תפריט עמוד

האטה בתנועת הנוסעים במטוסים ברוב אזורי העולם

ענף התעופה ידע השנה משברים לא פשוטים, ועם זאת הוא סוגר את 2010 במגמת התאוששות. את השמחה מעכירים נתוני נובמבר שמצביעים על האטה מסוימת

בחודש נובמבר האחרון נרשמה האטה מסוימת בתנועת הנוסעים במטוסים, וזאת לאחר עלייה מרשימה בחודש אוקטובר, כך על פי דו"ח של ארגון חברות התעופה הבינלאומי יאט"א (IATA). על פי הדו"ח, באוקטובר חלה עלייה של 10 אחוזים בתנועת הטסים לעומת אוקטובר אשתקד, ואילו בנובמבר העלייה עמדה על 8.2 אחוזים בלבד לעומת החודש המקביל בשנת 2009. הנתונים מצביעים כי בכל אזורי העולם, מלבד באפריקה, ניכרה האטה בחודש האחרון. בשנה החולפת ענף התעופה התמודד עם כמה משברים לא פשוטים, בהם מזג אוויר חריג באירופה ובארצות הברית, שהביא לביטולי טיסות, וסגירת המרחב האווירי מעל אירופה בעקבות הענן הוולקני.

על פי מנכ"ל יאט"א, ג'יובני ביסיניאני, ההאטה של נובמבר מצביעה כי ההתאוששות המרשימה של ענף התעופה בשנה החולפת מתחילה להתמתן לעבר הרמות הרגילות של חמישה עד שישה אחוזים. "התעשייה מחליפה הילוכים במעגל ההתאוששות", הוא אומר, ומוסיף כי יהיה צריך לעבוד קשה יותר בשנת 2011 על מנת להשיג את רמת הרווחיות של 2010. בשנה הנוכחית צפויים להיות רווחים של 15.1 מיליארד דולר, לעומת התחזיות לשנת 2011 שמדברות על רווחים של 9.1 מיליארד דולר.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.