תפריט עמוד

דרום הולנד עם הילדים

מחוז לימבורג שבדרום-מזרח הולנד מאפשר לחוות את הולנד האותנטית, עם טבע פראי, ערים היסטוריות, גיחות למדינות השכנות והרבה אטרקציות לכל המשפחה. הצעה לחופשה עם הילדים באזור פחות מוכר של הולנד

הולנד היא יעד מושלם לחופשה עם ילדים. הנופים הפסטורליים, הערים המקסימות, המרחקים הקצרים, שפע האטרקציות המשפחתיות ולא פחות חשוב – ההולנדים – הופכים את הולנד לאחד היעדים הכי פופולאריים למשפחות. בעוד שמרבית הישראלים מתמקדים באמסטרדם ובמרכז הולנד, מחוז לימבורג (Limburg, ההולנדים מבטאים זאת לימברח), בפינה הדרום-מזרחית של הולנד, מציע נופים שונים בתכלית ואווירה אותנטית שקשה למצוא באזורים המתוירים יותר של המדינה. אם בכפרי הנופש הפופולריים שבמרכז הולנד התחושה היא שהגעתם לגרסה ההולנדית לקיבוץ, הרי שבלימבורג נדיר מאוד לשמוע עברית, ואם להודות על האמת, גם ההולנדים שמבקרים במקום מתקשים להבין את הניב המקומי. למרות שמעטים הישראלים שמרחיקים עד כאן, לימבורג הוא אחד מאזורי הנופש האהובים ביותר על ההולנדים.

פיקניק בחיק הטבע במחוז לימבורג. בשונה מאזורים אחרים בהולנד, הנוף אינו שטוח  

אחד הדברים שמייחדים את מחוז לימבורג הוא הנופים. הולנד ידועה בנופיה השטוחים והפסטורליים, כשמוקדי המשיכה העיקריים שלה –  מטחנות הרוח דרך כפרי הדייגים הציוריים ועד לגני קוקנהוף המרהיבים – הן מעשה ידי אדם. בלימבורג אפשר ליהנות לא רק מהאטרקציות המלאכותיות (שגם מהן יש פה בשפע) אלא גם מהטבע הפראי. זהו האזור היחידי בהולנד בו אפשר לראות גבעות, ויש בו גם אינספור מערות, לצד יערות, נהרות מתפתלים (המרכזי שבהם הוא נהר המס, Maas) וכפרים ציוריים. הטבע שבאזור מזמן לשלל פעילויות: הליכה וטיפוס, רכיבה על אופניים או על סוסים, שייט קיאקים ואפילו טיסה בכדור פורח.


משפחה מדוושת בנופי דרום לימבורג

מחוז לימבורג שוכן במפגש הגבולות של הולנד, בלגיה וגרמניה, מה שמקנה לו יתרון מובהק נוסף. אפשר להתמקם באחד מכפרי הנופש הנפלאים שבאזור ומשם לצאת לטיולי כוכב, לא רק בהולנד, אלא גם בחבל הארדנים היפהפה שבבלגיה ובגרמניה, השכנה ממזרח. בירת המחוז היא העיר מאסטריכט (Maastricht), אחת הערים העתיקות והיפות בהולנד.

הנה כמה מהמקומות והחוויות שאסור להחמיץ בלימבורג:

פלקנברג: ארץ המערות
העיירה היפהפייה פלקנברג (Valkenburg) נחשבת בעיני רבים לפנינה של מחוז לימבורג. זוהי עיירה היסטורית ומלאת קסם, שבתיה בנויים מאבן ליימסטון צהבהבה-לבנה, הטיפוסית לאזור. הנחל הקטן שחוצה את העיירה מוסיף לאווירה הציורית. העיירה משובצת בבתי קפה, מסעדות ופאבים, ויש בה ובסביבתה כמה אתרים מעניינים, כמו מבצר פלקנברג המרשים, אתר המרחצאות והספא Thermae 2000, פארק חבלים ופארק השעשועים המקסים Sprookjesbos שמעוצב כמו יער מהאגדות.


