תפריט עמוד

האיים החמים של החורף

החורף הישראלי נחשב לחורף נעים למדי, עם הרבה ימי שמש ומעט ימים קפואים באמת. אבל לא תמיד זה מספק את אוהבי הקיץ המושבעים, שעבורם חופשה אמיתית פירושה השתרעות על חוף הים או שיזוף ליד הבריכה. במיוחד בשביל אלה בחרנו כמה איים, חלקם קרובים יחסית וחלקם רחוקים ואקזוטיים, בהם אפשר לבלות חופשת חורף שטופת שמש.

סרי לנקה: ממטעי תה למקדשים מוזהבים
האי דמוי הטיפה ששוכן בלב האוקיינוס ההודי מציע הרבה יותר מחופשת בטן גב. למעשה, מרבית המבקרים באי המרתק הזה, שמכונה אי הקינמון והתה, מקדישים את מרבית זמנם לטיולים ברחבי האי, שמציע שמורות טבע נפלאות עם חיות בר, מטעי תה ומקדשים מרתקים. אתרי החובה של סרי לנקה כוללים את בית המחסה לפילים יתומים, פינאוולה; העיירה דמבולה והמקדש המוזהב, ששוכן בחמש שחוברו יחדיו; ההר הקדוש מיהינטלה, שכמעט אלפיים מדרגות מובילות לפסגתו שעליה נמצאים מנזרים ומקדשים; סיגיריה, מצודה מרשימה המוקפת גנים; קנדי, הבירה התרבותית של סרי לנקה, שסביבה מטעי תה וחוות תבלינים; שמורת יאלה שבה פילים, קופים, צבאים ונמרים; והעיר העתיקה גאלה שמתאפיינת באדריכלות קולוניאלית. אחרי כל אלה מגיע הזמן לבלות בחופים היפים, שמרביתם מרוכזים בדרום האי.


נוף טיפוסי בסרי לנקה. הרים מיוערים ומטעי תה

האיים המלדיביים: אי לכל מלון
אם לסרי לנקה מגיעים בעיקר בשביל הטיולים, הרי שהאיים המלדיביים הם ההיפך המוחלט. הרפובליקה של המלדיביים משתרעת על פני יותר מאלף איי אלמוגים באוקיינוס ההודי, שרק 200 מהם מיושבים. האיים מוקפים בשוניות אלמוגים, מכוסים ביערות טרופיים ויש בהם חופים עם חול לבן ורך ומי טורקיז. כל אתר נופש בנוי על אי משלו, שאינו מיושב, וכך חווית הביקור באיים סובבת כולה סביב אתרי הנופש. אתרי הנופש במלדיבים בדרך כלל מציעים פינוקים ברמה גבוהה במיוחד. הם מורכבים מבקתות שבנויות מחומרים מקומיים ומשתלבות היטב בסביבתן, וחלקן שוכנות ממש בתוך המים.

במלדיבים אין אתרי חובה, אבל יש בהחלט כמה פעילויות חובה, כמו צלילה, או לפחות שנירקול, שכן שוניות האלמוגים שמסביב לאיים מציעות כמה מאתרי הצלילה הטובים בעולם. במים הצלולים של המלדיביים אפשר לפגוש כרישים, לווייתנים, צבי ים, אלמוגים, מלפפוני ים, דגים בשלל צבעי הקשת, מנטה ריי ואפילו שרידי ספינות. פעילות פופולרית נוספת היא גלישה, בשל הגלים הגבוהים ומזג האוויר הנפלא. וגם אם אינכם גולשים ואינכם צוללים, יש כמה פעילויות שלא תרצו להחמיץ במלדיבים, כמו סיורי שיט בין האיים (אותם אפשר להזמין בכל אחד מאתרי הנופש), שחייה ובעיקר התפרקדות נעימה על חוף הים. החופשה האולטימטיבית. אם תרצו קצת יותר מזה, תוכלו לבקר בבירת האיים, מאלה, המקום היחידי בו ניתן להתרשם מאורח החיים של המקומיים.


דייגים בסירת דאו מסורתית בזנזיבר

זנזיבר: הל, ציפורן וקינמון
האי זנזיבר, שנמצא ממזרח לחופי טנזניה, מציע תמהיל נהדר של חופים יפים, אתרי צלילה מצוינים ותרבות מרתקת. רבים בוחרים בחופי זנזיבר לסיים בהם טיול ספארי לטנזניה, אבל זנזיבר הוא יעד טיול נפלא בפני עצמו. בבירת זנזיבר, סטון טאון, היא עיר מרתקת, שבה ניכרת עד היום השפעתם של כובשיה האירופים והערבים ושל הסוחרים ההודים שעברו בה. כל אלה הותירו את חותמם מבחינה תרבותית וארכיטקטונית. העיר, שהוכרזה כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, מאופיינת בבתים שבנויים מאבן אלמוג לבנה, שדלתותיהם מגולפות ומעוטרות בקישוטים. לצד פנינים ארכיטקטוניות יש בעיר שווקים ססגוניים, ובהם השוק המרכזי, שוק דרג'אני.

מדרום-מזרח לסטון טאון שוכנת שמורת יער ג'וזאני, השריד האחרון ליער גשם טבעי באי. בשמורה עצים גבוהים, צמחייה סבוכה וגם קופי קולומבוס אדומים, מין אנדמי לזנזיבר שנמצא בסכנת הכחדה.

האי זנזיבר ידוע גם באדמתו הפוריה שבה גדלים מינים רבים של תבלינים, ובמהלך הביקור באי אין להחמיץ ביקור במטעי התבלינים, בהם מגדלים ציפורן, וניל, קינמון, קקאו, הל, קפה ועוד.

