תפריט עמוד

הגולן מושלג, עמק החולה מוצף

השלג שיורד ברמת הגולן נערם לגובה של 20 ס"מ, נכון לכתיבת שורות אלו. "השלג לא מפסיק לרדת ונערם, ובקיבוץ כבר עובדות מפלסות השלג בעקבות חסימת דרכי הגישה", אומר שפי מור, מנהל התיירות בקיבוץ מרום גולן, הנמצא בגובה של 1,000 מ' מעל פני הים. לדבריו, השלג יביא ברכה לתיירני הגולן והגליל. גם ביקב הרי גליל שבקיבוץ יראון מברכים על מזג האוויר הצונן ופתיתי השלג הלבנים שירדו על הכרמים. מהיקב נמסר כי מנות הקור יתרמו לתוספת טעם וארומה לענבי היין.

שלג בכרמים של יקב הרי גליל. מכת קור מבורכת |  צילום: שרית זקס

אבל לא כולם מברכים על מזג האוויר הנוכחי: המערכת החורפית מביאה עמה כמויות מים נכבדות, אך במקביל גורמת לנזקים אדירים לחקלאים בעמק החולה, בעקבות הצפת השדות. בחברה לפיתוח הגליל מעריכים כי עד כה הוצפו כ-20,000 דונמים של גידולי שדה, בהם חיטה, גזר, בצל ואפונה, וקיים חשש כי עם התחזקותה של המערכת החורפית יוצפו אלפי דונמים נוספים.


שדות מוצפים מים בעמק החולה | הצילום באדיבות החברה לפיתוח הגליל

אם החלטתם לטייל בצפון כדי ליהנות ממראות המים והשלגים, מהמרכז הרפואי זיו בצפת מזכירים כי פעוטות, ילדים וקשישים רגישים במיוחד לטמפרטורה נמוכה ויש להקפיד על לבוש מתאים, וכי חשוב לשתות הרבה מים, בעיקר במזג אוויר קר, כדי להימנע מהתייבשות. בחדר המיון של המרכז הרפואי זיו נערכים למקרים של מכות קור והיפותרמיה.

והנה עוד כמה תמונות עדכניות מהגליל והגולן:


מאיר אוחיון מודד את גובה מפלס הכנרת בעין גב | צילום: אריאל צור

הילד הוד שטיינר על "אי בודד" בלב מטע מוצף בעמק החולה | צילום: יעל שביט

בעקבות הגשמים, הירדן עלה על גדותיו | הצילום באדיבות החברה לפיתוח הגליל


סוסים בשלג. קיבוץ מרום גולן כוסה בשמיכה לבנה | צילום: שפי מור


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.