פלקנברג, עיירה היסטורית ומלאת קסם

אבל גולת הכותרת היא דווקא העולם שמתחת לאדמה. אבן הליימסטון שפלקנברג משופעת בה קלה לחציבה, ומתחת לפני האדמה נחפר מבוך של מאות קילומטרים של מנהרות ומעברים תת-קרקעיים, ממש עיר שלמה מתחת לאדמה. בחלק מהמערות יש ציורי סלע, באחרות יש פסלים שפוסלו באבן הגיר. מי שמגיע למקום בחורף ייהנה מביקור באחד משווקי חג המולד הכי מיוחדים באירופה, שמתקיים כולו מתחת לאדמה. אחת החוויות הכי ייחודיות ומרגשות במקום היא רכיבה על אופניים (בלוויית מדריך) בעומק של 40 מטר מתחת לאדמה, כשרק פנסים מאירים לכם את הדרך. אטרקציה נוספת מתת לאדמה היא מכרה הפחם Steenkolenmijn Valkenburg, בו אפשר לסייר במסגרת סיור מודרך עם כורה לשעבר.


נסיעה נופית ברכבת קיטור עתיקה באזור פארקסטד לימבורג

פארקסטד לימבורג: סקי, טירות וגן חיות
אזור נוסף, בדרום-מזרח לימבורג, שהולך וצובר פופולאריות הוא פראקסטד לימבורג (Parkstad Limburg). פעם האזור הזה היה ידוע בעיקר באתרים הארכיאולוגיים שלו, בהם ניתן היה להתרשם מהעתיקות הרומיות המרשימות ביותר בהולנד. בשנים האחרונות התווספו למקום המון אטרקציות מעשה ידי אדם. גן החיות Zoo GaiaPark שב-Kerkrade הוא אחד מגני החיות הכי חדשניים ומודרניים באירופה. פארק Mondo Verde שב- Landgraaf הוא פארק מקסים שמתאים לבילוי יום עם כל המשפחה, ובו גנים מרהיבים ביופיים עם צמחים מרחבי העולם, גן חיות, אזור שמוקדש לדינוזאורים וגם פארק שעשועים ובו מתקני משחק וטיפוס. אחת האטרקציות הבולטות בפארקסטד לימבורג היא Snow World Landgraaf, מרכז הסקי המלאכותי הגדול באירופה, בו אפשר להתנסות בסקי גם בקיץ. מלבד זאת יש באזור עוד המון אטרקציות לכל המשפחה ובהן פארקי שעשועים, מרכז טיפוס, אתרי ספא ומרחצאות, מוזיאונים (כולל מוזיאון מדע מוצלח) ונסיעה נופית ברכבת קיטור עתיקה.


פארק מונדו ורדה. צמחים מכל קצות תבל

ארץ הגבעות: מי אמר שהולנד שטוחה?

את הנופים היפים ביותר בדרום הולנד אפשר למצוא באזור ארץ הגבעות (Heuvelland), שגובלת בחבל הארדנים של בלגיה. את הנופים שתראו כאן, לא תראו בשום מקום אחר בהולנד: גבעות ירוקות, כרי מרעה, נחלים ונהרות. כאן גם נמצאת הנקודה הגבוהה ביותר בהולנד, בגובה 322.5 מטר. האזור שופע שמורות טבע ומציע המון פעילויות בחיק הטבע, כמו הליכה, רכיבה על אופניים ושייט. גם האזור הזה גדוש באטרקציות לכל המשפחה כמו מרכז טיפוס, פארק מים מקורה, או מבוך הצמחים הגדול ביותר בהולנד, שנמצא ממש במשולש הגבולות. ההורים ייהנו מכפרים קטנים וציוריים, מוזיאונים וגלריות וחנויות קטנות שמוכרות את התוצרת האזורית. הגרגרנים ייהנו מריכוז גדול של יקבים, מבשלות בירה ומסעדות כפריות.


