תפריט עמוד

ההוסטלים הטובים בעולם

ההוסטלים הם כבר מזמן לא מעוזם הבלעדי של התרמילאים. יותר ויותר אנשים שמחפשים מקום לינה זול, נוח, נקי ומלא אווירה בוחרים בהוסטלים, שרמתם הולכת ומשתפרת משנה לשנה. ארגון "הוסטל וורלד" דירג את ההוסטלים הטובים בעולם

2008 היתה שנה טובה להוסטלים. בשנה זו נרשם גידול של 14% בלינות בהוסטלים ברחבי העולם בהשוואה לשנת 2007, על פי הנתונים של ארגון "הוסטלינג אינטרנשיונל". מספר המיטות בהוסטלים ברחבי העולם עולה על 1.7 מיליון, והוא רק ממשיך לעלות. ייתכן שזה בגלל המיתון, שמביא אנשים לחפש מקומות לינה זולים יותר, ואולי זה פשוט בגלל שהרמה של ההוסטלים עלתה, ויש בהם אווירה מיוחדת שאי אפשר למצוא במקומות לינה אחרים.

ההוסטלים כבר לא מיועדים רק לתרמילאים שמחפשים מקום לינה זול. בשנים האחרונות ההוסטלים פונים לקהל מבוגר יותר ואפילו למשפחות. אחת הסיבות לכך היא ככל הנראה העובדה שרבים מההוסטלים מציעים היום לינה גם בחדרים פרטיים ולא רק בחדרים משותפים, ושלקרוב ל-75% מהחדרים יש אמבטיה צמודה, כך שלא חייבים לחכות בתור למקלחת.

ה"הוסקר", האוסקר של ההוסטלים, בוחר את עשרת ההוסטלים הטובים ביותר בכל שנה. זוהי תחרות מאוד דמוקרטית: 800,000 לקוחות של Hostel World מדרגים את ההוסטלים, מתוך רשימה של 20,000 מועמדים, לפי שישה מדדים: אופי, ביטחון, מיקום, צוות, כיף וניקיון.
נראה כי המנצחת הגדולה של תחרות ההוסטלים השנה היא ליסבון, שיש לה לא פחות מארבעה נציגים בעשירייה הפותחת, כולל השלישייה הראשונה!
הנה עשרת ההוסטלים הטובים בעולם, כפי שבחרו לקוחות Hostel World:

Traveller's House, ליסבון, פורטוגל
מיקום ואווירה ללא מתחרים, ולכן ההוסטל זכה במקום הראשון בקטגוריות אלו. ההוסטל ממוקם בעיר העתיקה של ליסבון, במרחק דקות הליכה מכל האתרים המרכזיים בעיר. הבניין בן 250 השנה כולל לאונג' מוזיקה, חדר די.וי.די ולאונג' קריאה עם ספרים, מדריכי טיולים ומחשב עם גישה לאינטרנט.
מחיר – החל מ-18 אירו ללילה.
אתר אינטרנט

Rossio Hostel, ליסבון, פורטוגל
ההוסטל הזה, שממוקם גם הוא במרכז ליסבון, מתאים בעיקר לצעירים שמטיילים לבדם ומעוניינים לפגוש חברים חדשים. מגוון פעילויות מאורגנות כמו הקרנות של סרטים או מסיבות העניקו להוסטל הזה את המקום הראשון בקטגוריית "כיף". הבניין חדש לחלוטין והצוות צעיר, ידידותי ודובר שפות. לא כדאי להחמיץ את ארוחת הבוקר החינמית שכוללת, בין היתר, קרפים וביצים על טוסט.
מחיר: החל מ-18 אירו ללילה.
אתר אינטרנט

Lisbon Lounge Hostel, ליסבון, פורטוגל
הוסטל מודרני בבנין עתיק בלב ליסבון. ההוסטל זכה במקום הראשון בקטגוריית הניקיון, וזה פרט שאי אפשר לזלזל בו. יתרון נוסף הוא הדי. ג'ייז שמנגנים במקום, כך שאם אתם אוהבים מסיבות זה ההוסטל בשבילכם.
מחיר: החל מ-18 אירו ללילה.
אתר אינטרנט

