תפריט עמוד

דרישת שלום לוהטת מהשמש

צילומים חדשים שמגיעים מלווין שנשלח לחקור את השמש יעזרו לחוקרים להבין את השינויים החלים בכוכב הלוהט, שחומו מאפשר קיום של חיים בכדור הארץ

לווין מתקדם לחקר השמש, ששוגר בחודש פברואר השנה, החל להעביר תמונות ברזולוציה גבוהה במיוחד, ובעזרתן אפשר יהיה להבין טוב יותר את המתרחש בכוכב הלוהט. הלווין, ששמו SDO, ראשי תיבות של Solar Dynamics Observatory – מצפה של דינמיקת השמש, מצויד במכשור מתקדם ביותר והוא מצלם את השמש בפירוט רב באורכי גל שונים בתחום האולטרה-סגול, דבר שמאפשר לאסטרונומים להבין את השינויים המגנטיים החלים באזורים השונים של השמש. השינויים האלה משפיעים על המתרחש בכדור הארץ. התמונה הזאת, למשל, מתעדת בפירוט רב התפרצות שהתרחשה על השמש ב-30 במרץ השנה.

סוכנות החלל האמריקאית שלחה את הלווין למשימה בת חמש שנים. בזכות הציוד המשוכלל שלו, SDO יכול להעביר צילומים ברזולוציה גבוהה פי 10 מאלה המתקבלים בטלוויזיה HD והמידע שהוא שולח עובר במהירות רבה יותר מכל חללית אחרת.

השמש היא הכוכב הקרוב אלינו ביותר, וחומה הוא שמאפשר קיום של חיים על פני כדור הארץ. במרכז השמש הטמפרטורה מגיעה ל-14 מיליון מעלות ומתרחשים שם תהליכים הדומים להתפוצצות של פצצת מימן. בשמש יש גם אזורים קרים יותר, שבהן הטמפרטורה היא "רק" 60 אלף מעלות.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.