נוף טיפוסי בארץ הגבעות

מאסטריכט: בילוי עירוני
אם אחרי כמה ימים בטבע ההולנדי חשקה נפשכם באווירה עירונית, מאסטריכט (Maastricht) היא בחירה מצוינת. בירת מחוז לימבורג היא אחת משלוש הערים העתיקות ביותר בהולנד, והיא יכולה להתחרות בקלות גם על תואר אחת הערים היפות במדינה. העיר שוכנת בסמוך לגבול עם בלגיה ולמעשה, מכאן ניתן לצעוד ברגל לשכנה מדרום. את מאסטריכט חוצה נהר המאס (Maas), שהעניק לעיר את שמה. מרכז העניינים נמצא בעיר העתיקה והיפהפייה, שבה רחובות מרוצפי אבן, בתים עתיקים וכנסיות מרשימות. זוהי עיר מלאת חיים עם אווירה קוסמופוליטית, בין היתר הודות לאוניברסיטה שמושכת סטודנטים זרים רבים לעיר. אסור להחמיץ את שתי הכיכרות הגדולות של העיר – בכיכר Vrijthof נמצאת קתדרלת St Jan וכנסיית St Servaas המרשימה, ואילו בכיכר Markt נמצא בית העירייה ופעמיים בשבוע העיר משובצת במוזיאונים גלריות, מסעדות, בתי קפה וחנויות ייחודיות.


מאסטריכט, אחת משלוש הערים העתיקות בהולנד ובהחלט גם אחת היפות במדינה

ומי שרוצה לשלב שופינג בחופשה, ישמח לגלות את האאוטלט Maasmechelen Village, שמציע אינספור מוצרים ומותגים, בהם גאנט, בוס, לקוסט, מקס מארה, ראלף לורן, ורסצ'ה, בנטון ורבים רבים אחרים. במקום גם בתי קפה, מעדניות ומסעדות כדי להרגיע את הרעב במהלך הקניות.  

קפיצה קטנה לחו"ל
אחד מהיתרונות הבולטים של מחוז לימבורג הוא קרבתו לבלגיה ולגרמניה, שמאפשרת לצאת לטיול כוכב לא רק בהולנד אלא גם במדינות השכנות.

חבל הארדנים בבלגיה, שגובל במחוז לימבורג, נחשב לאזור היפה ביותר בבלגיה, עם גבעות ירוקות, יערות ונהרות, לצד ערים עתיקות ומלאות אווירה וכפרים מקסימים. בארדנים יש המון אפשרויות לבילויים בחיק הטבע – טיולי הליכה ומסלולי רכיבה על אופניים, קרטינג, קיאקים, פארקי חבלים ועוד ועוד. כדאי גם לקפוץ לביקור בלייז' (Liège), העיר השלישית בגודלה בבלגיה, שמרוחקת רק כחצי שעה נסיעה ברכבת ממאסטריכט. זוהי עיר היסטורית עם ארכיטקטורה מפוארת וחיי תרבות עשירים, ואם אתם מגיעים ביום ראשון, אל תחמיצו את שוק לה באטה, שמציע אינספור דוכנים בהם מוכרים הכל – מאוכל, דרך בגדים ועד עתיקות.


פארק הסרטים בגרמניה, פארק שעשועים שמוקדש לעולם הקולנוע | באדיבות Movie Park Germany ©

גם גרמניה, השכנה ממזרח, מציעה לא מעט אטרקציות מעניינות במרחק נסיעה קצרה. כדאי לבקר, למשל, באאכן (Aachen), עיר עתיקה עם היסטוריה מפוארת, אתרים ארכיאולוגיים, קתדרלה מרשימה במיוחד ומעיינות חמים. אחת האטרקציות המומלצות למשפחות היא פארק הסרטים (Movie Park), פארק שעשועים נהדר, שמוקדש לעולם הקולנוע. בנוסף לרכבות הרים, קרוסלות ושאר מתקני שעשועים, יש כאן גם מופעים מושקעים עם דמויות מוכרות ואהובות, דוגמת בוב ספוג ודורה, מופעי פעלולים ועוד. 


