תפריט עמוד

האמנית הישראלית מיכל רובנר מציגה במוזיאון הלובר

תערוכה חסרת תקדים בהיקפה של האמנית הישראלית מיכל רובנר נפתחת במוזיאון הלובר בפריז. התערוכה, שנקראת "היסטוריות", תוצג בשלושה אגפים שונים של המוזיאון המפורסם: ברחבת נפוליון (רחבת הכניסה סמוך לפירמידות הזכוכית), באזור ימי הביניים ובמחלקה של המזרח הקרוב הקדום – בחדרים שמוקדשים לסוריה, ירדן וארץ ישראל. זוהי הפעם הראשונה שעבודת אמנות מוצגת ברחבת הכניסה של הלובר.

עבודות ההקמה של מבנה אבן של רובנר בחצר הלובר | צילום: ארדון בן חמא

התצוגה כוללת מבני אבן מונומנטליים שהוקמו ברחבת הכניסה של הלובר על ידי רובנר, בעזרת צוות של בנאים ישראלים ופלסטינאים, מאבנים ענקיות שאספה ברחבי הארץ. שתי עבודות פרסקו (ציורי קיר) בתנועה יוקרנו על גבי קירות האבן של היסודות המקוריים של ארמון הלובר ויהפכו את המוזיאון למעין אתר ארכיאולוגי. עבודה נוספת, המורכבת מאלפי דמויות אדם נעות, נראית כמו כתב יד אדיר ממדים. במחלקת עתיקות המזרח הקרוב של המוזיאון מוצגות עבודות קטנות של רובנר הנראות כעדויות מזמן עבר. "אף אחד אחר לא יכול היה להתייחס באופן כל כך עמוק ומדויק לרוח המוזיאון והאתגרים העומדים בפניו", אמר על רובנר נשיא הלובר, הנרי לוארט.

מיכל רובנר היא אמנית מוערכת, שהציגה ביותר מ-50 תערוכות יחיד ברחבי העולם. בשנת 2010 היא קיבלה את התואר אביר האמנויות והספרות היפה של צרפת. התערוכה בלובר תוצג עד 24 באוקטובר 2011.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.