תפריט עמוד

האכסניות הכי טובות באירופה

לא רק לתרמילאים: בשנים האחרונות נפתחות ברחבי אירופה אכסניות משודרגות, המציעות לצד חדרים משותפים גם חדרים פרטיים בעיצוב ייחודי, המזכיר מלונות בוטיק. והמחיר? נשאר שווה לכל נפש. הנה הצצה לכמה מהאכסניות הטובות באירופה

אם בעבר מטיילים עם תקציב מוגבל נהגו ללון בחדרים משותפים, עם מיטות קומותיים שדחוסות זו לצד זו ומקלחות משותפות, כיום המצב בתחום האכסניות (Hostels) השתפר פלאים. בשנים האחרונות נפתחות באירופה אכסניות מעוצבות ונעימות, שמציעות לינה בתנאים נוחים – במרביתן יש בנוסף לאולמות השינה גם חדרים פרטיים עם שירותים ומקלחות צמודים. חלק מהאכסניות הללו שוכנות בבניינים היסטוריים מלאי אווירה, אחרות מציעות עיצוב ייחודי ויוצא דופן, המזכיר את זה של מלונות בוטיק, ויש גם כאלה עם בריכת שחייה ומתקני ספא.

האכסניות מהזן החדש מושכות קהל מסוג שונה. לא רק תרמילאים או מטיילים על תקציב זעום, אלא גם מטיילים מזן אחר – זוגות, משפחות ומטיילים מבוגרים יותר, שבוחרים ללון באכסניה במקום במלון כדי ליהנות מהאווירה המיוחדת, לפגוש מטיילים מכל העולם וכמובן גם ליהנות מחיסכון משמעותי בסעיף הלינה. הנה כמה אכסניות מוצלחות במיוחד ברחבי אירופה:

Lavender Circus Hostel, בודפשט
ההוסטל הזה, שממוקם בלב בודפשט, במרחק הליכה מגבעת המצודה ומבית הפרלמנט, הוא ככל הנראה ההוסטל הכי רומנטי באירופה. הוא שוכן בבית אחוזה מהמאה ה-19, וכל חדריו מלאי האופי הם פרטיים ומתאימים ל-4-2 אורחים, חלקם חולקים שירותים ומקלחות ולאחרים יש שירותים ומקלחת פרטיים. כל חדר מעוצב בסגנון שונה (אם כי כולם חמימים ורומנטיים), עם ריהוט עתיק, רצפות עץ, פריטי וינטאג', שטיחים צבעוניים וציורי קיר מקסימים שמעטרים את הקירות. גם הלאונג' והמטבח המשותף עמוסים בפריטי וינטג' שיגרמו לכם להרגיש כמו בבית של סבתא.
כתובת: 1053 Muzeum Krt 37 doorbell 9, אתר אינטרנט


חדר ב-Lavender Circus. חדרים מלאי אופי עם ציורים מקסימים על הקירות


הלאונג' של Lavender Circus. ריהט עתיק ופריטי וינטג'


המטבח המשותף ב-Lavender Circus. חמים ונעים, כמו בבית של סבתא

The Blue Hostel, רומא
ההוסטל הזה שממוקם בלב רומא, במרחק הליכה מתחנת טרמיני ומהקולוסאום, קצת מטעה. הוא נראה ומאובזר כמו מלון בוטיק, אבל מציע גם את כל היתרונות של הוסטל, כמו מחירים נוחים, צוות ידידותי וקהל עליז של תרמילאים. ההוסטל שוכן במנזר לשעבר מהמאה ה-17 ומציע חדרים מבריקים ומצוחצחים, עם רצפות פרקט, תקרות עץ מהמאה ה-18, שירותים ומקלחת פרטיים, טלוויזית אל.סי.די ואפילו מיני בר ומכונת נספרסו. כל החדרים פונים לחצר פנימית יפה כך שתמיד שקט ונעים פה. בונוס נוסף הוא המפות שהאורחים מקבלים, שעליהן מסומנות כתובות של גלידריות, פיצריות ומסעדות שוות במיוחד.
כתובת: Via Carlo Alberto 13, אתר אינטרנט


חדר ב-Blue Hostel ברומא. נראה ומאובזר כמלון בוטיק


חדר נוסף ב-Blue Hostel. רק המחיר מצביע על כך שזהו הוסטל

Plus Berlin, ברלין
ברלין מתהדרת בהיצע גדול של אכסניות בוטיק, ואחת הטובות שבהן היא Plus Berlin, המציעה היצע גדול של מתקנים: מסעדה, בר, מכבסה, גינה, שיעורי יוגה חינמיים ואפילו בריכת שחייה מקורה ומחוממת וסאונה. החדרים, כולם נעימים ונקיים, מגוונים וכוללים חדרי מעונות (מעורבים ולנשים בלבד) עם מיטות קומותיים, המיועדים לארבעה-שישה אורחים, לצד חדרים זוגיים עם שירותים ומקלחת צמודים. גם המיקום נהדר, בשכונת פרידריכסהיין התוססת, בסמוך לאיסט סייד גלרי.
כתובת: Warschauer Platz 6 , אתר אינטרנט