אחרי כל אלה כמובן שאסור לפסוח על מנוחה בחופים היפים של האי. החופים, שעם המפורסמים שבהם ניתן למנות את חוף קיוונגווה, חוף נונגווי, חוף מטמווה, חוף מיצ'אמווי וחוף מנגפוואני; מתאפיינים בחול לבן ורך שמעוטר בצמחייה טרופית ומי טורקיז שבהם ניתן לפגוש דולפינים, כרישים, צבי ים, מנטות ועוד.


דיונות חול רחבות בגראן קנריה, באיים הקנריים. קרוב לאפריקה

האיים הקנריים: חופים, דיונות ונופים געשיים
האיים הקנריים, שמונים כשבעה איים מיושבים ועוד כשישה איונים שאינם מיושבים, שייכים אמנם לספרד אבל שוכנים קרוב יותר לאפריקה, אל מול חופי מרוקו. השמש שזורחת באיים כל השנה והחופים המדהימים הופכים את האיים ליעד נופש פופולרי, בעיקר בקרב תיירים מאירופה. לצד חופים יפים ואתרי נופש הומים יש לאיים הקנריים עוד הרבה מה להציע – ערים יפות, כפרי דייגים ציוריים וגם מגוון רחב של נופים, מנופים געשיים, דרך אזורים צחיחים ועד ליערות עבותים.

המפורסם ביותר מבין האיים הקנריים הוא טנריף. זהו אי מגוון להפליא – יש בו ערי נופש תוססות, אטרקציות לכל המשפחה, חופים יפים ואפילו הר געש. בין האטרקציות הבולטות בו ניתן למנות את עיר הנופש פלאיה לאס אמריקס, עיר הנופש פוארטו דה לה קרוז, והפארק הלאומי טיידה שבו נמצא הר הגעש הגבוה בספרד.

איים נוספים הם האי גראן קנאריה, הגדול ביותר מבין האיים, שמתאפיים בדרום צחיח עם חופים הומים וצפון ירוק ופורה; פורט אוונטורה שבו נופים צחיחים וחופים נהדרים עם דיונות חול רחבות; לה פלמה, האי הירוק ביותר בקנריים שבו יערות עבותים וחופים עם חול שחור; לנזרוטה שמתאפיים בנופים געשיים מרשימים, לה גומרה והיירו.


נוף טיפוסי באי הקריבי דומיניקה. טבע פראי

האיים הקריביים: גן עדן טרופי
האיים הקריביים כוללים למעלה מ-7,000 איים ואיונים ששוכנים בים הקריבי, מתוכם רק כחמישים מיושבים. הם מונים כשלוש קבוצות עיקריות – איי הבהאמה, האנטילים הגדולים, שכוללים את קובה, היספניולה, ג'מייקה, פורטו ריקו ואיי קיימן; והאנטילים הקטנים, שרשרת איים קטנים בצורת קשת, המשתרעת מפוארטו ריקו ועד חופי ונצואלה. לאלה יש להוסיף את האיים הדרומיים ששוכנים בסמוך לחופי ונצואלה. השמש שזורחת כל השנה, הצמחייה הטרופית והחופים המדהימים יוצרים לאיים תדמית של גן עדן טרופי, מושלם לחופשת בטן גב. אבל בקריביים יש הרבה יותר מכך, ולכל אי יש את אופיו הייחודי. קובה, למשל, מיועדת בראש ובראשונה למי שמעוניין בחוויה תרבותית ומתעניין באדריכלות ובמוזיקה; האי אנטיגואה מושך את חובבי החופים, איי קיימן הם גן עדן לצוללנים, בדומיניקה יש חופים עם חול וולקני שחור, יער גשם סבוך, אתרי טבע נפלאים; ג'מייקה מציעה חופים יפים, הרים ירוקים, נהרות שוצפים והרבה רגאיי; ואילו טרינידד וטבגו מציעים שילוב של יערות גשם טרופיים, אתרי צלילה מרהיבים וקרנבל ססגוני ושמח במיוחד.


ולטה, מלטה. אחת מערי הבירה הקטנות בעולם

מלטה: חם בים התיכון
לא חייבים לנסוע רחוק בשביל ליהנות מחופשה חמימה על אי שטוף שמש. רפובליקת מלטה מורכבת מכמה איים שממוקמים בים התיכון, מדרום לאיטליה. מזג האוויר במלטה נעים ונוח כל השנה, וגם אם בחורף המים קרים מדי לרחצה, עדיין אפשר ליהנות מטיולים ברחבי האי, שיש בו כפרי דייגים ציוריים, מפרצונים קסומים, ארמונות מרשימים ומקדשים פרהיסטוריים. חובה לבקר בבירה ולטה, אחת מערי הבירה הקטנת בעולם, שרחובותיה הצרים עמוסים במבנים בעלי חשיבות תרבותית ואדריכלית עד שהעיר כולה הוכרזה כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. עיר נוספת שכדאי לבקר בה היא מדינה, עיר מוקפת חומה שגם בה מבנים היסטוריים רבים, קתדרלות וארמונות. אתרים מעניינים נוספים הם המפרץ היפהפה שזכה לכינוי "הלגונה הכחולה", המערות הימיות שבחוף הדרומי של מלטה, ובהן המערה הכחולה; המקדש הפרהיסטורי חג'ר אים; האתר הארכיאולוגי היפוגיאום והאי גוזו.

לקריאה נוספת:

גן עדן עלי אדמות: חמישה איים קסומים
גן עדן עלי אדמות: חמישה איים קסומים

כשאירופה ואמריקה הצפונית מתכסות בשלג, אין כמו חופשה חלומית על אי מרוחק, עם חופים לבנים, ים צלול להדהים וצמחייה טרופית עשירה. הנה חמישה איים שבהם תוכלו להגשים את הפנטזיה הזאת


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.