תפריט עמוד

ההמבורגר הכי יקר בעולם

סקר על יוקר מחייה בערים ברחבי העולם בודק בין השאר היכן הכי יקר לאכול ארוחת המבורגר. הזוכה המפתיעה – דבלין, שעקפה את פריז וניו יורק

דבלין היא ביתם של טריניטי קולג', מבשלת הבירה גיניס וקתדרלת סנט פטריק, ועכשיו היא זכתה לפרסום נוסף, לא צפוי: על פי פרסומים במגזין הכלכלי פורבס, זוהי העיר שבה תשלמו הכי הרבה עבור ארוחה במסעדת מזון מהיר. ארוחת המבורגר עולה בממוצע בדבלין 9.16 דולר, כשלושה דולרים יותר משתשלמו עבור ארוחה דומה בניו יורק – 5.99 דולר. באופן כללי, הסקר מראה שמחירי המזון המהיר באירופה גבוהים מאלה במקומות אחרים. באמסטרדם ארוחת המבורגר עולה בממצוע 7.88 דולר, בפריז 7.43 דולר ובאתונה 6.66 דולר. בניו יורק, כאמור, ארוחה דומה תעלה מעט פחות מאשר באתונה, אבל אם תרחיקו ליוהנסבורג תזכו במחיר הזול ביותר – 2.50 דולר לארוחה.

הסקר על מחירה של ארוחת מזון מהיר הוא חלק מסקר גדול ומקיף מאוד שעורכת מרסר, חברה בינלאומית לייעוץ פיננסי, ואשר נועד לבדוק את יוקר המחייה בערים שונות. חוקרים מטעם החברה בודקים כמה עולה לחיות בכל אחת מ-143 ערים ברחבי העולם. בחישוב הסופי נלקחים מרכיבים שונים ומגוונים, כמו עלות מגורים, ביגוד, חינוך, פריטי מזון (למשל, מה מחירו של ליטר חלב) וכן ארוחות הנאכלות מחוץ לבית.

חשוב לציין שהמדד של חברת מרסר מסמל את עלות החיים השוטפים בערים שנבדקו, ואינו משקף בהכרח את מחירם של שירותי התיירות. מבקר לתקופה קצרה אינו מוטרד ממחירה של דירת יוקרה במרכז העיר או כמה עולה שנת לימודים באוניברסיטה המקומית. לעומת זאת, מחירי מסעדות יכולים בהחלט להוות שיקול בבחירת החופשה, אם כי קשה להאמין שמישהו יחליט לוותר על ביקור בעיר מסוימת רק בשל מחירה הגבוה של מנת המבורגר עם צ'יפס. בכל זאת, אולי תרצו לדעת שבמוסקבה, שנמצאת במקום השלישי ברשימה והיא העיר היקרה ביותר באירופה, תשלמו הרבה פחות עבור ארוחת המבורגר מאשר בדבלין, שלא נמצאת כלל ברשימת עשרים הערים היקרות בעולם – 3.86 דולר תעלה ארוחה כזאת במוסקבה לעומת יותר מתשעה שקלים בדבלין.

למרות שרשימת הערים היקרות בעולם לשנת 2009 התפרסמה במהלך הקיץ, למקרה שהחמצתם אותה, הנה עשרת הערים היקרות ביותר, על פי הסקר של מרסר: יפן תפסה את שני המקומות הראשונים עם טוקיו ואוסקה, ואחרי זה ממוקמות מוסקבה, ז'נבה, הונג קונג, ציריך, קופנהגן, ניו יורק, בייג'ין וסינגפור. אם תהיתם לאן נעלמה פריז, היא ממוקמת במקום ה-13. ולונדון? במקום ה-16, שלב אחד בדיוק מעל תל אביב, שתפסה את המקום ה-17 ברשימה.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.