תפריט עמוד

בשורה קולינרית: המטבח הקוריאני בישראל

במסגרת ציון 52 שנים לכינון היחסים הדיפלומטיים בין קוריאה הדרומית לישראל נערך אירוע קולינרי מיוחד בהשתתפות שגריר קוריאה בישראל, קים איל סו, ורעייתו מונקיונג סון. באירוע, שנערך במסעדת "ריבר" ברעננה, הוצגו קסמיו של המטבח הקוריאני, העשיר בטעמים ובתבלינים. המטבח הקוריאני נחשב בריא במיוחד והוא מורכב ממרכיבים טריים וטבעיים, עם שפע של ירקות בשלל צבעים. את המנות באירוע, בהן ביבימבאפ (אורז עם ירקות), פאג'ון (לביבות עשויות מבצל ירוק, קמח וביצרים) וצ'אפצ'ה (אטריות בטטה דקיקות ברוטב סויה עם ירקות ותבלינים) וסלט בולגוגי עם איטריות סובה הכינה סוקינג לי, קוריאנית שנשואה לישראלי, מומחית לרזי המטבח הקוריאני.

המטבח הקוריאני ("האנשיק") מהווה נדבך חשוב בתרבות של קוריאה ומשקף את אופייה. הוא נחשב למטבח צבעוני ומתובל, כשאורז, דגים וירקות הם ממרכיביו המרכזיים. לרוב הירקות חלוטים קלות, ולכן שומרים על הרכיבים התזונתיים שלהם, והבשרים דלי השומן מאודים או מבושלים. בין חומרי הגלם הפופולריים ביותר במטבח הקוריאני ניתן לציין את הקימצ'י – כרוב מותסס ברוטב צ'ילי אדום, שמוגש כתוספת בכל ארוחה ונחשב למאכל הלאומי, ואת הג'ינסנג, שמיוחסות לו סגולות בריאותיות.


במרכז התמונה, שגריר קוריאה בישראל ורעייתו באירוע במסעדת "ריבר"

בעוד שהמטבח הקוריאני זוכה לפופולריות רבה בעולם, בישראל אין כיום אפילו מסעדה קוריאנית אחת. בסניפים של "ריבר" ברחבי הארץ מתכננים להוסיף בהדרגה מנות קוריאניות לתפריט. שגריר קוריאה בישראל, קים איל סו, הביע תקווה שהאירוע הקולינרי המיוחד יתרום לכך שהציבור בישראל יכיר מקרוב את המאכלים הקוריאניים ואת תרבות המטבח הקוריאני. הוא ציין כי לקוריאה וישראל יש הרבה מהמשותף וכי הוא פועל כל העת להעמקת הקשר ההדוק בין המדינות.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.