תפריט עמוד

בשבע בדיוק:
במדינות רבות מצפים מכם להגיע בדיוק בשעה שהוזמנתם. בארצות הברית, למשל, דייקנות היא ערך נעלה. איחור של עד רבע שעה ייחשב סביר, בעיקר אם ילווה בהתנצלות כנה. איחור רב מזה יעליב, שכן יתפרש כאילו זמנו של הממתין לכם אינו יקר בעיניכם. אם אתם עומדים לאחר, צרו קשר מוקדם ככל האפשר, התנצלו על האיחור הצפוי וידעו את הממתין בדבר שעת הגעתכם הצפויה. עם זאת, ממש לא היינו ממליצים להקדים. עליכם לנהוג כך גם בדנמרק, בפינלנד, בצרפת, בגרמניה, באוסטריה, בסין, ביפן, בקוריאה, בתורכיה, בנורווגיה ובפיליפינים (הערה: במדינה זו כדאי לוודא היטב כי הוזמנתם באמת ובתמים — פיליפינים נוטים להזמין בלי שיתכוונו לכך ברצינות).

בשבע ורבע עד שבע וחצי:
יש מדינות שבהן מצפים מכם לאחר. אם תגיעו בשעה שצוינה בהזמנה, יפרשו זאת כחוסר נימוס. זמן האיחור המצופה במדינות האלה הוא: עשר עד עשרים דקות באנגליה; רבע שעה עד חצי שעה בספרד, בבוליביה, בצ'ילה, בהודו ובאיטליה; וחצי שעה בקולומביה, באינדונזיה וביוון (שבה מומלץ לאחר אפילו ביותר מחצי שעה).

בשמונה ואילך:
בכמה מדינות השעה שנקבעה היא מושג ערטילאי. בארגנטינה ובוונצואלה, למשל, תיחשבו חסרי נימוס אם לא תאחרו בחצי שעה עד שעה למסיבה. באורוגוואי יצפו מכם לאחר בשעה, ובפרגוואי אירוע חברתי יכול להתחיל עד שעה וחצי לאחר המועד שנקבע. במקסיקו, כמה שלא תאחרו, תמיד תגיעו ראשונים.

להקדים בחמש דקות:
בשתי מדינות, שונות זו מזו לחלוטין, יצפו מכם להגיע בזמן, ואפילו להקדים בכמה דקות: באוסטרליה ובטייוואן.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.