תפריט עמוד

גלישה בקוסטה ריקה – חופים מומלצים

עונת הקיץ בקוסטה ריקה היא בין החודשים אוקטובר-אפריל. בחודשים אלו אלפי תיירים גודשים את המדינה, בתי המלון עמוסים, המחירים מרקיעים שחקים, החום מעיק והלחות גבוהה, ולכן יש את האפשרות השנייה – קניית הכרטיס לתחילת יוני, תוך מחשבה להישאר במקום עד לאוקטובר. בחודשים אלו מובטח כי המחירים נמוכים (חשוב לציין מחירים), וחשוב מכך – תדירות הגלים גבוהה. עם זאת, יש להתחשב בכך כי העונה היא עונה גשומה, דבר שמצריך הצטיידות במעיל גשם דק, ובימים מעוננים וגשומים במיוחד יש להצטייד גם ביכולת להעלות חיוך על הפנים…
אחרי טיסה בלתי נגמרת של 20 שעות בסך הכול (16 שעות עד מיאמי וארבע שעות נוספות עד ליעד הסופי) נחתי בסן חוזה לתחילת ההרפתקה.

חופים לגולשים בקוסטה ריקה

PLAY HERMOSSA
זהו BEACH BREAK עקבי מאוד שנפתח לשני הכיוונים. בגל מעל שני מטר FACE הוא מתעגל ויוצר חלל אדיר עד שאפשר להכין ארוחת ערב ולהזמין אורחים… במים, הסביבה אוהדת ואין הרבה אנשים. זהו פשוט SPOT שנגזר מהסרטים. ברשת מלונות BEST WESTERN שפזורה ברחבי המדינה מצוי לוח מידע שמציג את כיווני זרימת ה- SWEEL וטבלת גאות ושפל.

BOCA BRANCA
חוף יפהפה שבו נשבר גל שמאלי שטוח באורך שדורש לסובב את הצוואר. ה- POINT קצת עמוס בעיקר בגולשי LONGBOARD אבל אל דאגה, יש מספיק גלים לכולם.

MALPAIS
יש להגיע שעתיים לפחות לפני צאת המעבורת, ולא, ייתכן כי תפסידו יום שלם (במקרה הגרוע) או תיאלצו להמתין שש שעות (במקרה הטוב). כדאי ליהנות מהנוף – איים טרופיים מרהיבים, יאכטות שטות, דולפינים שוחים מול חרטום המעבורת והקנטינה (מכולת קטנה במעבורת) מפנקת ברגעי החופש
(MILKA, CERVECA, COCA COLA…).

TAMARINDO
זוהי עיר חוף מרכזית בצפון, אשר ממנה אפשר להגיע לארבעה חופים מעולים: NEGRA, AVELLANCE, GRANDE TAMARINDO. העיר עצמה היא עיר תיירותית ואפשר למצוא בה ממגוון השירותים: בנק, מרפאה, שוק, חנויות גלישה, חיי לילה סוערים והרבה מאוד תיירים (ותיירות). המרחק בין העיר לחופים הוא עד עשר דקות נסיעה בג'יפ מקומי (שוכרים או תופסים טרמפ עם אחד המקומיים). רצוי לא לפספס את חיי הלילה שיש לעיר להציע – הזדמנות ליהנות מגן עדן טרופי על כל המשתמע מכך…

החופים עצמם מאפשרים גלישה בכל הרמות, ה- AVELLANCE למשל, בנוי בצורת סהרון, כך שבחלק הצפוני אל מול שפך הנהר הגל גבוה וחלול יותר, לעומת הקצה  הדרומי שלו, שיותר שטוח. מדרום לחוף זה ניתן לעבור ל-NEGRA , שם אין מקום למשחקים. זה גל ימני חזק מאוד, חלול מאוד ו- DROP שעלול לקבוע אם תיהנה בהמשך הערב. ל- GRANDE כדאי לנסוע רק אם נכנס SWEEL גבוה. אם לא – כדאי ליהנות משני החופים האחרים שצוינו. החוף של TAMARINDO מחולק לשתי נקודות שבירה מרכזיות: האחת, מול המלון, גל שמאלי שנשבר על ריף, וצפונה לו נשברים גלים ברצועת חוף מול שפך נהר, שב- SWEEL גבוה יוצרים גל מעולה.