כפר הנופש Landal Hoog Vaals. כפרי הנופש מהווים אופציה מצוינת למשפחות

איפה ישנים?
לינה בכפר נופש מהווה פתרון אידיאלי עבור משפחות. במקום חדר צפוף במלון, בכפרי הנופש תמצאו וילות מרווחות, הכוללות חדרי שינה, סלון ומטבח מאובזר. בכל כפר נופש יש שלל מתקנים, כמו בריכת שחייה, מגרשי ספורט, מגרש משחקים לילדים, מועדון ילדים, פינת ליטוף, מקום להשכרת אופניים, מסעדה ועוד ועוד.


אגם דייג בכפר הנופש Landal De Lommerbergen. בכפרי הנופש יש מתקנים רבים לשימוש האורחים

אחת מרשתות כפרי הנופש הפופולריות ביותר בהולנד היא Landal, שכל כפרי הנופש שלה שוכנים בלב הטבע הירוק. באזור לימבורג יש כמה כפרי נופש מוצלחים, אחד מהם הוא Landal Hoog Vaals. זהו כפר נופש יוקרתי במיוחד, שכל הבתים בו בנויים בלב הנוף הפסטורלי. בכפר יש בריכת שחייה מקורה, באולינג, מגרשי ספורט, מיני גולף, מגרש משחקים, אגם דייג, מסעדה ואזור משחקים מקורה לילדים. פארק נוסף הוא Landal De Lommerbergen ששוכן בלב מחוז לימבורג, ליד ונלו (Venlo). בכפר יש פארק מים טרופי מקורה עם בריכת גלים, מגלשות מים ואטרקציות נוספות, אזור משחק סגור לילדים, אי הרפתקאות עם גן שעשועים גדול, פינת ליטוף ועוד. 

___
הצילומים בכתבה: לשכת התיירות של לימבורג, כפר הנופש Landal Hoog Vaals, כפר הנופש Landal De Lommerbergen,
אייסטוק, מפליקר vtveenCoanri/Rita

 

 

מטעמים הולנדיים

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהולנד

הולנד לנוסע העסקי
הולנד לנוסע העסקי

לעבוד עם הולנדים? לכאורה זה דבר פשוט ומתאים מאוד לישראלי, זאת מדינה מערבית שבינה לבנינו יש פער ההתנהגותי קטן יחסי. נכון, הוא קטן ביחס לתרבויות אחרות, אבל עדיין יש פערים והבדלים, וניתן ליפול למלכודות ולקלקל את הפעילות המשותפת. ...

סיור קולינארי באמסטרדם
סיור קולינארי באמסטרדם

הסיור הקולינארי באמסטרדם הוא טיול לאורך תולדותיה. הוא מתחיל בראשיתה של ההתיישבות באזור זה, אחד האזורים העניים ביותר באירופה עד סוף ימי הביניים. ממשיך אל תקופת הפאר והתהילה של האימפריה המסחרית ההולנדית שהיא גם תקופת פריחת הנצרות הקלוויניסטית ...

ביקור באיינדהובן: הרבה יותר מכדורגל
ביקור באיינדהובן: הרבה יותר מכדורגל

איינדהובן שבדרום הולנד מהווה בסיס מצוין לטיולים באזור, אבל לפני שיוצאים לטיול, כדאי לבלות כמה ימים בעיר עצמה. איינדהובן, הנחשבת לבירת העיצוב של הולנד, מציעה מוזיאונים מצוינים, אוכל טוב, פארקים ירוקים וכמובן כדורגל משובח