תפריט עמוד

גורמה בשחקים: תפריט העסקים החדש של אל על

אל על חושפת תפריט חדש במחלקת עסקים: שחף שבתאי, שף מוערך שהקים מסעדות מצליחות ברחבי העולם, משדרג טעמים וזיכרונות ישראליים ומעלה אותם לשחקים

"אני מבשל כבר 22 שנים ובתקופה הזאת היו לי כמה שיאים, העובדה שאל על בחרו בי זה בפירוש אחד השיאים המרגשים ביותר", כך אומר שחף שבתאי על הבחירה בו בתור השף הראשי החדש של אל על. על האתגרים העומדים במי שצריך לספק ארוחות משובחות (וכשרות) בגובה של 30 אלף רגל הוא מתייחס בהתלהבות ובאנרגיה המאפיינות אותו. "יש היום כל כך הרבה חומרי גלם מדהימים, זאת אחת התקופות הכי יפות בעולם הקולינרי", הוא אומר. כדוגמה הוא שולף סלסילה של ככרות לחמים מפתים, "אלו לחמי מחמצת ממתכונים שלנו, שיוגשו מעכשיו עם הארוחות במחלקת עסקים".

בבניית התפריט, שבתאי מספר, הוא התמקד בהבאת עולם המסעדנות, כולל טכניקות בישול ויכולות שונות, אל תוך המטוס. אל האיכות וההקפדה, הוא הכניס נגיעות ישראליות טיפוסיות, כאלה שיעלו חיוך וזיכרונות נעימים אצל כל מי שגדל כאן.

השף שחף שבתאי לצד מטוס של אל על. "אחד השיאים של חיי" | צילום: פיני סילוק

השף שחף שבתאי לצד מטוס של אל על. "אחד השיאים של חיי" | צילום: פיני סילוק

אז מה בתפריט החדש? בדקנו את ארוחת הצהריים המוגשת במחלקת עסקים בשלמותה, כולל כל מנות הבחירה, ואנחנו חייבים להסכים, שכל אחת מהן יכולה להיות מוגשת במסעדת גורמה איכותית.

הארוחה נפתחת עם כמה קעריות של סלטים מצוינים, בהם סלטון המכונה ערוגת הגליל שמורכב מפרוסות של גזרים צבעוניים, זיתי קלמטה, עגבניות שרי וצנונית, כשבצד מוגשת צנצנת זכוכית קטנה עם רוטב ספייסי לימון וצ'ילי, שמזכיר את הרקע של שבתאי במטבח האסייתי. למעשה, הרוטב טעים כל כך, עד שמתחשק לפזר אותו על פרוסות של לחם מחמצת חמימות שמוגשות עם הארוחה לסיים אותו עד תום.

אבל כמו שאמא היתה אומרת, אל תתמלאו עם הלחם, תשאירו מקום למנות העיקריות… בעיקריות אהבנו במיוחד את שקית הקוקי – מנה של פרגיות, בורגול ויין אדום שבושלה בשקית קוקית ומוגשת בתוכה, לצד תפוח אדמה מדורה ותמרים טריים מעמק הירדן. למרות שחיכו לנו עוד מנות, באופן אישי התקשינו להפסיק לאכול את תכולת השקית, שאכן הזכירה את המטבח שעליו גדלנו, עם טוויסט קולינרי משמח.

פילה מושט בשערות קדאיף עם גזרים ממולאים ידנית ואפונת גינה | צילום: יונתן בן חיים

פילה מושט בשערות קדאיף עם גזרים ממולאים ידנית ואפונת גינה | צילום: יונתן בן חיים

מנה אחרת לבחירה מהתפריט – אסאדו 3 שעות, שילבה נתחי אסאדו נמסים בפה לצד ירקות ואורז, עם רוטב לקסה מקדמיה שגרם לנו להיאנח בהנאה.

את המנה השלישית כבר התקשינו לסיים, אבל בכל זאת הצלחנו כי גם היא היתה מוצלחת ביותר: פילה של דג מושט עטוף בשערות קדאיף ומוגש לצד אפונת גינה, גזר ממולא, שעועית מש ורוטב של תירס, קוקס ובזיליקום, שכשהוא מרטיב את הקדאיף מתקבלת חגיגת טעמים של ממש.

את הארוחה אפשר ללוות במבחר מרשים במיוחד של יינות, בחירתו של היינן יאיר היידו, מאנשי היין המובילים בישראל. המלצה שלנו: פטי קסטל של יקב קסטל, גאווה ישראלית ומלווה מושלם לאוכל של השף שבתאי.

אחד הקינוחים מהתפריט: טרטלט שוקולד עם אגוזי לוז | צילום: יהונתן בן חיים

אחד הקינוחים מהתפריט: טרטלט שוקולד עם אגוזי לוז | צילום: יהונתן בן חיים

רגע לפני שצנחנו לנמנום נעים, למרות יום העבודה הלחוץ שחיכה לנו, לא ויתרנו על טעימת הקינוחים: אפשר לבחור בין טארטלט שוקולד ואגוזי לוז, בראוניז פיסטוק עם קרנאץ קרמל ומקרון פיסטוק או למי שמצליח להתאפק – פירות העונה. הקינוחים סגרו את הפינה ושכנעו סופית שהקולינריה האיכותית של שחף שבתאי אכן עשתה מעבר קליל ומוצלח אל המטוס. וכמו שאמרה מירה פיזיצקי, ראש אגף שירות בטיסה באל על: "החלק הקולינרי הוא חלק משמעותי ומרגש בחוויית הטיסה. בחרנו בשחף משום שכמו אל על הוא מסמל ישראליות, יצירתיות ואת הרצון לגוון, לחדש ולהפתיע".

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.