תפריט עמוד

הדגים הטורפים של הקאריביים נעלמים

הדגים הגדולים המשחרים לטרף בשוניות האלמוגים בים הקאריבי נעלמו לגמרי בכמה אזורים בעקבות דיג לא מבוקר. היעלמותם עלולה לגרום לשינוי בלתי הפיך של שוניות האלמוגים והסביבה הימית

דיג בלתי מבוקר, בעיקר באזורים המיושבים בצפיפות במדינות הקאריביות מחק לגמרי אוכלוסיות שלמות של הטורפים הגדולים של השוניות באזור – דגי לוקוס (נקראים גם דקר, Grouper fish), דגי ברקודה וכרישים גדולים, כך לפי מחקר חדש. את מקומם תופסים עתה דגים טורפים קטנים יותר וסביבת השוניות באזורים אלה נכנסת לסחרור.

המחקר מבוסס על בסיס נתונים של תצפיות ואיתור הדגים הטורפים על ידי צוללנים מתנדבים, והוא מספק את התמונה השלמה ביותר עד כה של הירידה באוכלוסיית הטורפים הגדולים בים הקאריבי. "שוניות אלמוגים בריאות ושלמות צריכות דגים טורפים גדולים כדי להמשיך ולספק אוכל ויופי טבעי לבני האדם", אמר מחבר המחקר כריס סטולינג, חוקר במעבדות הימיות באוניברסיטה של מדינת פלורידה. "אי אפשר להוציא את הטורפים מהמשוואה".

סטולינג חקר יותר מ-38 אלף סקרים ותצפיות דגים שנעשו במהלך תקופה של יותר מ-15 שנים. הוא בחן 20 מיני טורפים בגדלים שונים ובפיזור שונה באזור. הממצאים, שפורסמו במגזין PloS ONE, מראים שכמה מינים של דגי לוקוס גדולים, דגי סנאפר וכרישים כמו כריש לווייתן, כריש טיגריסי וכריש כחול, נעלמו לגמרי מהשוניות שנמצאות ליד אזורים המיושבים בצפיפות כולל באזור האיים האנטילים וג'מייקה. חלק ממיני הדגים הללו נכנסו לרשימת המינים בסכנת הכחדה של האיגוד הבינלאומי לשמירת טבע.

עם היעלמותם של הטורפים הגדולים נכנסו לתמונה מינים קטנים יותר של דגים טורפים המשתלטים על סביבת השונית דבר העלול לגרום לשינוי בלתי צפוי במערכת האקולוגית.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.