תפריט עמוד

בשוויץ הסתיימה כריית המנהרה הארוכה בעולם

זיקוקים שהאירו את החלל התת קרקעי סימנו את סיום עבודות הכרייה של מנהרת התחבורה הארוכה בעולם. המנהרה, באורך 57 ק"מ, עוברת בעומק של שני קילומטרים מתחת פסגת גוטהארד שבאלפים השוויצרים. "הרגע המרהיב הזה יישאר תמיד חקוק בזיכרון שלנו", אמר שר התחבורה השוויצרי מוריס לונברגר כשהמקדחה הענקית פרצה את שכבת הסלע האחרונה לקול מצהלות העובדים.

כרייתה של המנהרה נמשכה 15 שנה בעלות של 7 מיליארד אירו, והיא אמורה להיפתח לתנועת רכבות בשנת 2017. המנהרה תקצר את משך הנסיעה בין צפון איטליה, שוויץ וגרמניה באופן משמעותי וחשוב מזה – היא תאפשר להפחית את כמות המשאיות החוצות את האלפים בדרכן מהנמלים הגדולים בגנואה וברוטרדם. העברת סחורות ומטענים ברכבת תספק מענה לבעיות קשות של זיהום אוויר וסביבה באזור האלפים.

המנהרה שנחצבה מתחת לרכס האלפים דחקה את המנהרה היפנית, שמחברת בין האיים הונסו והקיידו, מהמקום הראשון למקום השני ברשימת המנהרות הארוכות בעולם. אורכה של המנהרה ביפן הוא 53 ק"מ. במקום השלישי ברשימה נמצאת המנהרה שעוברת מתחת תעלת למאנש ומחברת בין בריטניה לצרפת, באורך של 50 ק"מ.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.