תפריט עמוד

גל החום באילת פגע בציפורים הנודדות

בתנ"ך מתואר השליו, ששימש לצד המן כמזון לבני ישראל שיצאו ממצרים, כאילו נפל מן השמיים. תופעה דומה נראתה בימים האחרונים באילת. גל החום שפקד את העיר הדרומית אחראי לתשישות מוגברת של ציפורים נודדות, אשר עוברות באזור בתקופה זו בדרכן לאסיה ולאירופה. לרוב, הציפורים התשושות הן ציפורי שיר קטנטנות, אשר מתחבאות בשיחים ובעצים, אך לא כך הפעם. עשרות ציפורי מלכישליו (קרוב רחוק של השליו התנ"כי) נמצאו תשושים בעיר ובאזורי החקלאות הסמוכים אליה. המלכישליו הוא עוף ביישן והסיכוי לראותו באתרי הקינון נמוך מאוד, אולם הפעם צפרים זיהו עשרות פרטים מתרוצצים בשטח הפתוח בחיפוש אחר אוכל או מעט מים, אחדים אף נאספו על ידי תושבים במרכז העיר והובאו לטיפול.

אנשי הפארק הבינלאומי לציפורים אילת מדווחים על הגעה של מספר רב של עופות תשושים, בעלי משקל מועט וחוסר חמור במסת שריר. פרטים אלו, אשר עפו מעל למדבר ונתקלו בגל החום, פירקו כל רקמת שומן והרבה מרקמת השריר בגופם כדי להגיע למקום מבטחים. הכתם הירוק הראשון בו נתקלו היה העיר אילת וסביבותיה.


זהבן, בעל הופעה מרשימה וקול ערב | צילומים: יעל לנרד

בנוסף למלכישליו, נראו בימים האחרונים בשטח פארק הציפורים גם שפע של זהבנים וסבכים ניציים. שני המינים הללו ידועים בהופעה חיצונית מרשימה: הראשון צבוע כולו צהוב ושחור וגודלו בינוני ואילו השני הוא קטנטן אך מזכיר במראהו את הנץ. לא כל שנה נראות כמויות כאלו גדולות מהמינים הללו וזוהי ללא ספק חגיגה לעיניים – ובמקרה של הזהבן גם לאוזניים בשל שירתו המקסימה.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.