא מקרה הוא שהתורה יצאה מהודו, שבה גוף ורוח חד הם".

הסדנה נערכת בקבוצה, אבל העבודה היא אישית וחווייתית ובלי הרבה דיבורים. לומדים להקשיב להנחיות ובעיקר לעצמכם, לנשום עמוק ובכוונה גדולה, ולתרגל נשימות בקצבים שונים. "לומדים להתחבר לאחר ולהקשיב לו בלי מילים", אומרת רמון.

אל תתפלאו אם במהלך הקורס תשמעו מונחים הלקוחים מתורת היוגה. נשימות מודעות הן דרך להביא את המוח – הנוטה לזגזג בין חרטות העבר ובין דאגות העתיד – אל ההווה.

רמון: "כשמתרכזים בנשימה, קשה לחשוב על דברים אחרים ולשקוע בדאגות. אנשים המסוגלים לחיות את הרגע הם לרוב אנשים מאושרים יותר. כשהבנתי זאת במהלך התרגול בקורס, ההווה נעשה נינוח יותר".

מי לא שמע את המשפט "קח אוויר" או "תנשמי עמוק". אבל גם אם שאיפת האוויר נראית לנו פעולה אינטואיטיבית של רגיעה, מעטים מודעים לחשיבותה של הנשיפה, האחראית לסילוק הפחמן הדו–חמצני מהדם והמגרה את הגוף לשאוף שוב חמצן. על כן, אל תתפלאו אם בשעת תרגול של נשיפה מודעת יישמעו חבריכם לקורס כמו דבורים מזמזמות, או כמו מפוח בעבודה.

את הנשימות אפשר לתרגל בכל מקום ובכל זמן, רק לא על קיבה מלאה. ובכלל, ההודים הבינו כבר מזמן שהחוכמה היא לתרגל נשימות נכונות כדרך חיים, ולא להיזכר בהן רק ברגעי משבר ומתח. הם גם מאמינים שבאמצעות נשימה נכונה אפשר לטהר את הגוף מרעלים, ומי אנחנו שנתווכח איתם.

מידע מעשי – נושמים גם בישראל
הסניף הישראלי של "אמנות החיים" מציע כעת קורסים של סודרשאן קרייה גם בישראל, וסדנה מרוכזת של סוף שבוע בקיבוץ ענבר שבגליל.
פרטים בטלפונים: 03-6445985, 052-3819090, 054-4695558
אינטרנט

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.