תפריט עמוד

ברחבי העולם חוגגים את ראש השנה הסינית

שנת הארנב נפתחה בחגיגות, פסטיבלים ומצעדים בסין ובארצות רבות נוספות. מאות מיליוני סינים מציפים את תחנות הרכבת ושדות התעופה כדי לחגוג עם בני משפחה

המוני סינים ברחבי העולם חוגגים בימים אלו את תחילתה של השנה החדשה, שנת הארנב. השנה, ראש השנה הסיני נפתח ב-3 בפברואר והחגיגות נמשכות במשך 15 ימים ומסתיימות בפסטיבל הפנסים המסורתי. החגיגות הגדולות ביותר נערכות בסין, בהונג קונג, בטייוואן, בסינגפור, בתאילנד ובמדינות נוספות במזרח אסיה, אבל גם ברבעים סינים בערי אירופה וארצות הברית מקדמים את השנה החדשה בפסטיבלים ומצעדים ססגוניים, כולל ריקודי הדרקון המסורתיים.

בסין נהוג לבלות בתקופת החג בחברת קרובי משפחה, ובימים אלו נדמה שכל המדינה העצומה הזאת נמצאת בתזוזה: על פי הערכות של חברת הרכבות הלאומית, יותר מ-230 מיליון אנשים צפויים לנסוע ברכבות בתקופה שבין סוף ינואר לסוף פברואר. עוד מעריכים כי בתקופה הזו כ-30 מיליון נוסעים יטוסו למפגשים משפחתיים וכמה מיליונים נוספים ישתמשו בשירות האוטובוסים.

לוח השנה הסיני משלב מחזורים של ירח ושמש, ותחילת החודש נקבעת על פי היום הראשון שבו הירח חסר. בלוח הסיני השנים אינן ממוספרות בסדר עולה, אלא חוזרות על עצמן במחזוריות של 60 שנה. לכל שנה יש שם של בעל חיים, על פי 12 המזלות הסיניים – סוס, כבש, קוף, תרנגול, כלב, חזיר, עכברוש, שור, נמר, ארנב, דרקון ונחש. כאמור, השנה היא שנת הארנב.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.