תפריט עמוד

בשעת כדור הארץ נחסכו 100 מגה ואט חשמל

בעשרים ערים ברחבי הארץ כבו האורות במהלך שעת כדור הארץ, דבר שהביא לחיסכון של יותר מ-100 מגה ואט חשמל. המובילה בחיסכון - יבנה

בעשרים ערים ברחבי הארץ כיבו את האורות למשך שעה לרגל שעת כדור הארץ, דבר שהביא לחיסכון של 101 מגה ואט חשמל. זהו החיסכון הגדול ביותר בחשמל מאז ישראל הצטרפה לפרויקט שעת כדור הארץ בשנת 2008. מחברת החשמל נמסר כי 101 מגה ואט מהווים חיסכון של 3.9 אחוזים מכלל צריכת החשמל הממוצעת בשעה זו בישראל.

במהלך שעת כדור הארץ כבו האורות באופן הדרגתי החל מהשעה 20:00 בעשרים הערים המשתתפות. כשהאורות שבו ונדלקו כעבור שעה התברר כי המובילה בחיסכון היתה יבנה, עם 7.5 אחוזים חיסכון מצריכת החשמל, אחריה מדורגות מודיעין עם 7.39 אחוזים, נס ציונה עם 6.6 אחוזים וירוחם עם 6.5 אחוזים. בירושלים נחסכה הכמות הקטנה ביותר של חשמל – 2.5 אחוזים.

היוזמה לשעת כדור הארץ החלה בשנת 2007 באוסטרליה, ישראל הצטרפה שנה לאחר מכן. הפרויקט נועד להעלות את מודעוּת לסכנות הטמונות בהתחממות הגלובלית ולהראות כיצד צעד אחד קטן יכול להביא לתוצאות ממשיות בהצלת כדור הארץ. כמו בשאר העולם, גם בארץ השתתפו בפרויקט אזרחים פרטיים, בתי עסק ומפעלים, בהם מפעלי ים המלח, בתי הזיקוק באשדוד ובחיפה ותרכובות הברום ברמת חובב. האירוע הבינלאומי הבא הקשור בנושא זה הוא יום כדור הארץ, ב-22 באפריל 2011.

הסרטון הבא מאפשר הצצה לפעילות שעת כדור הארץ ברחבי העולם:



לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.