תפריט עמוד

גאורגיה בחורף – טיול ג'יפים

בחורף, כשהנופים ההרריים הנפלאים של גאורגיה מתכסים בשכבה עבה של שלג, אי אפשר לעמוד בפני קסמה. טיול ג'יפים חורפי לפינות היפות ביותר של גאורגיה, בשילוב אופנועי שלג ופיקניקים בשטח

גאורגיה מתגלה בשנים האחרונות כאחד היעדים המרתקים ביותר לתייר הישראלי. במרחק טיסה קצרה נמצאת מדינה יפהפייה שמציעה שילוב מנצח של תרבות מרתקת, נופים שהם לא פחות מעוצרי נשימה, כפרים ציוריים, תושבים מכניסי אורחים ואוכל מצוין.

טיולי הג'יפים מהווים את אחת מהדרכים הטובות ביותר לטייל בגאורגיה, שכן הם מאפשרים לנסוע בדרכי עפר ולהגיע אל הכפרים הנידחים והמבודדים הממוקמים בלב הרי הקווקז. מרבית המטיילים בוחרים לטייל בגאורגיה באביב, בקיץ או בסתיו, אבל דווקא בחורף יש קסם מיוחד, וחווית הטיול בעונה זו שונה מכל מה שאתם מכירים. ההרים מכוסים בשלג, והג'יפים שנוסעים בדרכים ההרריות מפלסים את דרכם בשלג, בין יערות מחטניים שכאילו נלקחו מסיפור אגדה. לפעמים קשה להתאפק, ויוצאים להתגלגל בשלג ולשחק בו, ממש כמו ילדים. גם הטיול הרגלי ביערות המושלגים, כשהרגליים משאירות עקבות בשכבה הלבנה שעל הקרקע, הוא חוויה יוצאת דופן. וכשממש קר מבעירים מדורה ונהנים מפיקניק בשטח ליד האש. בשעות הצהרים, אחרי כמה שעות בדרכים, מבקרים בבתי המשפחות המקומיות ומתענגים על אירוח גיאורגי חם כמיטב המסורת.


נהיגה ביערות מכוסים בשלג

לכל טיולי החורף בגיאורגיה יש טעם של הרפתקה, למרות שהם מתאימים לכולם, גם למי שמעולם לא נהג ברכב שטח. למי שרוצה חוויה מסעירה במיוחד, לא כדאי להחמיץ את טיולי חווית השלג שכוללים, בנוסף לנהיגה בג'יפים בדרכים המושלגות, גם יום שלם ומקפיץ אדרנלין של נסיעה באופנועי שלג. אופנועי השלג מובילים את המבקרים לכפרים ציוריים בעמקים שמכוסים בשמיכה עבה של שלג. אחרי כמה שעות של נסיעה באופנועי השלג הרעב מתעורר וזה בדיוק הזמן לעצור לארוחת צהרים בביתה של משפחה מקומית, שם תוכלו לא רק להתענג על האוכל אלא גם לצפות בתהליך הכנת החצ'אפורי ומעדנים גיאורגיים נוספים.


רכיבה על אופנועי שלג מספקת חוויות מסעירות ומקפיצות אדרנלין

הטיול כולל, כמובן, גם את כמה ממוקדי העניין הבולטים של גאורגיה, בהם עיר המערות דויד גרדז'ה ובה מתחם של 13 מנזרים החצובים בסלע, חלקם עדיין פעילים; חבל קאחתי שבו כרמים, מבצרים וטירות עתיקות; אגם זינוואלי; אופליסציחה, עיר המערות והמעיינות החמים של בורג'ומי ועוד. בתום חמישה ימים של טיולים בטבע הפראי מגיע הזמן לקצת חוויה עירונית, אותה מספקת טביליסי, בירת גאורגיה, בה אפשר להצטייד במזכרות לפני השיבה הביתה ולשבת בבתי הקפה המקומיים.


גם מי שלא נהג מעולם ברכב שטח, יגלה עד מהרה את תענוגות הנהיגה בדרכים מושלגות

מי שמוותר על חווית הנהיגה באופנועי השלג, אבל לא רוצה לוותר על חווית הנהיגה בג'יפ בדרכים המושלגות של גאורגיה, יכול להצטרף לטיול דומה, כאשר את הנסיעה באופנועי שלג מחליפה נהיגה בג'יפים בין הכפרים העתיקים של האזור. ועבור אלה שלא מסתפקים בחמישה ימים ורוצים לחוות את גאורגיה והקווקז הפראי קצת יותר לעומק, מוצעים טיולים של שמונה ימים ברכס הקווקז, שכוללים את הנופים המרהיבים של אגם צלקה ושמורת טבטסקורי היפה, את הכפרים ההרריים המסורתיים באזור בקוריאני, שנדמה שהזמן עצר בהם מלכת, נסיעה בנופים ההרריים המרהיבים של הדרך הצבאית, ביקור בכפר קזבגי שסביבו מעיינות רבים ואת כנסיית צמינדה סמבה (השילוש הקדוש) שהפכה לאחד מהסמלים של גאורגיה ועוד.


הפסגות הדרמטיות של הקווקז הגבוה

חווית ההרפתקה בטבע לא אומרת שצריך לוותר על תנאים נוחים, באזור יש מלונות ממדרגת תיירות טובה, ועל האוכל הגאורגי, בין אם בארוחת פיקניק בשטח, במסעדות או בבתי מקומיים – נפלא ומשאיר טעם של עוד.

 

The Best of Georgia - 4K

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מגאורגיה

להלך בתוך סיפור – באטומי עם ילדים
להלך בתוך סיפור – באטומי עם ילדים

באטומי במערב גאורגיה מציעה אטרקציות מיוחדות לילדים, ושכיות החמדה שבה נקשרות לסיפורים מן המיתולוגיה וסיפורים עממיים, מה שהופך את הביקור בבאטומי לספר שבין דפיו ניתן לטייל ולרתק את הילדים. לימור צדוק ביקרה והתרשמה

אמנות הרחוב של בטומי: פנטזיה, אקולוגיה וקורונה
אמנות הרחוב של בטומי: פנטזיה, אקולוגיה וקורונה

לצד מלונות הפאר, בתי הקזינו, הטיילת האלגנטית ואטרקציות הנופש של עיר החוף הגיאורגית היפה, מבטאים אמני רחוב את אהבתם לעיר ואת רוח התקופה על קירות בתי המגורים ומבני הציבור במרכז העיר. תמצאו שם זעקה על גורלם של בעלי ...

סוף שבוע בטביליסי
סוף שבוע בטביליסי

מחפשים מקום מיוחד בחו"ל, עם תרבות, אמנות, שווקים, אוכל נהדר ויין מצוין לבילוי של סוף שבוע? טביליסי, בירת גאורגיה, היא בדיוק מקום שכזה. במרחק טיסה קצרה מישראל תגלו עיר שמחברת בין מערב למזרח, עם בניינים היסטוריים, תצפיות מקסימות, ...