תפריט עמוד

גן עדן למשפחות: הרי הטטרה הסלובקים

טיול משפחתי בטבע המרהיב של סלובקיה, עם שלל פעילויות מלהיבות כמו רפטינג, קיאקים, מגלשות הרים, חץ וקשת, פארק חבלים, אופניי הרים ועוד. מכל אלה אפשר ליהנות בטיול ג'יפים או בחופשה עצמאית בטבע

סלובקיה היא מדינה צעירה בגיל – היא נולדה רק ב-1993, כשצ'כוסלובקיה הפכה לשתי מדינות נפרדות – וצעירה כיעד תיירותי. למרות מיקומה במרכז אירופה היא הרבה פחות מוכרת ומתוירת משכנותיה האחרות, בהן אוסטריה, הונגריה וצ'כיה. לעובדה הזאת יש יתרון גדול עבור המטיילים בסלובקיה, שאינה עמוסה בגדודי תיירים.

הטבע הסלובקי מרהיב ביופיו, והטיול, שמתמקד בהרי הטטרה, עובר דרך יערות שכמו יצאו מסיפורי אגדות, נהרות ומפלים, אגמים ופלגי מים, מערות נטיפים ומערות קרח. לאווירה האגדית תורמות גם הטירות עתיקות והכנסיות הגותיות הענקיות. הוסיפו לכל אלה פעילויות מלאות אדרנלין, כמו רפטינג, קיאקים, מגלשות הרים, חץ וקשת, פארקי חבלים ועוד – ותקבלו טיול משפחתי חווייתי ומהנה להפליא.

נופים פסטורליים בהרי הטטרה. מיעוט התיירים הופך את הטיול להנאה אמיתית

אפשר לטייל בסלובקיה בשתי דרכים: בטיול ג'יפים מודרך (1,195 אירו למשתתף) או בחופשת טבע עצמאית, הכוללת הדרכה לפני היציאה, GPS ומפות לניווט לכל מסלולי הטיול, טיסה לבודפשט וחזרה, לינה במלונות הרים איכותיים על בסיס חצי פנסיון וחבילת אטרקציות (849 אירו למשתתף).

הטיול המשפחות בהרי הטטרה הסלובקים נפתח בטיסה ישירה לבודפשט ומשם חוצים את הגבול ונוסעים לעיר קושיצה. כאן מקבלים את הג'יפים ויוצאים בנסיעה צפונה אל שמורת הרי הקארסט הסלובקי. הנסיעה בדרכי שטח חולפת בנופים ירוקים ומובילה אל ההרפתקה הראשונה בטיול, אבל כמובן לא האחרונה: גלישה מהירה במזחלות "בוב". מכאן ממשיכים בנהיגת שטח ביערות עצומים אל אגם רוזין, בו שוהים במהלך שני הלילות הבאים במלון משפחתי מפנק.


קיאקים, חוויה אדרנלינית אחת מיני רבות המצפות למטיילים בסלובקיה

היום הבא בטיול מוקדש כולו לנסיעות שטח ביערות הבלתי נגמרים של הקראסט הסלובקי. כמי שבא ממדינה דלה בעצים, אי אפשר לשבוע מהנופים המיוערים, שמהם נהנים בנסיעה בג'יפים ובטיול הליכה קצר בין עצי היער אל נקודת תצפית מרהיבה על האגם, הסכר העצום והמרחבים ההרריים שנמתחים סביבו. את היום מסיימים בירי בחץ וקשתות מקצועיות.

סלובקיה מצטיינת במערות נטיפים ענקיות, וגם הטיול שלנו לא פוסח על ביקור במערה שכזאת. בפתחה של אחת ממערות הנטיפים הגדולות בסלובקיה מקבלים חליפת כורים מיוחדת וקסדה עם פנס ויוצאים למסע מדהים בבטן האדמה. נהר תת קרקעי זורם במערה, ובמהלך מיליוני שנים המים חצבו חללים ענקיים ויצרו נטיפים וזקיפים, מהם אפשר להתפעם בהליכה על גשרים וטיפוס בסולמות. לאחר ההרפתקה בבטן האדמה יוצאים לאור היום וממשיכים לביקור באחד הכפריים המקומיים, שם מתארחים לשתייה חמה בחצר של משפחה מקומית. לעת ערב מגיעים אל הרי הטטרה הגבוהים ומתמקמים במלון כפרי מפנק למרגלות ההרים. את ארוחת הערב נאכל בגרסה המקומית למנגל – מדורה שעליה נצלים שיפודים ענקיים של נקניקיות ובשרים (המבוגרים מלווים את האוכל בשתיית בורו ויצקה, משקה אלכוהולי מקומי) לחגיגה אמיתית.


נסיעה בדרכי שטח הרריות עוברת דרך נופים ירוקים ותצפיות מרהיבות

היום הבא עמוס בהרפתקאות בשמורת טבע יפהפייה ששמה הולם אותה: גן העדן הסלובקי. מטפסים עם הג'יפים למרכז השמורה, שם יוצאים לטיול רגלי אל אחד מקניוני המים הרבים של השמורה, למסלול העובר דרך גשרים התלויים מעל המים. ואם כבר הזכרנו מים, איך אפשר בלי רפטינג? בפארק הלאומי פייניני עובר קניון מרהיב, שיוצר נהר דונצ'אק, ושם נהנים מחוויית רפטינג רטובה ומלאת אדרנלין. בסיום הרפטינג יוצאים לרכיבה על אופני הרים בחזרה לאורך הנהר אל בסיס היציאה של הרפטינג, שם ממתינים הג'יפים. ויש אפילו קפיצה קטנה לחו"ל: גשר להולכי רגל החוצה את הנהר מוביל מצדו הסלובקי אל צדו הפולני, שם מטיילים בכפר מקומי.

מי שחשב שבזה הסתיימו חוויות האדרנלין טעות בידו. ביום המחרת מעפילים ברכבל הארוך והגבוה ביותר בסלובקיה אל אגם אלפיני בין פסגות הרי הטטרה הגבוהים. יוצאים לטיול רגלי סביב האגם ונהנים מתצפית אל הפסגות הגבוהות והמרחבים סביבן. אחר הצהריים משתעשעים בפארק מים ובו מגלשות ובריכות קרות וחמות. מכאן נוסעים לביקור בעיר בלבוקה, אתר מורשת עולמית של אונסק"ו ועיר יפהפייה עם טירות, כנסיות גותיות וסמטאות עתיקות, שעל פי האגדה רוחה של הגבירה הלבנה מסתובבת בהן עד עצם היום הזה…


לא כדאי להחמיץ ביקור באחת ממערות הנטיפים הענקיות של סלובקיה

מכאן ממשיכים בנסיעה לקושיצה, הבירה הצפונית של סלובקיה, שהוכרזה כבירת התרבות של אירופה לשנת 2013, ומתמקמים במלון בממרכז העיר העתיקה.

היום השישי והאחרון לטיול נפתח בעוד הרפתקת אדרנלין בפארק החבלים בקושיצה, עם גשרי חבלים ואומגות בין צמרות העצים. אחרי החוויה בטבע, נהנים מסיור עירוני בעיר המרתקת, כולל ביקור ברובע היהודי ובשווקים מקומיים. ארוחת פרידה חגיגית מסכמת את החופשה, שתישאר חרוטה בזיכרון עוד זמן רב.

כתבה פרסומית

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.