תפריט עמוד

בשנים הקרובות לא תוקם בישראל תחנת כוח גרעינית

בעשרים עד שלושים השנים הקרובות לא תוקם בישראל תחנת כוח גרעינית לייצור חשמל, כך אמר ראש אגף קרינה במשרד להגנת הסביבה בכנס סביבתי. לדבריו, למרות יחסי הציבור הגרועים, כורים גרעיניים לייצור חשמל יכולים להיות בטוחים בכל מצב

נושא הגרעין מככב בחודשים האחרונים בכותרות, בין אם בהקשר של הדליפה הרדיואקטיבית מתחנת הכוח בפוקושימה, שניזוקה קשה ברעידת האדמה ביפן, או בסוגיית הגרעין האיראני. אלא שאין לקשור בין אנרגיה גרעינית המשמשת כנשק להשמדה המונית וזו המשמשת לייצור חשמל, כך אמר ד"ר סטיליאן גלברג, ראש אגף קרינה במשרד להגנת הסביבה, בכנס סביבתי. לדבריו, למרות החששות של אנשים רבים, כור גרעיני לייצור חשמל אינו פצצה גרעינית וכי יש כורים גרעיניים בטוחים בכל מצב. אולם הוא הוסיף כי לישראל יש קושי לקנות חומר רדיואקטיבי, ולכן ב-30-20 השנים הקרובות לא תקום כאן תחנת כוח גרעינית לייצור חשמל.

ד"ר גלברג, חבר בצוות ההיגוי לבדיקת קדם היתכנות להקמת תחנת כוח גרעינית בישראל, דיבר בכנס ירושלים לסביבה וטבע של החברה להגנת הטבע. הכנס מפגיש זו השנה הרביעית מומחים מהשורה הראשונה, מקבלי החלטות, בכירי ממשל ומובילי דעת קהל, לדיון ובחינה משותפת של סוגיות סביבה וטבע מרכזיות בישראל. השנה הנושא המרכזי היה עיצוב מדיניות אנרגיה סביבתית בישראל. עוד אמר גלברג, כי כל האלטרנטיבות לייצור חשמל גרועות, אבל צריך להחליט ביניהן ונשאלת השאלה מה עדיף – פחם או גרעין. "אין ספק כי את יחסי הציבור הגרועים ביותר יש לאנרגיה גרעינית, אבל לא תמיד תחושות הבטן קשורות למציאות. סל האנרגיה צריך לכלול כמה שיותר מאנרגיה חלופית, אפילו 80 או 90 אחוז, אבל עדיין צריך גם משהו שפועל כל הזמן, ולא תלוי בשמש או ברוח".


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.