תפריט עמוד
הניסיון הראשון לגלוש בעזרת גלשן-גלים על גלי נהר התרחש בספטמבר 1975. ארתור ואלכסנדר פאולי, שני אחים מהעיירה טרוסטברג שבדרום גרמניה, יצאו למסע גלישה אחר גלי-נהר. בדרך הם גילו כמה נהרות היוצרים גלים, אך ניסיונם לגלוש עליהם לווה בקשיים. המזל האיר להם פנים כשהגיעו לנהר איזר (Iser). האחים פאולי גילו את הפוטנציאל הגדול הגלום בנהר. הגל הגבוה שיצר היווה עבורם אתגר, והם גלשו עליו בהנאה. באזור בו גלשו האחים שכן מועדון שייט. אנשי המועדון ומבקריו הביטו בשניים יוצרים ענף גלישה חדש, והפיצו את השמועה לשאר העולם. כיום גולשים על נהר איזר יותר מ-400 גולשים, ומספרם ממשיך לגדול.

הגלישה בנהרות נפוצה כיום גם בשאר העולם, ישנם גולשים רבים היוצאים היום למסעות אחר גלי-נהר במקומות שונים על הגלובוס. כמה מהנהרות הפופולריים הם נהר האמזונס המסוכן, נהר הנילוס, נהר סאראוואק שבאינדונזיה ונהרות רבים נוספים בעולם כולו. הנחשול הגבוה ביותר עליו דווח בספר השיאים של גינס הוא נהר קייאנטאג שבסין, המתנשא לגובה של תשעה מטרים וחולש על הנהר במהירות של עשרים וחמישה קמ"ש.

לא כל נהר יכול ליצור גל, הדבר תלוי בשילוב של גאות חזקה ושיפוע נמוך של הנהר. הגלישה על גלי נהר מסוכנת ואינה מתאימה לחובבים: הנחשול לעיתים כל כך חזק שהוא מסוגל לסחוב עימו עצים ואפילו בתים היושבים על גדות הנהר. אין זה מונע מגולשים מקצועיים לנסות את החוויה החדשה. גלישה על גלי נהרות מזכירה מאוד את הטכניקה בה גולשים על גלי הים, גם ציוד הגלישה דומה במקצת, אך ההבדל בתנאי הטבע משנה את כל התמונה: אין את המרחב האין סופי של הים וגם לא את עומקו.  הנהר, לעומת הים, צר, עשיר בסלעים ונמוך מאוד. נפילה מהגלשן עלולה לגרום לפגיעות בגוף, לכן רצוי להצטייד גם בחליפת גלישה ובקסדה.

ענף הגלישה בנהרות מתפתח לאיטו. במדינות רבות מתכנסות כעת קבוצות גולשים ומקימות ארגוני גלישה למינם. על גדותיהם של נהרות בעולם כבר מוקמות תחנות גלישה מסודרות למטיילים, בהן ניתן להשכיר ציוד ולקבל הדרכה מסודרת. ברשת מועלים אתרים חדשים על הנושא וגולשי ים רבים החלו לתכנן את מסעם הבא אל נהרות שונים בעולם, מתוך סקרנות לבדוק את ענף הגלישה החדש.

לאלו שאוהבים ספורט אתגרי ומגלים עניין בענף החדש, ישנם אתרים ברשת מהם אפשר לקבל מידע על נהרות שונים בעולם, לקרוא סיפורים וחוויות של גולשים, לקבל דיווחים על יעדי גלישה אקזוטיים ולהיות שותפים מלאים לחוויה.
מידע נוסף אפשר לקבל באתר: www.riversurfing.ca.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.