תפריט עמוד

דו"ח חדש: בנגקוק העיר המתוירת ביותר בעולם

מדד ערי התיירות העולמי של מסטרקארד, המתפרסם זו השנה השלישית, צופה כי במהלך 2013 בנגקוק תהיה העיר עם כמות התיירים הגדולה ביותר מבין 132 ערים ברחבי העולם. בכך היא תעקוף את לונדון, שדורגה במקום הראשון במדד שפורסם בשנת 2012, כשבין השתיים צפויים להפריד כ-25,000 תיירים – הפרש של כאחוז אחד. את רשימת חמשת הערים המובילות מבחינת ביקורי תיירים סוגרות, לפי הסדר, פריז, סינגפור וניו יורק. תל אביב נמצאת במקום ה-87, לפני ערים כפילדלפיה, אטלנטה, ניירובי וקייפטאון.

מדד ערי התיירות העולמי של מאסטרקרד מדרג ערים במונחים של מספר המבקרים הבינלאומיים הכולל המגיע אליהן, וההוצאות של אותם מבקרים בעת שהותם בערים אלו. הדו"ח גם מספק תחזיות צמיחה של מספר המבקרים והנוסעים בשנת 2013.


קואלה למפור, בירת מלזיה. בדו"ח בולטת הדומיננטיות של הערים באסיה

המגמה הבולטת במדד הנוכחי היא הדומיננטיות של אסיה, עם 32 ערים אסייתיות המופיעות ברשימה, בהן סינגפור, קואלה למפור, הונג קונג, סיאול, שנגחאי וטוקיו. "עליית קרנן של הערים באזור אסיה-פסיפיק משקף את השינוי המתרחש בעולם, כאשר את חלקו הגדול אפשר לייחס לעליית השווקים המתפתחים", אמרה אן קאיירנס, נשיאת תחום השווקים הבינלאומיים במסטרקארד. "שינוי זה בא לידי ביטוי באמצעות השימוש בתשלומים אלקטרוניים, המאפשרים ליותר אנשים ממקומות רבים יותר מבעבר להיות חלק מהכלכלה העולמית". ד"ר יואה הדריק-וונג, יועץ לכלכלה עולמית במסטרקארד ומחבר הדו"ח מוסיף כי מיקומה של בנגקוק במקום הראשון ברשימה מסמל לא רק את הצמיחה באסיה, אלא גם את עליית חלקו הדרומי של העולם, הכולל אזורים באפריקה, אסיה ודרום אמריקה.


מקסיקו סיטי. מובילה את רשימת עשרת הערים המתוירות ביותר באמריקה הלטינית | צילום: schlaeger, flickr

לונדון ממשיכה להוביל את הדירוג של ערי אירופה במספר המבקרים הבינלאומיים, כשאחריה ניצבות פריז, איסטנבול, ברצלונה ומילאנו. ברלין, שדורגה במקום ה-17, היא בעלת הצמיחה המהירה ביותר במערב אירופה. ניו יורק ממשיכה גם השנה להיות העיר התיירותית המובילה בצפון אמריקה, כשאחריה מדורגות לוס אנג'לס, מיאמי וטורנטו, שגם מציגה את שיעור הצמיחה המהיר ביותר בנחיתות תיירים בצפון אמריקה. מקסיקו סיטי מובילה את רשימת עשרת הערים המתוירות ביותר באמריקה הלטינית, רשימה שנותרה ללא שינוי מהשנה שעברה. ואילו באזורנו – דובאי ממשיכה להחזיק במקום הראשון בפער גדול. תל אביב, שכאמור, מדורגת במקום ה-87 ברשימה הכללית, נמצאת במקום העשירי באזור המזרח התיכון ואפריקה.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.