תפריט עמוד

דאגה באיסלנד: טייקון סיני קונה אדמות בצפון האי

יזם סיני מתכנן להקים מתחם תיירותי גדול בצפון-מזרח איסלנד, אולם המתנגדים חוששים שזהו צעד אסטרטגי מצד סין להשיג דריסת רגל באזור

צעד אסטרטגי או פיתוח תיירותי? הרוחות באיסלנד סוערות סביב רכישת קרקעות בצפון-מזרח המדינה על ידי יזם סיני. היזם נמצא בתהליכים של רכישת 300 קילומטרים רבועים של קרקע בתולית עליה הוא רוצה להקים מתחם תיירות אקולוגי, שיכלול מלון ומגרש גולף. על פי ה-CNN, שמדווח על העסקה המתגבשת, עלות המיזם מוערכת בכ-100 מיליון דולרים, מתוכם 8.8 מיליון דולרים ישולמו לבעלי הקרקעות.

אלא שהפרויקט הזה מעורר ביקורת קשה באיסלנד. ארגונים ירוקים חוששים לגורלם של השטחים הפתוחים והפראיים שאיסלנד התברכה בהם, ובין השאר הם שואלים מדוע נדרש שטח גדול כל כך, המהווה 0.3 אחוזים מכלל שטחה של איסלנד, כדי להקים מלון אחד. גם גורמים ממשלתיים הביעו אי שביעות רצון מהמיזם הסיני. איסלנד היא אמנם מדינה קטנה וגרים רק 320 אלף תושבים, אולם מיקומה האסטרטגי – בצפון האוקיינוס האטלנטי, בין אירופה לצפון אמריקה – מעורר חששות שהפרויקט התיירותי הוא למעשה ניסיון מצד סין להשיג דריסת רגל באזור. שר הפנים האיסלנדי, שאישור שלו נדרש על מנת שהעסקה תצא אל הפועל, אמר כי יתכן שיש פה מניעים נסתרים: "הסינים פעילים מאוד בקניית אדמות ברחבי העולם, ואנחנו צריכים להיות מודעים להשלכות הבינלאומיות שיכולות להיות לעסקה מסוג זה". עם זאת, נשמעים גם קולות אחרים, בהם של שר החוץ האיסלנדי, האומרים כי אין לפסול על הסף את הפרויקט, שכן הוא יכניס כסף רב לקופת המדינה ויעודד את התיירות לאיסלנד.

טיול בטבע הפראי של איסלנד בכתבה הבאה:

איסלנד: מחוץ למסלול המוכר
איסלנד: מחוץ למסלול המוכר
הרי געש, גייזרים ומפלים מרשימים הם רק חלק מתופעות הטבע שתגלו באיסלנד. הצעה לטיול בחלקו הדרומי של האי שלא מפסיק להדהים


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.