חדר ב-Plus Berlin


הבריכה המחוממת ב-Plus Berlin

Cocomama, אמסטרדם
בלב אמסטרדם, סמוך לשכונת דה פייפ הססגונית, לכיכר רמברנדט ולשוק אלברט קויפ, נמצא ההוסטל הצעיר והשמח הזה, בבניין עתיק ששימש בעבר כבית בושת. אל תתנו לעובדה האחרונה להרתיע אתכם – זהו הוסטל נעים, נקי, בטוח ובעיקר מעוצב להפליא ומלא אווירה. יש פה היצע גדול של חדרים, מחדרים פרטיים לזוגות ועד לאולמות שינה לשישה עם מיטות של שתיים ושלוש קומות, כאשר כל החדרים מלאי אופי, עם תקרות גבוהות שבהן משולבות קורות עץ ושנדלירים שמשתלשלים מן התקרה. כל החדרים מעוצבים סביב נושא מסוים הקשור בהולנד – מואן גוך וטוליפים ועד לאופניים וגבינות. יש כאן הרבה מאוד מקומות מפגש בהם אפשר להתרועע עם מטיילים אחרים – מערבי הקולנוע שמתקיימים באולם הקולנוע הקטן של ההוסטל, דרך המטבח הפתוח והמצויד היטב (שכמה פעמים בשבוע מתקיימות בו ארוחות משותפות למי שמתעצל לבשל) ועד לגינה היפה וללאונג' הנעים שבו יש מגוון של ספרים וסרטים.
כתובת: Westeinde 18, אתר אינטרנט


חדר בהשראת ואן גוך ב-Cocomama


גם חדרי המעונות ב-Cocomama מצוחצחים ומעוצבים

Stay Inn Hostel, ליסבון
ליסבון היא אחת הערים החמות לתרמילאים בשנים האחרונות, ובהתאם, נפתחו הרבה הוסטלים שיקים ואופנתיים. אחד המוצלחים שבהם הוא Stay Inn Hostel ששוכן ברובע באירו אלטו האופנתי, בסמוך לתחנת המטרו צ'יאדו. זהו הוסטל מעוצב ומוקפד, עם רצפות פרקט, חלונות שנמתחים מהרצפה לתקרה וצבעים בהירים שמקנים למקום אווירה עליזה. מרבית החדרים פה זוגיים, עם מיטות נוחות ומצעים יפים וחדרי רחצה מרווחים ונקיים. מלבד זאת יש פה לאונג' חמים עם כורסאות עור נוחות, פופים ואוסף גדול של ספרים וסרטים.
כתובת: Rua Luz Soriano 19, First Floor, אתר אינטרנט


Stay Inn Lisbon. חדרים מעוצבים ומוקפדים


חדר הרחצה ב-Stay Inn לא היה מבייש מלון פאר


הלאונג' המקסים של Stay Inn Lisbon

Wombat's, לונדון
בדומה ל-Plus, גם Wombat's היא רשת של אכסניות בוטיק עם סניפים ברחבי אירופה. אחד מההוסטלים המיוחדים של הרשת נמצא באזור הדוקלנדס שבמזרח לונדון, בבניין ויקטוריאני מ-1860 ששימש כאכסניה למלחים שעגנו בעיר. מאז המבנה שופץ אך שמר על אופיו המיוחד, והיום מדובר בהוסטל פופולרי בקרב מטיילים ותרמילאים. זהו הוסטל עצום בגודלו, עם קרב ל-600 מיטות, הפזורות בחדרי מעונות (חלקם לנשים בלבד). בכל החדרים הנקיים והנעימים יש מיטות קומותיים מעץ, שירותים ומקלחות צמודים לחדר, לוקרים גדולי ממדים ו-Wi-Fi בחינם. יש גם חדרים פרטיים לזוגות. מלבד זאת יש מטבח משותף, מכבסה, בר מלא אווירה במרתף עם תקרות לבנים מקומרות, לאונג' נעים ומרפסת גג נהדרת בקומה התשיעית, כל אלה מספקים מקום מפגש נעים למטיילים.
כתובת: 7 Dock Street, אתר אינטרנט


חדר מעונות עם מיטות קומותיים ב-Wombat's | צילום: Marek Neumann, GFDL


הבר מלא האווירה של הוסטל Wombat's | צילום: Alan Williams, GFDL

WellnessHostel 4000, סאאס פה, שווייץ
הוסטלים אמנם פופולריים מאוד בערים הגדולות, אבל גם בלב הטבע הולכים ונפתחים הוסטלים נהדרים. דוגמה מוצלחת להוסטל כזה היא WellnessHostel 4000 שבעיירת הסקי השוויצרית סאאס פה (Saas Fee). ההוסטל החדש בנוי במבנה עץ מודרני בן חמש קומות, על פי תקנים אקולוגיים, ושוכן במיקום עוצר נשימה על צלע הר עם נוף לקרחון וליערות מסביב. יש פה חדרים זוגיים ומשפחתיים עם שירותים ומקלחת פרטיים, לצד חדרים קבוצתיים עם שש מיטות ושירותים ומקלחות משותפים באותה קומה. כל החדרים נקיים, נעימים ומעוצבים בסגנון מינימליסטי.


לאונג' חמים ונעים, עם אח מבוערת, ב-WellnessHostel 4000

גולת הכותרת של ההוסטל היא הספא, שבו אפשר להתפנק בתום יום של טיולים רגליים או סקי. יש בו בריכת שחייה מקורה ומחוממת עם מגלשת מים וחלונות ענק לנוף, סאונות, ג'קוזי, אמבט צמחים ומקלחות עם זרמי עיסוי ומפלים מסוגים שונים. יש גם מסעדה עם מרפסת ענקית מול הנוף ולאונג' חמים ונעים עם אח ותפריט ביסטרו. קשה לחשוב על אכסניה שמציעה כל כך הרבה פינוקים במחירים שווים לכל נפש.
כתובת: Panoramastrasse 1, אתר אינטרנט


הג'קוזי ב-WellnessHostel 4000 משקיף על המדרונות המושלגים של הרי האלפים

בתמונה הפותחת: הבר של Plus Berlin

 

 

אזור האגמים באנגליה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.