The Riverhouse Backpackers, קרדיף, ויילס
ההוסטל, שנפתח רק ב-2007, ממוקם על גדות נהר הטף, ליד איצטדיון המילניום. המקום מציע כל מה שאפשר לבקש מהוסטל, כולל תה וקפה חינם כל היום, שירות השכרת אופניים, גן מקסים והכי חשוב צוות עובדים מנצח, שזכה בקטגוריית הצוות הטוב ביותר.
מחיר: החל מ-17.5 ליש"ט ללילה
אתר אינטרנט

Greg And Tom Hostel, קרקוב, פולין
האימפריה של גרג וטום כוללת שני הוסטלים ודירת הוסטל בקרקוב, שלה שני נציגים ברשימה. G&T1 היא אכסניה המונית מהדור הישן עם חדרים משותפים והרבה אירועים ליליים כמו ארוחות ערב פולניות עם טעימות וודקה. G&T2 היא אכסניה יותר אינטימית ושיקית, ואילו הדירה חדשה מאוד מפנקת ומתאימה לארבעה אנשים שרוצים לישון בנוחות מירבית. והכי חשוב – בדירה יש אמבטיה.
אתר אינטרנט

Sitting On The City Walls Courtyard House, בייג'ין, סין
הוסטל מלא אווירה שנמצא בחוטונג של בייג'ין, מסתתר בין סמטאות צרות, במרחק חמש דקות הליכה בלבד מהעיר האסורה. למקום יש חצר פנימית והוא מהווה אי של שלווה באחת הערים הכי מטורפות בעולם.
אתר אינטרנט

Academy Hostel, פירנצה, איטליה
האכסנייה הזו היא שילוב נהדר בין עתיק ומודרני, שבעליה מכנים אותה "הוסטל בוטיק" ובצדק. ההוסטל ממוקם בקומה הראשונה של ארמון מהמאה ה-17, שנמצא במרחק הליכה קצרה מכל האתרים המעניינים שיש לפירנצה להציע. החדרים עצמם מודרניים, נוחים ובעיקר אינטימיים – אין כאן מיטות קומותיים ומספר האורחים בחדר נע בין 6-3.
מחיר: החל מ-26 אירו ללילה.

אתר אינטרנט

Goodnight Backpackers Hostel, ליסבון, פורטוגל
הנציג הליסבונאי האחרון בעשירייה המובילה נמצא במרחק חמש דקות מהים ודקות הליכה אחדות מכל האתרים המעניינים בעיר. החלונות הענקיים והמרפסות הנעימות הם חלק מהיתרונות הגדולים של ההוסטל, שנמצא בבנין נאו קלאסי מהמאה ה-18. במקום יש מיטות נוחות, חדרי רחצה מרווחים, מטבח מצויד וגלישה חופשית באינטרנט.
מחיר: החל מ-18 אירו ללילה.
אתר אינטרנט

Flamingo Hostel, קרקוב, פולין
ההוסטל הזה היה במקום הראשון בשנה שעברה, אבל הירידה בדירוג לא מעידה על ירידה ברמה של המקום כמו שהיא מעידה על העלייה ברמתם של ההוסטלים האחרים ברשימה. ההוסטל ממוקם במרחק 42 מטרים מהכיכר המרכזית של העיר העתיקה (שהיא הכיכר הגדולה באירופה) ובליבו של הרובע התוסס ביותר בקרקוב, עם הרבה ברים ומסעדות. ההוסטל ממוקם בבניין יפהפה מהמאה ה-17 ויש בו אווירה נעימה ונינוחה, צוות צעיר וידידותי וחדרים נוחים ונעימים.
אתר אינטרנט

Mambo Tango Backpackers, ברצלונה, ספרד
ההוסטל הזה, שממוקם במרחק דקות הליכה אחדות מכיכר קטלוניה ושדרות לה רמבלה, הוא גם ביתם של הבעלים, טוטי ומרינה, תרמילאים נלהבים. זהו אחד מהיתרונות הגדולים של המקום – התחושה הביתית והאווירה הנעימה. כאן לא מתאכסנים חבר'ה צעירים ושיכורים אלא בדרך כלל קהל מבוגר יותר שרוצים מקום שקט שאפשר להירגע בו בסיומו של יום בעיר ולהכיר בו תרמילאים כמותם. מקום מצוין לעשות זאת הוא הלאונג' המזמין שבו אפשר ליהנות מכוס בירה או מיץ וליהנות ממגוון הסרטים בקולנוע הביתי.
מחיר: החל מ-14 אירו ללילה.
אתר אינטרנט

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.