האזור הצפוני
בסירה ששוכרים מחוף ELCOCO מצפינים ל- WITCH'S ROCK  ו-HOLLIS POINT . אחרי חתירה של 50 מטר נכנסנו לתוך הגל החלומי שתמיד ראיתי רק בחוברות מחו"ל. אמנם רוחות OFF SHORE נושבות באזור רק בין החודשים דצמבר ומרס, אבל המזל היה לצדנו. במשך חמש שעות שכחנו את עצמנו בתוך גלי LEFT חלולים ונקיים, עם חיוך שפשוט לא יכול לרדת מהפנים. חזרנו לספינה והסקיפר הציע קינוח: הרוח התהפכה לON SHORE – וגם כאן הסקרנות הרגה את החתול, ובתוך 20 דקות היינו ב- POINT החדש. ניתן להגיע אליו רק בסירה. הגל שם הוא גל ימני, שטוח באופן יחסי, אבל מושלם. ה- PEAK המרכזי שלו נשבר על סלע ה-DROP , הוא קליל. אחרי שלוש שעות לא היה לנו כוח לחתור חזרה לסירה. את הצפון מיצינו, ויצאנו לכיווןPAVONES . בדרך עצרנו ב-DOMINICAL , עיר שנבנתה על ידי גולשים. מפרץ קסום עם שקיעות מדהימות, על רקע דולפינים קופצים, חנויות גלישה, בארים ומה לא. בתוך יום-יומיים, עברה שמועה שלפנינת הדרום עתיד להגיע SWEEL משגע.

PAVONES
מ- DOMINICALל-PAVONES בתוך ארבע שעות (בטרמפ), ואז מתגלה מתנת אלוהים: גל ענק שמתחיל את שבירתו מול POINT סלעי, נמשך קרוב לקילומטר וחצי של עוצמה ויופי. ה- POINT עצמו עמוס יחסית באנשים. לא לשכוח כי את PAVONES כולם מכירים. המקומיים נותנים הרבה כבוד, אך האמריקאים מנסים לתפוס בעלות בצורה די מעיקה. עצה: יש מספיק גלים לכולם, אל תתעצבנו. בתקופה הזאת, אחרי ארבע שעות של גלישה תרצו לנוח בחוץ ולהתכונן לסשן הבא.

אין ספק, PAVONES היא היהלום האמיתי. אם לגלוש, אז שם. גם אם התאכזבתם במקומות אחרים, התעייפתם, ואתם רוצים כבר הביתה – לא לפני שתטעמו קצת מהקצפת האמיתית. אז תקדישו למקום לפחות שבוע וחצי, כי באמת כל מילה נוספת מיותרת.

קוסטה ריקה היא הרבה יותר מכל זה. יש עוד המון חופים ועוד המון גלים. אבל מה שבטוח, זה טיול חובה לכל גולש. האווירה הטרופית, הפתיחות של האנשים, הכבוד של הגולשים המקומיים כלפי הגולשים מישראל – אי אפשר בלי זה. כל מה ששמעתם עד כה מחברים שהיו וחוו, זה כלום לעומת הדבר האמיתי. אז סעו, תגלשו ותחזרו מחייכים, אני מבטיח.

טיפים:
מומלץ לא להסתובב בחופים עם כמות גדולה של כסף מזומן. רצוי לניילן את המסמכים החשובים בגלל הלחות. אם נוסעים עם יותר מארבעה אנשים, מומלץ מאוד לשכור רכב 4X4.
מומלץ מאוד ללמוד כמה מילים בסיסיות בספרדית, זה רק יעזור לכם להסתדר טוב יותר וגם יקל עליכם בבחירת מנות מתוך התפריט במסעדות המקומיות.

הכתבה באדיבות אתר אדרנלין

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.